E34 525i käy/ei käy, asentotunnistimet vaihdettu eikä toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aamulypsy
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 23
    • Kauhava

    E34 525i käy/ei käy, asentotunnistimet vaihdettu eikä toimi

    Auto on 525i vm. 92 ja manuaali:

    Kaikki alkoi pari kuukautta sitten, kun huomasin että kiihdyttäessä loppuu veto n. 4000 rpm kohdalla, noh tätä pohtiessani kävi niin, että auto ei enää käynnistynyt ollenkaan ja epäilin että bensansuodatin on tukossa (oli päässyt tankki melko kuivaksi) se vaihdettiin ja auto rupesi käymään.

    Taas kesti jonkun aikaa ilman ongelmia ja veto ongelmaankin tottui, sitten ihan varoittamatta kesken ajon auto hyytyy, ei muutakun auto tien sivuun ja tsädäm pari minuuttia ja lähtee käyntiin (heti ei käynnisty) tätäkin vikaa joutui kestämään rahatilanteen vuoksi.

    Lopulta auto ei pariin päivään käynnistynyt ollenkaan ja yhtäkkiä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan auto käyntiin. En uskaltanut sillä enempiä ajella mutta seuraavan kerran kun kokeilin käynnistää mitään ei tapahtunut ei inahdustakaanm virrat tuli päälle mutta avainta kääntäessä ihan tyhjää...

    Lopulta virrat loppui joten latasin akun ja kokeilin vittuuksillani sanooko mitään niin ahi ja auto ekalla käyntiin, muutama minuutti kävi hyvin sitten sammui, mutta käynnistyi uudestaan hmm

    uuden startin kerkesin osta mtta enpä laitakkaan paikoilleen ennen kun tiiän missä vika/viat on, joten ehdotuksia?
    Last edited by aamulypsy; 03-07-2008, 20:36. Reason: Päivitys
    *******
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1998
    • Tampere

    #2
    Veikkaus: kampiakselin asentotunnistin.

    First!

    Comment

    • eldrin
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 521
      • Espoo

      #3
      Missäs kunnossa ruokapuoli on? Eli tuleeko polttoainelinjaan riittävästi painetta? Kulahtanut pumppu saattaa hyvinkin toimia välillä ikäänkuin hyvin, ja jäädä sit taas jumiin -> auto starttaa / ei starttaa aivan miten sattuu. Samoten jos pumppu ei jaksa tuottaa riittävästi painetta, niin reippaammin mentäessä veto loppuu.
      e60 530iA -04 Olivine Grün
      e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
      e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
      e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
      e34 540iA -94 Arktissilber
      ///ex

      Comment

      • aamulypsy
        Newbiemmer
        • Nov 2004
        • 23
        • Kauhava

        #4
        Ite oon kans tota painetta miettiny et vois siinä olla tai jos on jossakin jokin maadotus tai herätejohto huonosti kiinni... täytyy melkeen käyä testauttaa jossain ennen kun uuen pumpun ostaa
        *******

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          #5
          Originally posted by pheno View Post
          Veikkaus: kampiakselin asentotunnistin.

          First!

          Komppaan! Itellä 520 samat viat, ja vikahan oli asentotunnistin, tarkemmin sen johto..
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • aamulypsy
            Newbiemmer
            • Nov 2004
            • 23
            • Kauhava

            #6
            Muistakko oliko iso urakka vaihtaa johto tai edes löytää vika?
            *******

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #7
              Vikaa etsin jonkun aikaa kyllä. Koneena oli tosin m20, m50 johdotuksesta en tiedä, eikös m50 ole nokka akselilla tunnistin? kun m20 on kampiakselilla.. Mutta koaksaali kaapeli oli hinkannu puhki laturin remmiin, korjasin sen juottamalla ja teippaamalla..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • aamulypsy
                Newbiemmer
                • Nov 2004
                • 23
                • Kauhava

                #8
                jahas

                Pitääpäs kattoo löydänkö hinkkaumia

                Tietääkö kukaan mitään linkkiä ohjeisiin miten toi tunnistin vaihdetaan? koitin googlella ja searchilla ettiä mut ei oikeen löytynyt
                Last edited by aamulypsy; 25-06-2008, 16:20. Reason: Lisäys
                *******

                Comment

                • aamulypsy
                  Newbiemmer
                  • Nov 2004
                  • 23
                  • Kauhava

                  #9
                  Voi kilin*

                  Vaihdoin kammen ja nokan asentotunnistimet eikä starttaa siltikään... rupee keinot loppumaan¨! ruokapuolen pitäisi olla kunnossa kun bensahaisee kuitenkin...
                  Puolat?
                  *******

                  Comment

                  • eldrin
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 521
                    • Espoo

                    #10
                    Saattaa se bensa haista vaikka ei painetta tuliskaan läppärungolle asti riittävästi. Mahtaisko olla bensasuodatin tukossa? Ja voihan sen pumpun vaihtaa vaikka se ei varsinaisesti vielä ihan kuollut oliskaan. Biltemasta uus osa 49e, eikä tarvi jännittää millon se orkkispumppu laukee ja kärry jättää sen takia tien päälle. Noista kuitenkin alkaa pumput hajoomaan 200-250tkm tienoilla.
                    e60 530iA -04 Olivine Grün
                    e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
                    e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
                    e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
                    e34 540iA -94 Arktissilber
                    ///ex

                    Comment

                    • aamulypsy
                      Newbiemmer
                      • Nov 2004
                      • 23
                      • Kauhava

                      #11
                      Tuossa on kyllä ideaa

                      tää ku tekee nyt niin et meinaa lähtee käyntii mut ei kuitenkaa, et jos se jonku verran päästä ruokaa sinne kuitenki... ja voihan se olla et on ollu kaikki viat yhtä aikaa täytyy testaa se pumppu vielä!
                      *******

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by eldrin View Post
                        Saattaa se bensa haista vaikka ei painetta tuliskaan läppärungolle asti riittävästi. Mahtaisko olla bensasuodatin tukossa? Ja voihan sen pumpun vaihtaa vaikka se ei varsinaisesti vielä ihan kuollut oliskaan. Biltemasta uus osa 49e, eikä tarvi jännittää millon se orkkispumppu laukee ja kärry jättää sen takia tien päälle. Noista kuitenkin alkaa pumput hajoomaan 200-250tkm tienoilla.
                        noo kahen orkkispumpun tuntumalla sanon et ne ei leikkaa kii kuten tarvike pumput tekee... eli kaikki orkkis pumput mitä on hajonnu mulla ja kavereilla ollaa kovalla kontaktilla saatu käymään (nyrkki). tarvike pumput kestää sen mitä kestää itellä n. 12tkm ja kahesti kokeiltu...enään ei tuu niit... mut mut kattokaa ny mikä tulee haukkkuun sen kä
                        yttö hinnan/iän...
                        Last edited by armageddon; 06-07-2008, 00:11.
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        Working...
                        X