Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540i isot jarrut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hasba
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 584
    • 05900

    E34 540i isot jarrut?

    Ei löytyny searchilla suoraan mutta bmwe34.net:issä oli ohjeet että mitä jarruja käy E34. Muistelen että E34:seen sai 750i levyt eteen, mutta ongelma on että toi nettisivu ei toimi enään.
    Eli muistaako joku mitkä levyt/palat/kengät käy suoraan jos haluu suuremmat. Takapäähän ei vissiin saanut suurempia? Yks vaihtoehto on myös hommata jotkut EBC:n green stuff palat ja siihen jotkut kivat jäähdytetyt levyt.
    Tarve olisi siis sekä eteen että taakse jarrupäivitystä.. Kiitos!
    E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
    Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    Vai olikos se niin että ne oli 850:n jarrut jotka sopi :think
    Aihe kiinnostaa myös, Brembon isojarruswap maksaisi mukavat $2200

    Joo, googlasin

    "The BMW E34 brakes fast... But I wanted more "bite" out of my brakes so I switched to 850i brakes for the front and 540i brakes for the rear.
    Procedure:
    There is no trick to swap the brakes. If you bought the right elements, it is just like changing rotors and pads."
    Last edited by jsa014; 25-06-2008, 17:06.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • hasba
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 584
      • 05900

      #3
      Originally posted by jsa014 View Post
      Vai olikos se niin että ne oli 850:n jarrut jotka sopi :think
      Aihe kiinnostaa myös, Brembon isojarruswap maksaisi mukavat $2200

      Joo, googlasin

      "The BMW E34 brakes fast... But I wanted more "bite" out of my brakes so I switched to 850i brakes for the front and 540i brakes for the rear.
      Procedure:
      There is no trick to swap the brakes. If you bought the right elements, it is just like changing rotors and pads."
      Ok, eli pitäs hommata kengät, palat ja levyt?

      Etulevyjen koot on 540: 302x28 ja 850: 324x30 eli kyllähän tossa aika hyvä kokoero on. Mites tohon 324 levylle meneeköhän siihen 15" vanne vai oisko aika sitte vaihtaa talvivanteet 16":seks..

      ps. kyselin noita Zimmermanin "vakio" uritetut ois n.110€ /kpl ja ebc:n greenstuffit 100€ /pari. Se ois yks vaihtoehto. Tosin Örum on luopumassa ihan näillä näppäimillä noista EBC:n tavaroista että ferodo ois varmaan sitte parempi vaihtoehto.
      Last edited by hasba; 25-06-2008, 18:06.
      E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
      Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

      Comment

      • 69ville
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 375
        • kiiminki-casa-neidari

        #4
        Originally posted by hasba View Post
        Tosin Örum on luopumassa ihan näillä näppäimillä noista EBC:n tavaroista .
        eikö näille ollut tulossa jo uusi maahantuoja? tosin en kyllä firmaa nyt muista mutta luulis netistä löytyvän...

        Comment

        • Ravermeister
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1508
          • Melkeen Turkkuses

          #5
          Sporttiauton kautta saa ainakin EBC:n jarrukamoja
          -Turku Connection-
          HDJ80 4.2TD
          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

          Comment

          • Hammu
            Moderator
            • Nov 2006
            • 3971
            • Nurmijärvi

            #6
            Ja mä olen kuullu että D2 saa ihan bolt-on jarrukittei

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #7
              Originally posted by hasba View Post
              Ok, eli pitäs hommata kengät, palat ja levyt?

              Etulevyjen koot on 540: 302x28 ja 850: 324x30 eli kyllähän tossa aika hyvä kokoero on. Mites tohon 324 levylle meneeköhän siihen 15" vanne vai oisko aika sitte vaihtaa talvivanteet 16":seks..

              ps. kyselin noita Zimmermanin "vakio" uritetut ois n.110€ /kpl ja ebc:n greenstuffit 100€ /pari. Se ois yks vaihtoehto. Tosin Örum on luopumassa ihan näillä näppäimillä noista EBC:n tavaroista että ferodo ois varmaan sitte parempi vaihtoehto.

              Ei mee 15" ainakaan, 16" on siinä ja siinä sekin. Riippuu kai vanteesta.
              Mistähän noita 850 romuja löytäis, muualta kuin merkkiliikkeen tiskiltä? Jos sinne menee, niin luulenpa että tuo Brembon isojarrusetin hinta on pian kasassa.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • hasba
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 584
                • 05900

                #8
                Originally posted by jsa014 View Post
                Ei mee 15" ainakaan, 16" on siinä ja siinä sekin. Riippuu kai vanteesta.
                Mistähän noita 850 romuja löytäis, muualta kuin merkkiliikkeen tiskiltä? Jos sinne menee, niin luulenpa että tuo Brembon isojarrusetin hinta on pian kasassa.
                Tuli semmonen mieleen että laittais Black Diamondin 850:sen levyt, hintaan 240€ (ei vaan selvinny oliko kappale vai pari hinta, mutta luulis että toi on kappale?) Ois ainakin kokoa ja näköä levyissä. 850 etujarrujen osanumero on KBD409

                hinnasto löytyy http://www.blackdiamondperformance.f...priceDiscs.pdf ja osanumerot http://www.blackdiamondperformance.com/brakes_bmw.htm

                Noi D2:sen setit on lähemmäs 3000$ että menee kyllä reilusti yli budjetin
                E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11693
                  • Kouvola

                  #9
                  Löytyyhän noita jo E34:stakin isompia settejä. Esim Facelift M5:sta eteen 345mm kelluvat levyt nelimäntäsatuloin ja taakse 328mm levyt. Siihen päälle Ferodon palat, niin ei tartte katua, jos ylipäätään jostain myynnissä löydät. Perus M5:n jarruja ei sinne kannata edes harkita.

                  Kannattaa myös lueskella noita M5Boardin juttuja jarruvaihtoehdoista.

                  Comment

                  • r.w.
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2007
                    • 2510
                    • Länsirannikko

                    #10
                    Originally posted by hasba View Post
                    Ok, eli pitäs hommata kengät, palat ja levyt?

                    Etulevyjen koot on 540: 302x28 ja 850: 324x30 eli kyllähän tossa aika hyvä kokoero on. Mites tohon 324 levylle meneeköhän siihen 15" vanne vai oisko aika sitte vaihtaa talvivanteet 16":seks..
                    Joo, eli siis etujarrut täysin yhteensopivat sekä E34, E31, että E32 -malleissa. E32:n alta löytyy noita 302x28-etulevyjä kaiketi 735, 740 ja 750-malleista. Yli vm.91(?) Autobahn-paketilla olevista seiskoista voi myös koittaa etsiä noita 324x30-etujarruja ATE:n 4-mäntäsatuloiden kera. 850-malleissa levyt pysyi samoina, mutta muistaakseni vaihtui jossain vaiheessa 1-mäntäisestä samaan 4-mäntäsatulaan kuin seiskaan sai optiona. Takasatulat samat ainakin linjalla 540i-M5 3.6-740-750, E31:n takajarruista en tiedä mitään, mutta E32:n takajarrulevyissä on eri "et" kuin E34:n vastaavissa, eli levyt hommattava E34:n varaosanumerolla.

                    Kuulisin itsekin mielelläni lisää E34:n jarrukonversioista, eli siis ISOISTA jarruista. Facelift M5:n kelluvat levyt satuloineen olisi kova vaihtoehto, mutta ovat enemmän kuin kiven alla. Valmiit kitit ovat valitettavasti sen hintaisia, että ennemmin ostaisin käytettyä tai ns. kokoaisin paloista.

                    Niin ja ei todellakaan mahdu 15" vanteen sisään nuo 324x30-levyt, 16" vanteen kanssa tiukkaa, mutta mahtuu vielä.

                    edit: Kiitti Esko, löytyi M5-boardilta heti paljon uutta pohdittavaa ja hyödyllistä tietoa.
                    Last edited by r.w.; 26-06-2008, 00:35.
                    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                    Comment

                    • djd1mm
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 123
                      • Salo

                      #11
                      Itsekkin metsästellyt 3.8L M5 jarrusettejä käytettynä mutta ei ole löytynyt kuin 3.6:n jarruja, niihinkin on kierrokselle tullu yleensä ~1000eur hintapyyntiä

                      Hyvät jarruthan ne on eli aika hankala löytää kun harva jaksaa noita mälläillä eikä jarrupäivityksetkään ole ihan päivittäistä hommaa noissa.

                      Spekuloinniksi menee kun tuo bmwe34.net on räjähtänyt, njooh pitää nyt ensin tuo kauppakassi saada alta pois.
                      Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        #12
                        Originally posted by djd1mm View Post
                        Spekuloinniksi menee kun tuo bmwe34.net on räjähtänyt, njooh pitää nyt ensin tuo kauppakassi saada alta pois.
                        Kuinkas niin? Ei tuota sivua mihinkään tarvita, tärkein tieto mallisarjojen sisäisestä sopivuudesta on tullut tässäkin threadissa jo muutamaan otteeseen, jarrujen tarkemmat koot sekä osanumerot kaivaa helposti itsekin ETK:sta ja juuri se tärkein, eli muita kuin alkuperäistä BMW-osaa olevia settejä siellä sivulla ei käsitellä lainkaan...

                        edit: noita 3.6 M5 -satulasettejä saa muuten eBaysta jatkuvasti n. 150-250€ hintoihin. Levyt ja palat nyt kuitenkin kannattaa uusia.
                        Last edited by r.w.; 26-06-2008, 16:22.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #13
                          Sitten jos ja kun päivität jarrusi niin myy minulle nuo vanhat satulasi
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • djd1mm
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 123
                            • Salo

                            #14
                            Ööh, meinaatko että ne menee E30 koppaseen? Helpollakin?

                            Valitettavasti taitaa nuo jarrut mennä tolppineen päivineen (jos vaan saa sopimaan) E28:n alle, samoin kuin kone ja vaihdelaatikko.

                            3.6:n jarrusatuloita en ole edes harkinnut koska ne on melkein samat kun tuossa 535:ssa, eikä ne riitä tulevaan projektiin alkuunkaan. 850/540 paketti kiinnostaisi ehkä mutta en tiedä, mahtaakohan riittää 540:n jarrut taakse jos on tuo V12 keulilla Joten 750 / M5 3.8 on aika pitkälle listan kärjessä. Voi olla tosin että menee samoihin hintoihin jo joku 'tarvike' -mallinen setti.

                            Hakusessa myös M5 Nürburgring vakaajat tai vastaavat paksuhkot röörit, alustasarja vielä hakusessa. Pitänee sovitella M5 takapään ja 750:n etupään kalikoita.
                            Raasing > BMW 535i 1992 M30B35 > Gummit meni

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4647
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by djd1mm View Post
                              Ööh, meinaatko että ne menee E30 koppaseen? Helpollakin?
                              Valitettavasti taitaa nuo jarrut mennä tolppineen päivineen (jos vaan saa sopimaan) E28:n alle, samoin kuin kone ja vaihdelaatikko.
                              www.300mm.de

                              Nooh, eiköhän noita löydy

                              3.6:n jarrusatuloita en ole edes harkinnut koska ne on melkein samat kun tuossa 535:ssa, eikä ne riitä tulevaan projektiin alkuunkaan. 850/540 paketti kiinnostaisi ehkä mutta en tiedä, mahtaakohan riittää 540:n jarrut taakse jos on tuo V12 keulilla Joten 750 / M5 3.8 on aika pitkälle listan kärjessä. Voi olla tosin että menee samoihin hintoihin jo joku 'tarvike' -mallinen setti.
                              Kyllähän nuo pysäyttimet kannattaa samantien päivittää kunnolla kun kerran tehoakin on nokalle tulossa reilummalti

                              Btw, tuosta seiskasta tuli mieleen, että ei sattuisi E32 7xx jarrupääsylinteriä olemaan ylimääräisenä?
                              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎