pitäs saada toi ilmastointi testattua ennenku auton purkaa osiin..ei sano napista ku painaa yhtään mitään,ei ees nappiin syty valoa,missä sulakkeet ja releet on ilmastointia varten?auto on kylläki seisonu aika kauan et onko ees mehuja enää sisälä ilmastoinnissa..lähinnä tuo kompuran kunto pitäs saada testattua..auton vm.-1992
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525 24v ilmastointi ei käynnisty
Collapse
X
-
Ilman mehujakin pitäis kyllä nappiin syttyä painettaessa valo, tyhjänä ei tietystikään lähde kompura päälle. Sulakkeet ja releet löytynevät sieltä mistä muutkin
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
-
-
Originally posted by afafaf View Postpitäs saada toi ilmastointi testattua ennenku auton purkaa osiin..ei sano napista ku painaa yhtään mitään,ei ees nappiin syty valoa,missä sulakkeet ja releet on ilmastointia varten?auto on kylläki seisonu aika kauan et onko ees mehuja enää sisälä ilmastoinnissa..lähinnä tuo kompuran kunto pitäs saada testattua..auton vm.-1992
Comment
-
-
Voihan siinä on olla ihan se kompuran päälle kytkevä akselikin jumissa..Magneetti kytkin siinä taitaa olla.
Muistaakseni liikkuu se etuosa eteen ja taaksepäin..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postpitäs saada toi ilmastointi testattua ennenku auton purkaa osiin..ei sano napista ku painaa yhtään mitään,ei ees nappiin syty valoa,missä sulakkeet ja releet on ilmastointia varten?auto on kylläki seisonu aika kauan et onko ees mehuja enää sisälä ilmastoinnissa..lähinnä tuo kompuran kunto pitäs saada testattua..auton vm.-1992
Jos kompuraa pitäisi testata, niin kätsyintä lienee ottaa kompuran rele irti ja syöttää hyppylangalla suoraan. Toinen vaihtoehto olisi kaivaa painekytkin esille ja yhdistää siitä matalan paineen puoli, mutta se liitin ja koko kytkin on vähän hankalassa paikassa.Harrastemosse: e34 540iA
Kulkine: Peugeot 406 HDi
Comment
-
-
Originally posted by veltsu84 View Postsama vika täällä.. nappiin syttyy hetkellisesti valo muta häviää sitten, yleensä aina käynnistäessä. mistä suunnalta osaisi ruveta vikaa etsimään? ehdotuksia?:think
Comment
-
-
Itsellä myös ongelmia manuaali-ilmastoinnissa. Auto on 525iXAT-92
Täynnä pitäisi olla (edellisen omistajan mukaan) nesteet. Valo syttyy kajuutan puolella.
Kysymys tähän väliin olisi että;
Pitääkö siinä "tarkastussilmässä" näkyä selkeä virtaus ilman kuplia, vai miten sitä pitäisi tulkita? Voiko siitä nähdä, onko kylmänesteet vähissä?
Jotenkin tuntuu siltä, että jos laittaa puhalluksen ihan minimiin, niin vähän kylmää sieltä tulee. Mutta kun laittaa puhalluksen täysille, niin sekin kylmän väre katoaa=>eli ei jaksa viilentää kuin pienen määrän ilmaa.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avo View PostItsellä myös ongelmia manuaali-ilmastoinnissa. Auto on 525iXAT-92
Täynnä pitäisi olla (edellisen omistajan mukaan) nesteet. Valo syttyy kajuutan puolella.
Kysymys tähän väliin olisi että;
Pitääkö siinä "tarkastussilmässä" näkyä selkeä virtaus ilman kuplia, vai miten sitä pitäisi tulkita? Voiko siitä nähdä, onko kylmänesteet vähissä?
Jotenkin tuntuu siltä, että jos laittaa puhalluksen ihan minimiin, niin vähän kylmää sieltä tulee. Mutta kun laittaa puhalluksen täysille, niin sekin kylmän väre katoaa=>eli ei jaksa viilentää kuin pienen määrän ilmaa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avo View PostItsellä myös ongelmia manuaali-ilmastoinnissa. Auto on 525iXAT-92
Täynnä pitäisi olla (edellisen omistajan mukaan) nesteet. Valo syttyy kajuutan puolella.
Kysymys tähän väliin olisi että;
Pitääkö siinä "tarkastussilmässä" näkyä selkeä virtaus ilman kuplia, vai miten sitä pitäisi tulkita? Voiko siitä nähdä, onko kylmänesteet vähissä?
Jotenkin tuntuu siltä, että jos laittaa puhalluksen ihan minimiin, niin vähän kylmää sieltä tulee. Mutta kun laittaa puhalluksen täysille, niin sekin kylmän väre katoaa=>eli ei jaksa viilentää kuin pienen määrän ilmaa.
Siinä "silmässä" kuuluu näkyä yksittäisiä kuplia tai ei lainkaan kuplia. Ensimmäinen juttu on erottaa että onko se silmä täysin tyhjä vaiko täynnä (vrt. lasipulloa joka on täynnä vettä tai aivan tyhjä)...ilmastoinnin pitää tietenkin toimia jotta se silmä näyttää "mitään" eli jos ei kompura lähde pyörimään niin ei siitä silmästäkään ole iloa. Usein se silmä on täynnä vaahtoa joka on selvä merkki siitä että kylmäaineen määrä on täysin riittämätön.
Näppituntumalla voi kokeilla että kuumeneeko se kompressorilta lähtevä putki, pitäis olla niin kuuma että näpit palaa...lauhduttimelta lähtevä putki pitäis olla sellanen "kusenlämmin" ja höyrystimeltä palaava putki oltava jääkylmä - noin suunnilleen...
...ja varoituksen sana jälleen kerran! Varokaa niitä pyöriviä siellä konehuoneessa kun näpelöitte niitä putkia koneen käydessä!!!Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Ajattelin nyt kysellä tässä samassa topikissa tuosta ilmastoinnin napista. Eli mulla pimahti valo n~2viikkoa sitä ennen siinä paloi vihreä valo. Ilmastointi toimii ainakin minun mielestä kylmää tulee. Mutta mitä pitää tehdä että saa sen napin valon vaihdettua? yritin purkaa mutta en saanut mitään selvää. Ehkä olen vaan niin käsiE39 528iA Touring "Oxford Grün"
E34 525iA Touring "Schwarz II"
Ex.
M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"
Comment
-
-
Kiitos vastanneille.
Originally posted by Jürgen_ View PostSiinä "silmässä" kuuluu näkyä yksittäisiä kuplia tai ei lainkaan kuplia. Ensimmäinen juttu on erottaa että onko se silmä täysin tyhjä vaiko täynnä (vrt. lasipulloa joka on täynnä vettä tai aivan tyhjä)...ilmastoinnin pitää tietenkin toimia jotta se silmä näyttää "mitään" eli jos ei kompura lähde pyörimään niin ei siitä silmästäkään ole iloa. Usein se silmä on täynnä vaahtoa joka on selvä merkki siitä että kylmäaineen määrä on täysin riittämätön.
Originally posted by Jürgen_ View Post
Näppituntumalla voi kokeilla että kuumeneeko se kompressorilta lähtevä putki, pitäis olla niin kuuma että näpit palaa...lauhduttimelta lähtevä putki pitäis olla sellanen "kusenlämmin" ja höyrystimeltä palaava putki oltava jääkylmä - noin suunnilleen...
Miten kylmää tuosta masiinasta muuten pitäisi irrota? Asteissa siis, jos mittaa ulostuloilman lämpötilaa.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avo View PostMiten kylmää tuosta masiinasta muuten pitäisi irrota? Asteissa siis, jos mittaa ulostuloilman lämpötilaa.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment