Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on E34:seen luotettavin/taloudellisin moottori?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #31
    Originally posted by BMW View Post
    Kyllä se kasikoneen vääntö tekee ihmeitä kulutukselle. Auton penkitys lapusta näkee että 1500rpm on 225nm niin se kertoo jo paljon siitä että tuota konetta kun kieputtaa alle 2000rpm niin vääntää rutkasti ja kuluttaa vähän...
    Nyt täytyy vähän perua puheita. Olin katsonu penkkilapusta väärin ja siellä olikin 1500rpm yli 300nm vääntöä Voin katsoa ihan tarkan lukeman kun ehdin.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #32
      Niin olet, siellä pitäisi olla 1000rpm luokkaa 280Nm jo.
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • M-Lead
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1500
        • Oulu

        #33
        Itselläni on nytten tuo 525i M50b25 manuaaliaskilla käyttöautona. Ollut keskikulutus n. 9,5l/100km, josta on ~50km moottoritietä 130km/h, ~10km 60km/h taajama-ajoa päivittäin. Rengaistuksena on 17" 235/45, joka myös vaikuttaa asiaan. 535i M30b35 manuaaliaskisella kulutus on samaa luokkaa maantiellä ajotietokoneen mukaan, mutta on vaa paljon mukavampi ajaa kuin 525i, kaupunkiajossa näkyyki sitten M30:n varjopuoli. 535:lla voi vaan pitää paremman matkavauhdin alhaisemmalla kulutuksella kuin 525i.
        Näillä molemmilla moottoreilla on kuitenkin ajettu yli 240tkm ja ollut mielestäni yhtä luotettavat moottorit ainakin tähän mennessä. Kuitenkin M30 pannu kestää kaikista pisimmälle ilman murheita.
        Tosin varmasti päästäisiin alhaisempiinki kulutuksiin kunnollisella moottoriremontilla, ruiskun säätämisellä ja perän välityksiä vaihtamalla. Oli se moottori kumpi tahansa, mutta tällöinkin puhutaan maksimissaan 1l/100km muutoksesta ja sekin muutos on jo kovan työn takana.

        Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

        Comment

        • Lakeson
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 649
          • Jyväskylä

          #34
          Empiirisen tutkimukseni mukaan sanoisin taloudellisimmaksi moottoriksi e34:seen että m21(td). Kone kestää kilometrejä järkevällä käytöllä todella paljon. Mikäli nokka-akselin kulumisen hyväksyy, ei tietääkseni itse moottorissa ole muita heikkoja kohtia. Kulutus matka-ajossa alle kuuden litran, ja sekakulutus 6,5 litran paikkeilla per 100km.
          Ei mopolla mahottomia..

          Comment

          • Mikkomies84
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1055
            • Siilinjärvi

            #35
            Originally posted by Lakeson View Post
            Empiirisen tutkimukseni mukaan sanoisin taloudellisimmaksi moottoriksi e34:seen että m21(td). Kone kestää kilometrejä järkevällä käytöllä todella paljon. Mikäli nokka-akselin kulumisen hyväksyy, ei tietääkseni itse moottorissa ole muita heikkoja kohtia. Kulutus matka-ajossa alle kuuden litran, ja sekakulutus 6,5 litran paikkeilla per 100km.
            Puhuttiin bensakoneista.

            Ääneni annan m50b25:lle, 334tkm mittarissa, minä ajanut n. 50tkm, koneessa ei ongelmia. Ei mikään raketti, mutta kerkiää.

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by Mikkomies84 View Post
              Puhuttiin bensakoneista.

              Ääneni annan m50b25:lle, 334tkm mittarissa, minä ajanut n. 50tkm, koneessa ei ongelmia. Ei mikään raketti, mutta kerkiää.
              Kappas joo.. menköön kesäloman ja perjantain piikkiin.
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 823
                • Lahti

                #37
                oma e34 m50b25 toiminut oikein mainiosti sen jälkeen kun se tuonne pellin alle tiputettiin 5tkm sitten m20b25 sano riks raks poks. Jarrutkin pelittänyt todella hyvin kun vaihdettiin levyt ja palat ja putket Vaihdelootakin toimii mainiosti kun kahteen kertaan varmuuden vuoksi se vaihdettiin Nyt on perävälityskin oikea kun tuli sekin tuossa vaihdettua Alustakaan ei enää hae ja täristä kun vaihdettiin alustasarja ja kasa puslia ja tankoja.
                Järkihoiprojekti tais tulla hups...

                Sitten itse asiaan, onkohan kaasusaappaassa jotain vikaa kun tuntuu olevan kulutus luokkaa 15l/100km

                ps. tarviiko kukaan melkolailla reilusti laitettua 525i bemaria
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎