Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 24v ilmastointi ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    e34 525 24v ilmastointi ei käynnisty

    pitäs saada toi ilmastointi testattua ennenku auton purkaa osiin..ei sano napista ku painaa yhtään mitään,ei ees nappiin syty valoa,missä sulakkeet ja releet on ilmastointia varten?auto on kylläki seisonu aika kauan et onko ees mehuja enää sisälä ilmastoinnissa..lähinnä tuo kompuran kunto pitäs saada testattua..auton vm.-1992
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1847
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Ilman mehujakin pitäis kyllä nappiin syttyä painettaessa valo, tyhjänä ei tietystikään lähde kompura päälle. Sulakkeet ja releet löytynevät sieltä mistä muutkin

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #3
      eli varmaan takapenkin alta...vai?

      Comment

      • Mikkomies84
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1055
        • Siilinjärvi

        #4
        Konehuoneesta kuskin puolelta..

        Comment

        • veltsu84
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 258
          • kajaani

          #5
          Originally posted by afafaf View Post
          pitäs saada toi ilmastointi testattua ennenku auton purkaa osiin..ei sano napista ku painaa yhtään mitään,ei ees nappiin syty valoa,missä sulakkeet ja releet on ilmastointia varten?auto on kylläki seisonu aika kauan et onko ees mehuja enää sisälä ilmastoinnissa..lähinnä tuo kompuran kunto pitäs saada testattua..auton vm.-1992
          sama vika täällä.. nappiin syttyy hetkellisesti valo muta häviää sitten, yleensä aina käynnistäessä. mistä suunnalta osaisi ruveta vikaa etsimään? ehdotuksia?:think

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Voihan siinä on olla ihan se kompuran päälle kytkevä akselikin jumissa..Magneetti kytkin siinä taitaa olla.
            Muistaakseni liikkuu se etuosa eteen ja taaksepäin..
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • ilhuikar
              Bimmer Rookie
              • May 2007
              • 47
              • Kanta-Häme

              #7
              Originally posted by afafaf View Post
              pitäs saada toi ilmastointi testattua ennenku auton purkaa osiin..ei sano napista ku painaa yhtään mitään,ei ees nappiin syty valoa,missä sulakkeet ja releet on ilmastointia varten?auto on kylläki seisonu aika kauan et onko ees mehuja enää sisälä ilmastoinnissa..lähinnä tuo kompuran kunto pitäs saada testattua..auton vm.-1992
              Minullakaan ei nappiin syttynyt enää valoa. Syynä oli etukennossa oleva reikä, jonka vuoksi järjestelmä oli tyhjentynyt. Jos painekytkin ei anna signaalia, lämppärin ohjainboksi ei suostu kytkemään ilmastointia päälle.

              Jos kompuraa pitäisi testata, niin kätsyintä lienee ottaa kompuran rele irti ja syöttää hyppylangalla suoraan. Toinen vaihtoehto olisi kaivaa painekytkin esille ja yhdistää siitä matalan paineen puoli, mutta se liitin ja koko kytkin on vähän hankalassa paikassa.
              Harrastemosse: e34 540iA
              Kulkine: Peugeot 406 HDi

              Comment

              • veltsu84
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 258
                • kajaani

                #8
                Originally posted by veltsu84 View Post
                sama vika täällä.. nappiin syttyy hetkellisesti valo muta häviää sitten, yleensä aina käynnistäessä. mistä suunnalta osaisi ruveta vikaa etsimään? ehdotuksia?:think
                Lisäten vielä tähän että ei syty valoa myöskään sen ilmastoinnin alla olevaan nappiin.. Onko se nyt joku sisäilman kierto,vai mikä se nyt oli..

                Comment

                • h3ba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 334
                  • Oulu

                  #9
                  sama täällä :think jos ratkaisua keksittä ni jakakaa se ihmeessä
                  MB S210 320CDI Avantgarde -00
                  xXx:
                  MB S124 300TDT -92

                  MB C124 300CE 24V Sportline -91
                  MB W124 300D -93
                  BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                  MB W201 190D -84
                  BMW E32 735iA -89

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #10
                    Itsellä myös ongelmia manuaali-ilmastoinnissa. Auto on 525iXAT-92

                    Täynnä pitäisi olla (edellisen omistajan mukaan) nesteet. Valo syttyy kajuutan puolella.

                    Kysymys tähän väliin olisi että;

                    Pitääkö siinä "tarkastussilmässä" näkyä selkeä virtaus ilman kuplia, vai miten sitä pitäisi tulkita? Voiko siitä nähdä, onko kylmänesteet vähissä?

                    Jotenkin tuntuu siltä, että jos laittaa puhalluksen ihan minimiin, niin vähän kylmää sieltä tulee. Mutta kun laittaa puhalluksen täysille, niin sekin kylmän väre katoaa=>eli ei jaksa viilentää kuin pienen määrän ilmaa.
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    • 6power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 254
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by BMW 325I avo View Post
                      Itsellä myös ongelmia manuaali-ilmastoinnissa. Auto on 525iXAT-92

                      Täynnä pitäisi olla (edellisen omistajan mukaan) nesteet. Valo syttyy kajuutan puolella.

                      Kysymys tähän väliin olisi että;

                      Pitääkö siinä "tarkastussilmässä" näkyä selkeä virtaus ilman kuplia, vai miten sitä pitäisi tulkita? Voiko siitä nähdä, onko kylmänesteet vähissä?

                      Jotenkin tuntuu siltä, että jos laittaa puhalluksen ihan minimiin, niin vähän kylmää sieltä tulee. Mutta kun laittaa puhalluksen täysille, niin sekin kylmän väre katoaa=>eli ei jaksa viilentää kuin pienen määrän ilmaa.
                      Veikkaampa et se edellinen omistaja on vetänyt sua huolella nenästä

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by BMW 325I avo View Post
                        Itsellä myös ongelmia manuaali-ilmastoinnissa. Auto on 525iXAT-92

                        Täynnä pitäisi olla (edellisen omistajan mukaan) nesteet. Valo syttyy kajuutan puolella.

                        Kysymys tähän väliin olisi että;

                        Pitääkö siinä "tarkastussilmässä" näkyä selkeä virtaus ilman kuplia, vai miten sitä pitäisi tulkita? Voiko siitä nähdä, onko kylmänesteet vähissä?

                        Jotenkin tuntuu siltä, että jos laittaa puhalluksen ihan minimiin, niin vähän kylmää sieltä tulee. Mutta kun laittaa puhalluksen täysille, niin sekin kylmän väre katoaa=>eli ei jaksa viilentää kuin pienen määrän ilmaa.

                        Siinä "silmässä" kuuluu näkyä yksittäisiä kuplia tai ei lainkaan kuplia. Ensimmäinen juttu on erottaa että onko se silmä täysin tyhjä vaiko täynnä (vrt. lasipulloa joka on täynnä vettä tai aivan tyhjä)...ilmastoinnin pitää tietenkin toimia jotta se silmä näyttää "mitään" eli jos ei kompura lähde pyörimään niin ei siitä silmästäkään ole iloa. Usein se silmä on täynnä vaahtoa joka on selvä merkki siitä että kylmäaineen määrä on täysin riittämätön.

                        Näppituntumalla voi kokeilla että kuumeneeko se kompressorilta lähtevä putki, pitäis olla niin kuuma että näpit palaa...lauhduttimelta lähtevä putki pitäis olla sellanen "kusenlämmin" ja höyrystimeltä palaava putki oltava jääkylmä - noin suunnilleen...

                        ...ja varoituksen sana jälleen kerran! Varokaa niitä pyöriviä siellä konehuoneessa kun näpelöitte niitä putkia koneen käydessä!!!
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Tohtori
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 560
                          • Kirkkonummi #02400

                          #13
                          Ajattelin nyt kysellä tässä samassa topikissa tuosta ilmastoinnin napista. Eli mulla pimahti valo n~2viikkoa sitä ennen siinä paloi vihreä valo. Ilmastointi toimii ainakin minun mielestä kylmää tulee. Mutta mitä pitää tehdä että saa sen napin valon vaihdettua? yritin purkaa mutta en saanut mitään selvää. Ehkä olen vaan niin käsi
                          E39 528iA Touring "Oxford Grün"
                          E34 525iA Touring "Schwarz II"

                          Ex.
                          M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

                          Comment

                          • BMW 325I avo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 832
                            • Tampere

                            #14
                            Kiitos vastanneille.

                            Originally posted by Jürgen_ View Post
                            Siinä "silmässä" kuuluu näkyä yksittäisiä kuplia tai ei lainkaan kuplia. Ensimmäinen juttu on erottaa että onko se silmä täysin tyhjä vaiko täynnä (vrt. lasipulloa joka on täynnä vettä tai aivan tyhjä)...ilmastoinnin pitää tietenkin toimia jotta se silmä näyttää "mitään" eli jos ei kompura lähde pyörimään niin ei siitä silmästäkään ole iloa. Usein se silmä on täynnä vaahtoa joka on selvä merkki siitä että kylmäaineen määrä on täysin riittämätön.
                            Joops, eli siinä silmässä näkyy selkeä "virtaus" eli tarkoittanee, että pikkukuplia siinä vilistää? Vaahtoa ei ole laisinkaan.

                            Originally posted by Jürgen_ View Post

                            Näppituntumalla voi kokeilla että kuumeneeko se kompressorilta lähtevä putki, pitäis olla niin kuuma että näpit palaa...lauhduttimelta lähtevä putki pitäis olla sellanen "kusenlämmin" ja höyrystimeltä palaava putki oltava jääkylmä - noin suunnilleen...
                            Kokeillaan nämä vielä.

                            Miten kylmää tuosta masiinasta muuten pitäisi irrota? Asteissa siis, jos mittaa ulostuloilman lämpötilaa.
                            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1847
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by BMW 325I avo View Post
                              Miten kylmää tuosta masiinasta muuten pitäisi irrota? Asteissa siis, jos mittaa ulostuloilman lämpötilaa.
                              Kyllä toimivasta systeemistä sen verran kylmää tulee, että kovin kauan ei kehtaa kättä ilmasuuttimen edessä pitää. Kaiketi se lämpötila alkaa lähennellä nollaa. Kennon jäätymisen estämiseksi automatiikan pitäisi katkaista kompuran käynti kun kennon päästä anturi saa +2 asteisen lukeman.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎