Announcement

Collapse
No announcement yet.

M51D25 moottorin ja E34 525 tds:n kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 23

    M51D25 moottorin ja E34 525 tds:n kestävyys

    M51D25 moottorin ja E34 525 tds:n kestävyys askarruttaa?
    Dieseliä olisin vailla ja vaihdossa olisi -98 VW Passat
    Original Amiz
  • Guest's Avatar

    #2
    Kaiken saa rikottua. Jotkut helpommin, joihinkin joutuu näkemään jo himpun vaivaa. Yli 400tkm pukattua ei kannata lähtee lastuttamaan ihan noin vaan.

    Comment

    • 525 TD
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 281
      • IISALMI

      #3
      Ei tuo moottori ole viimeiseen 8 vuoteen (ja vajaaseen 200tkm) tarvinnut muuta kuin uuden laturin,hehkut,paluuletkujen ja termostaatin vaihdon (kysessä siis td-versio ilman välijäähdytintä),tyhjäkäynti alkaa "aaltoilla" silloin tällöin

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #4
        tds

        Yli 400000 ajettu kannattaa lastuttaa, se on jo sisäänajettu.

        Comment

        • MasaTDS
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1606
          • Tampere

          #5
          hyvä mootorihan se on jos siitä vaan on jo valmiiksi korjattu ilmavaivat,eli aivan kaikki polttoainepuolen linjat,pumput,yms.e34 koppaan toi on auttamatta liian hengetön kone,e36:n hyvä ja dieselverohan noissa on lähes 600€/vuosi ja kulutus liki 10L/100km ainakin automaattina,joten ei mikään edullinen pidettävä näillä polttoainehinnoilla
          E24 635csi
          M-B W140
          Citroen c4 coupe
          H-D sportster chopper

          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
          www.mpanet.fi

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Mekaaninen kestävyys moottorissa pitäis olla ihan hyvä. Mitä nyt jakoketju pitäis vaihtaa jossain 300tkm jälkeen niin toimii paremmin ja ei ainakaan katkea ajossa. Suurin murhe näissä lienee toi polttoainepuoli. Ainakin ilmeisesti -95 vanhemmissa oleva pumppu on vielä herkempi hajoilemaan iän myötä.
            Oikealla käytöllä, eli kylmänä ei poljeta ja lämpimänä käytetään tyhjäkäynnillä hetki ennen kuin sammutetaan niin kansikin pysyy ehjänä.
            Itsellä TDS touring ja kokemuksina vois sanoa, että manuaalivaihteisena ihan kelpo peli maantiellä. Kulutus jossain 6,5l/100km paikkeilla. Ei mikään raketti tuossa korissa, mutta riittävän kulkeva manuaalina. Automaattina varmaan alkaa potku loppua ja kulutus nousee paljon.

            Lisäksi alusta on varmaan näiden kompastuskiviä. Jos haluaa, että auto on hyvä ajettava maantiellä ja takana alkaa olla 300+ tkm, niin luultavasti alustaan saa vaihtaa lähes kaikki palikat. Hintaa noille pelkille alustan osille kertyy helposti +1000e, jos vähänkään panostaa laatuun.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • h3ba
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 334
              • Oulu

              #7
              itellä 370tkm ajettu 525 tds touring ja ihan hyvin on pelittänyt, mitä nyt joitain sähkövikoja ollut mitkä omasta mielestäni on ainakin suurempi vika-alue kuin moottori... Kansi rempattu tosin muutama tonni sitten ja kuluvia osia vaihdettu.. osta pois jos on kiinnostusta automaattina aika laiska, kulutus pysy aika hyvin 7l/100km matka-ajossa vaikka oliki aika stop 'n go menoa..
              MB S210 320CDI Avantgarde -00
              xXx:
              MB S124 300TDT -92

              MB C124 300CE 24V Sportline -91
              MB W124 300D -93
              BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
              MB W201 190D -84
              BMW E32 735iA -89

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Lisäksi alusta on varmaan näiden kompastuskiviä. Jos haluaa, että auto on hyvä ajettava maantiellä ja takana alkaa olla 300+ tkm, niin luultavasti alustaan saa vaihtaa lähes kaikki palikat. Hintaa noille pelkille alustan osille kertyy helposti +1000e, jos vähänkään panostaa laatuun.

                OT:nä vois sanoo et kun uusii alustakomponentteja niin menee motonet/biltema tms halpiksiinkin iisisti yli tonni.

                Comment

                • jeemu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1844
                  • 67700

                  #9
                  Vaikka jollain autolla on ajettu se 400tkm, ei meinaa ettei siihen olis esim noita alustan osia koskaan vaihdettu :think, joten tuskin tarvii joka niveltä/puslaa olla uusimassa.
                  B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                  Comment

                  • 525 TD
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 281
                    • IISALMI

                    #10
                    niinkuin jeemu totesikin,on outoa että paljon ajetun e34:sen ostajan pitäisi "varautua" vaihtamaan paljon osia alustaan niinkuin siellä olisi jokainen osa vielä alkuperäinen ja välyksellinen

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 924
                      • Sotkamo--Oulu

                      #11
                      niin no en nyt ihan sitä tarkoittanut, että kaikissa oisi alusta huonossa kunnossa. Omakohtainen kokemukseni vain on sellainen, että vaikka autoni muuten hyvässä kunnossa onkin ja varmasti ollut ihan hyvällä pidolla ennen minua niin alustaan ei kukaan ole ennen minua tainnut koskea. Vasta vaihdoin esim. Reaktiotangot eteen ja hämmästyksekseni entiset olivat vuodelta 95 eli samaa vuosikertaa kuin autoni. Kilometrejä oli kuitenkin takana 360tkm noilla palikoilla.
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎