Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 iskarin yläpään eroavaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gangsta
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 521
    • Nurmijärvi

    E34 iskarin yläpään eroavaisuudet

    e34 touring m-sport alustalla -93, jossa edestä jousi poikki.

    Meinasin tilata eteen uudet etujouset+iskarit.
    Kuulemma niitä on iskarin yläpään eroavaisuuksia.
    Kysymys kuuluu voinko selvittää, millä kiinnikkeillä omassa on ilman että iroottaa iskareita?

    kts. saamani vastaus meili liikkeestä:
    __________________________________
    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

    E34-mallin kanssa on yksi asia tarkistettava aina
    ennen kuin tavara laitetaan toimitukseen.

    Tarkka paikka on etuiskarin tyyppi. BMW on vaihtanut näihin autoihin
    systemaattisesti sekä iskarin että iskarin yläpään aina kun iskarit on
    vaihdettu merkkihuollossa. Lopputulemana E34:ssa on sekaisin neljää
    erilaista mallia iskarista. Vuosimallit, moottorin koot, korimallin
    tunnukset, joita yleensä käytetään iskarin määrittelemiseen autoissa
    eivät päde E34:n kohdalla.

    Erottava tekijä löytyy iskarin yläpään mitoista.

    Kokemuksemme mukaan (yli sata E34-mallista autoa vuoden sisään), BMW ei
    ikinä ole laittanut auton papereihin tai huoltokirjaan merkintään jos
    iskari ja iskarin yläpää on vaihdettu. Ilman visuaalista tarkastusta on
    50% riski, että iskari tulee ensimmäisellä yrityksellä väärin. Ainoa
    varma keino saada oikea tieto iskarin tyypistä on ottaa etutolppa alas,
    avata se ja mitata iskarin yläpään osien pituudet työntömitalla.

    Katso oheinen kuva. Pyytäsin ottamaan tolpan alas ja katsomaan mitan
    kanssa mitä kuvan iskaria autossasi oleva iskari vastaa.

    Pahoittelen, että joudun pyytämään lisätyötä, mutta tämä on todettu
    parhaaksi tavaksi hoitaa toimitus.



    "Toki tuurillahan ne laivatkin seilaa..."
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Tämä ei siis ole 100% varmaa tietoa, saamasi vastaus saa minut epäilemään omaa vastaustani, mutta itse käyttämäni tunnistus:

    Konehuoneeseen näkyy kuminen osa, keskellä on n. 2cm halkaisijalla oleva muovitulppa, jonka keskellä ristikko= "vanhat" yläpäät ja iskarit.

    Konehuoneeseen näkyy vain yksi muovinen suoja, joka peittää koko korissa olevan keskireiän= "uudet" yläpäät ja iskarit.

    Tuon saamasi vastauksen perusteella noita "uusia" on sitten monenlaisia, siitä en osaa sanoa mitään.
    Olli.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14509
      • Oulu

      #3
      Juuri vaihdoin etuiskarit 03/93 525iA Touringiin. Ja sieltä löytyy tuo 366007 yläpäällä oleva iskari.
      Last edited by zener; 30-05-2008, 22:02.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • gangsta
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 521
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by zener View Post
        Juuri vaihdoin etuiskarit 03/93 525iA Touringiin. Ja sieltä löytyy tuo 366007 yläpäällä oleva iskari.
        moi,
        oliko sulla tuo --> "Konehuoneeseen näkyy vain yksi muovinen suoja, joka peittää koko korissa olevan keskireiän= "uudet" yläpäät ja iskarit."

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          http://www.fahrwerke24.de

          ^tuonne ja sitte valikosta "BMW E34 Stoßdämpferzuordnung", taitaapi olla about sama kuva, mutta alla taulukko josta selviää missä mallissa alkup. ollut. Tosin tuohan ei kauheasti auta jos joku joskus on sinne jotkut muunmalliset iskarit vaihtanut. Tosin lähelle pääsee jo ihan vaan tsekkaamalla nuo kierteet, että onko M12 vaiko M14, ja siihenhän ei tarvi muuta ku konepelti avata...
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14509
            • Oulu

            #6
            Originally posted by gangsta View Post
            moi,
            oliko sulla tuo --> "Konehuoneeseen näkyy vain yksi muovinen suoja, joka peittää koko korissa olevan keskireiän= "uudet" yläpäät ja iskarit."
            Näin juuri. "isohko" muovinen kuppi on keskireiän suojana.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • gangsta
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 521
              • Nurmijärvi

              #7
              Kiitos zener ja Rocla! osu ja uppos

              Comment

              • Mekaanikko
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 168
                • Seinäjoki

                #8
                jatketaan ny tänne niin ei tarvi tehdä uutta topic:a

                Eli ostin saksasta fk high tec alustasarjan e34 520i -89 autoon jonka piti olla 60/40 mutta kun kävin http://www.fk-automotive.de ja hain valmiste numerolla niin tulikin 75/50 sarja eteen eikä siinä vielä kaikki iskari oli m14(vanha m12) ja liian pitkä se kiinnitys tappi eli ilmeisesti uudempaan e:34:een!?
                Eli voinko vaihtaa uudemman yläpään vai pitääkö myydä sarja pois ja ostaa uus?
                E60 525iA -04
                EX: E39 523i -97
                EX: e32 735i -87
                EX: e30 325IX -89 touring
                EX: e34 520i -89
                EX: e30 316 1,8 -85
                EX: e36 325i -91 sedan
                Power2Drift team

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14509
                  • Oulu

                  #9
                  Ylätuennan voit vaihtaa iskareihisi sopivaksi.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • baijeri88
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 958
                    • Mikkeli

                    #10
                    lainataas tätä topicia..

                    Oon alustasarjaa hommaamassa E34 525i M50B25 -90:seen..
                    Eli varmaan tän: http://www.octane-styling.fi/product_details.php?p=1374

                    Mites noitte iskareitten yläpäitten kans?
                    Ajattelin vaihtaa ne samalla mutta aika suolasta hintaa pitävät motonetissäkin...

                    Käykö tuo sarja kyseiseen autoon ilman yläpäitten vaihtoa?

                    Apua kaivataan (taas)
                    E36 Cab Atlantisblau
                    E92 325i


                    eX:
                    E39 525i, E36 325i
                    E34 Sedan Alpinweiss II
                    , 316 -87 & 316i -90

                    Comment

                    • Scitso
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 2817
                      • Kuusankoski

                      #11
                      Ite just vaihoin touringiin motonetistä noi yläpäät, ne kalleimmat eikä yhtään harmita on nimittäin alkuperäismerkki ja hinta kuiteskin siihen nähden halpa. Kuvasta päätellen 2 vaihtoehtoa jää eli lyhyemmät.
                      Mutta ilman näkemättä tuotetta tosta ei pysty sanomaan varmasti. FAQ osastosta löytyy hyvä kuva iskarien sopivuudesta.
                      E34 525i Touring -96 "Iris"
                      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                      E61 530d Touring -04

                      ex. E39 520ia Touring -98
                      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                      ex. E28 520i -82

                      Comment

                      • Nightgloom
                        Newbiemmer
                        • Jun 2009
                        • 10
                        • Turku

                        #12
                        Postaan vanhaan Topiciin kun sellainen kerran löytyy. (Ja en jostain syystä saanut postattua uutta threadia)

                        Menin saksahinnoista huumaantuneena tilaamaan eBaysta iskarit, ja tilailin sitten ilmeisesti väärät iskarit...Ilmeisesti nuo mitkä tilasin ovat 1990 ja siitä uudemman mallisiin E34:siin, ja mun auto on luotettavaa vuosikertaa 1988.

                        Ilmeisesti näitä ei sitten saa tuonne paikalleen? Mulla on autossa tuo vanhemman mallinen yläpää, eli konehuoneen puolella näkyy vain tuo pieni ~22mm leveä musta tulppa.
                        Last edited by Nightgloom; 26-04-2011, 16:52. Reason: typoja..

                        Comment

                        • baijeri88
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 958
                          • Mikkeli

                          #13
                          Originally posted by Nightgloom View Post
                          Postaan vanhaan Topiciin kun sellainen kerran löytyy. (Ja en jostain syystä saanut postattua uutta threadia)

                          Menin saksahinnoista huumaantuneena tilaamaan eBaysta iskarit, ja tilailin sitten ilmeisesti väärät iskarit...Ilmeisesti nuo mitkä tilasin ovat 1990 ja siitä uudemman mallisiin E34:siin, ja mun auto on luotettavaa vuosikertaa 1988.

                          Ilmeisesti näitä ei sitten saa tuonne paikalleen? Mulla on autossa tuo vanhemman mallinen yläpää, eli konehuoneen puolella näkyy vain tuo pieni ~22mm leveä musta tulppa.
                          ostat uudet yläpäät sinne vaikka käytettynä, taikka sitten iha uutena. Mulla ois yhdet ylimääräset Meylen tekeleet, tosin ne on sillä ohuemmalla reiällä. Tosin niitä kun vertasin oikeisiin niin mitään muuta eroa ei ollut kuin se reiän koko, eli noistakin voisi poraamalla saada sopivat mutta en ite viittiny alkaa säveltämään.
                          E36 Cab Atlantisblau
                          E92 325i


                          eX:
                          E39 525i, E36 325i
                          E34 Sedan Alpinweiss II
                          , 316 -87 & 316i -90

                          Comment

                          • Jaska.T
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1519
                            • TaNpere

                            #14
                            Tilasin toukkaan iskarit joissa mittoina lukee M14/D16 eli tämän Lekan laittaman kaavion mukaan http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876 M-Sportin yläpäät ainakin pitäisi sopia ja tuollainen osa tottelee varaosanumeroa 31331139437 . Tuollaisia ei vain oikein mistään löydy halpaan hintaan kun ebayta tutkimalla tuolla numerolla on kaupan vain jenkkilässä :think Osaisiko joku kertoa mikä pulju tarjoaa tuollaisia halpaan hintaan?

                            G30 530e Msport
                            -------------------------------------------------
                            F30 330e Msport
                            E60 525d Msport LCI
                            E39 530d Touring
                            Ex E46 320i coupé
                            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                            Ex ALPINA B6
                            Ex E34 525i Touring
                            Ex E36 328i Coupe
                            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                            Never Drive Faster Than
                            Your GuardianAngel Can Fly

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1996
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Jaska.T View Post
                              Tilasin toukkaan iskarit joissa mittoina lukee M14/D16 eli tämän Lekan laittaman kaavion mukaan http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=155876 M-Sportin yläpäät ainakin pitäisi sopia ja tuollainen osa tottelee varaosanumeroa 31331139437 . Tuollaisia ei vain oikein mistään löydy halpaan hintaan kun ebayta tutkimalla tuolla numerolla on kaupan vain jenkkilässä :think Osaisiko joku kertoa mikä pulju tarjoaa tuollaisia halpaan hintaan?
                              oisko tässä sopiva?



                              ebay.de:hen laita hakusanaksi: e34 domlager meyle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎