Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ohjaustehostinöljyprobleema.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeDee
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 497
    • Rovaniemi

    e34 ohjaustehostinöljyprobleema.

    Moro!

    Eli löytyy tollanen e34 525i vuosimallia 1990, missä on automaattinen perän tasonsäätö (tjsp). Öljy vähissä ja kävin kaupasta hakemassa purkin CHF 7.1 öljyä. Noh kun aloin tässä sitä sitten lisäilemään niin huomasin, että vanha säiliössä oleva öljy on tumman punaista kun tämä uusi on vihreää. Käsittääkseni siellä on siis atf öljyä, joten mitenkäs tässä kannattaisi toimia?
    Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    jos sulla ei paljoa mennyt tuota "väärää öljyä" sinne niin searchilla löytyy ohjeet.
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • TeeDee
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 497
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by waudeville View Post
      jos sulla ei paljoa mennyt tuota "väärää öljyä" sinne niin searchilla löytyy ohjeet.
      öö en ole tuota uutta öljyä laittanut ollenkaan sinne, koska huomasin ennen kun aloin lisäämään että se on eri väristä.
      Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        no sittenhän ei ole tapahtunut mitään siinä tehostimen säiliön kannessa pitäis jossain kohtaa lukea mitä öljyä autossasi käytetään ja sitten vaan samaa tilalle
        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • TeeDee
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 497
          • Rovaniemi

          #5
          Joo siinähän lukee pentosin chf 7.1. Pitäskö nuo vanhat öljyt sitten mahdollisesti jotenkin poistaa tuolta järjestelmästä ja mikähän olisi sitten se kätevin tapa se toteuttaa?
          Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

          Comment

          • HILLOPAALLIKKO
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 241
            • Vantaa

            #6
            Onko kellään antaa ohjetta miten tuon järjestelmän öljynvaihdon voi hoitaa kunnolla? Eli mistä lähdetään valuttelemaan pois? Takapäästä ei ainakaan valu ellei pumppu ole päällä. Melko tumman näköistä on vieläkin vaikka imin säiliön tyhjäksi ja heitin uutta tilalle.

            Comment

            • waudeville
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 2089
              • Nokia

              #7
              tuloputki irti auto käymään ja vääntelee rattia että öljyt tulee pihalle. sitten uutta öljyä lisää niin ettei vanhaa tule enää mukana. sitten putki takasin kiinni ja öljyt sisään ja siinä
              e34 540ia -94 Batmobile
              candy-king

              ex: e32 735i -89
              e34 525i -89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎