Ei tuo moottori ole viimeiseen 8 vuoteen (ja vajaaseen 200tkm) tarvinnut muuta kuin uuden laturin,hehkut,paluuletkujen ja termostaatin vaihdon (kysessä siis td-versio ilman välijäähdytintä),tyhjäkäynti alkaa "aaltoilla" silloin tällöin
hyvä mootorihan se on jos siitä vaan on jo valmiiksi korjattu ilmavaivat,eli aivan kaikki polttoainepuolen linjat,pumput,yms.e34 koppaan toi on auttamatta liian hengetön kone,e36:n hyvä ja dieselverohan noissa on lähes 600€/vuosi ja kulutus liki 10L/100km ainakin automaattina,joten ei mikään edullinen pidettävä näillä polttoainehinnoilla
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
Mekaaninen kestävyys moottorissa pitäis olla ihan hyvä. Mitä nyt jakoketju pitäis vaihtaa jossain 300tkm jälkeen niin toimii paremmin ja ei ainakaan katkea ajossa. Suurin murhe näissä lienee toi polttoainepuoli. Ainakin ilmeisesti -95 vanhemmissa oleva pumppu on vielä herkempi hajoilemaan iän myötä.
Oikealla käytöllä, eli kylmänä ei poljeta ja lämpimänä käytetään tyhjäkäynnillä hetki ennen kuin sammutetaan niin kansikin pysyy ehjänä.
Itsellä TDS touring ja kokemuksina vois sanoa, että manuaalivaihteisena ihan kelpo peli maantiellä. Kulutus jossain 6,5l/100km paikkeilla. Ei mikään raketti tuossa korissa, mutta riittävän kulkeva manuaalina. Automaattina varmaan alkaa potku loppua ja kulutus nousee paljon.
Lisäksi alusta on varmaan näiden kompastuskiviä. Jos haluaa, että auto on hyvä ajettava maantiellä ja takana alkaa olla 300+ tkm, niin luultavasti alustaan saa vaihtaa lähes kaikki palikat. Hintaa noille pelkille alustan osille kertyy helposti +1000e, jos vähänkään panostaa laatuun.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
itellä 370tkm ajettu 525 tds touring ja ihan hyvin on pelittänyt, mitä nyt joitain sähkövikoja ollut mitkä omasta mielestäni on ainakin suurempi vika-alue kuin moottori... Kansi rempattu tosin muutama tonni sitten ja kuluvia osia vaihdettu.. osta pois jos on kiinnostusta automaattina aika laiska, kulutus pysy aika hyvin 7l/100km matka-ajossa vaikka oliki aika stop 'n go menoa..
Lisäksi alusta on varmaan näiden kompastuskiviä. Jos haluaa, että auto on hyvä ajettava maantiellä ja takana alkaa olla 300+ tkm, niin luultavasti alustaan saa vaihtaa lähes kaikki palikat. Hintaa noille pelkille alustan osille kertyy helposti +1000e, jos vähänkään panostaa laatuun.
OT:nä vois sanoo et kun uusii alustakomponentteja niin menee motonet/biltema tms halpiksiinkin iisisti yli tonni.
Vaikka jollain autolla on ajettu se 400tkm, ei meinaa ettei siihen olis esim noita alustan osia koskaan vaihdettu :think, joten tuskin tarvii joka niveltä/puslaa olla uusimassa.
niinkuin jeemu totesikin,on outoa että paljon ajetun e34:sen ostajan pitäisi "varautua" vaihtamaan paljon osia alustaan niinkuin siellä olisi jokainen osa vielä alkuperäinen ja välyksellinen
niin no en nyt ihan sitä tarkoittanut, että kaikissa oisi alusta huonossa kunnossa. Omakohtainen kokemukseni vain on sellainen, että vaikka autoni muuten hyvässä kunnossa onkin ja varmasti ollut ihan hyvällä pidolla ennen minua niin alustaan ei kukaan ole ennen minua tainnut koskea. Vasta vaihdoin esim. Reaktiotangot eteen ja hämmästyksekseni entiset olivat vuodelta 95 eli samaa vuosikertaa kuin autoni. Kilometrejä oli kuitenkin takana 360tkm noilla palikoilla.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment