Announcement

Collapse
No announcement yet.

reilusti ajetun e34 osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korppikotka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 56

    reilusti ajetun e34 osto

    Moro!

    Olen nyt tässä jo pidemmän aikaa yrittänyt löytää sopivaa bemaria, pääasiassa e34 mutta myös e36 on tullut katseltua.

    Elikkä kysymys kuuluukin, onko jo reilusti ajetun vekottimen osto enää rahallisesti järkevää vai joutuuko siihen kumminkin tunkemaan hynkkyä saman verran kun olisi maksanut siitä vähemmän ajetusta yksilöstä?

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1912666 esimerkiksi tuo yksilö on pyörinyt mielessä. Ketjukoneellahan tuo jo ilmeisesti on joten hihnan kanssa ei ole niinkään ongelmia mutta pitääkö ketjukoneeseenkin alkaa jakopuolelle jo noilla kilometreillä uusimaan jotain? Muutenkin mielipiteitä kaipailisin siitä että ostanko muutaman tuhannen auton vai panostanko sen tonnin tai pari enemmän ja ostan uudemman.

    -Henkka
    Ex. E34 525 -94
    Ex. E34 518 -91
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 713

    #2
    Originally posted by Korppikotka View Post
    Moro!

    Olen nyt tässä jo pidemmän aikaa yrittänyt löytää sopivaa bemaria, pääasiassa e34 mutta myös e36 on tullut katseltua.

    Elikkä kysymys kuuluukin, onko jo reilusti ajetun vekottimen osto enää rahallisesti järkevää vai joutuuko siihen kumminkin tunkemaan hynkkyä saman verran kun olisi maksanut siitä vähemmän ajetusta yksilöstä?

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1912666 esimerkiksi tuo yksilö on pyörinyt mielessä. Ketjukoneellahan tuo jo ilmeisesti on joten hihnan kanssa ei ole niinkään ongelmia mutta pitääkö ketjukoneeseenkin alkaa jakopuolelle jo noilla kilometreillä uusimaan jotain? Muutenkin mielipiteitä kaipailisin siitä että ostanko muutaman tuhannen auton vai panostanko sen tonnin tai pari enemmän ja ostan uudemman.

    -Henkka

    Jos ei jakopäästä mitään erityistä rohinaa kuulu niin en usko että sen hajomistä tarvitsee pelätä. Mikäli auto vaikuttaisi olevan yleisesti hyvässä kunnossa niin miksi ei tuommoista voisi ostaa. Väittäisin että e34 laatu on jotain muuta kuin alkupään e36: ssa. Itellä e36 ja apurungon kiinnityspisteiden hitsaus meneillään. Bensahan noille 2 litrasille kelpaa aivan samoin kuin 2.5l jos teholla on jotain vaikutusta ostopäätökseen.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14439
      • Oulu

      #3
      No oishan tuossa vähemmän ajettuki tarjolla.

      Tuo 9/90 on siinä hilkulla että on M50 moottori vai ei. Kannattaa kysyä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Kouris
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 713

        #4
        Originally posted by zener View Post
        No oishan tuossa vähemmän ajettuki tarjolla.

        Tuo 9/90 on siinä hilkulla että on M50 moottori vai ei. Kannattaa kysyä.
        Taitaa lukea että 24v

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14439
          • Oulu

          #5
          Niinpä onki ku en huomannu...
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Kyllähän tuon ikäset autot on hyvin pitkälti yksilöitä. 2k€ ei kuitenkaan yleisesti kovin kummoista bemaria saa. Sen parempaa ei tosin välttämättä saa edes 4-5 tuhannella. Tuossa hintaluokassa kuitenkin mahdollisuudet löytää ruosteeton ja teknisesti hyvä auto ovat oleellisesti paremmat. Moottoripuolelta E39 kokemuksella suosittelisin bensakoneista 2,5 litraista. Ainakin e39:n (523) moottori on erittäin kiva paketti voiman/kulutuksen suhteen. 2-litraisista kokemus rajoittuu M20 koneeseen, joka on mielestäni liian ylävireä ainakin E34:n yhteyteen.
            Ainoa haittapuoli on se, että 525:set maksaa yleensä hunajaa, joten kannattaa pitää se 520 mukana harkinnoissa. Ja itse 1995 E34:n omistajana suosittelen keskittymään etsinnöissä noihin viimeisiin vuosimalleihin. Pääohjeena melkein vois sanoa, että hyvän E34:sen tunnistaa ryhdikkäästä ulkonäostä ja ehjästä kuskin penkistä.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1194
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Korppikotka View Post
              Moro!Olen nyt tässä jo pidemmän aikaa yrittänyt löytää sopivaa bemaria, pääasiassa e34 mutta myös e36 on tullut katseltua.

              Elikkä kysymys kuuluukin, onko jo reilusti ajetun vekottimen osto enää rahallisesti järkevää
              Vastaus lähtee siitä kuka korjaa auton, itse vai korjaamo? Jos korjaamo niin kaikki 150tkm ja sen yli ajetut tulee kalliiksi.
              Jos itse niin kaikki korjaukset on aika halpoja, tunteja ehkä kuluu mutta omat tunnit on ilmaisia.
              Jos kori on ruosteeton ja ehjä ja hyvässä maalissa niin loput korjaukset on helppoja kun ruuvaamalla selviää. 200-400tkm ajetuista usein jopa se halvin on paras kun suoraan laskee että vaihtaa siihen niveliä ja jarruosat. Kalliissakin autossa ne joutuu vaihtamaan enemmin tai myöhemmin. Ja yhtä kalliilla.
              Kaikista pahinhan on se auto josta myyjä kehuu että mitään ei ole tarvinut tehdä. Kohta tarvitsee. Ja paljon kun kulutusosat on vaihtamatta.

              Kutoskoneessa ei ole mitään hihnaongelmia, ohjeen mukaan vaihdettuna ne ei katkeile sen useammin kuin jonkun tojotankaan hihnat ja monta vuotta on vaihtovälit.
              24 venttiilinen on muuten vaan jo kehittyneempi ja tehokkaampi kone. Tosin myös enemmän kuluvaa osaa sisältävä.
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • Korppikotka
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 56

                #8
                Korjaustaitoa, tilat ja riittävän lyhyt pinna löytyy itseltä joten korjaukset saadaan hoidettua ilman korjaamoa, sinällään homma on hoidossa.

                Elikkä ilmeisesti kannattaa etsinnöissä keskittyä noihin m50 koneella oleviin? Hintaeroa ei kumminkaan niin hirveästi tule että mieluummin etsii sen vähän tuoreemman tapauksen.

                Kumpi sitten on järkevämpi sijoitus jos 2.5 litraista ei löydy, 1.8 keveällä koneella vai raskaampi 2-litrainen kutonen? Ainahan sitä tietenkin mieluummin kutoskoneen pörinää kuuntelisi.

                Zener, muutenhan tuo sun pimmeris olis ihan kiinnostava tapaus mutta ei ole vielä (onneksi) siunaantunut omakotitaloa, lassieta, valkoista aitaa, ja laumaa kakaroita joten sedan-malli on vielä hakusessa touringin sijaan

                Kiitoksia kumminkin hyvistä vastauksista.

                -Henkka
                Ex. E34 525 -94
                Ex. E34 518 -91

                Comment

                • mie
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 219

                  #9
                  minusta tuntuu et kannatas harkita tosiaan jotain 300000 ajettua autoa kuten tuossa ilmoituksesa lukee on vaiheltu iskareita ja muita kuluvia osia jos taas ostaa jonku 200000 ajetun ni on ihan saletti et kohta saa olla vaihtelemasa iskaria niveliä ja muita kuluvia osia. tekniikkahan nuisa ei mee miksikään nuilla kilsoilla jos on hyvin huollettu. ja moottorista sen verran et ei kannata etes miettiä 12v moottoria saati sit 1,8 ne on armottoman laiskoja!!! ei se 2,0 24v mikään raketti oo mut kyllä sillä raktorin eelle pääsee ku on tarpeeksi suoraa.... kuskin penkistä vielä sillä ei oo mitään merkitystä onko kangas rikki vai ei niisä on ainaki kahta erillaista kangasta oon nähny 180000 ajetun josa oli ihan resu penkki ja 460000 ajetun jossa erilainen kangas ja ihan ehyt.
                  Last edited by mie; 05-07-2008, 15:19.

                  Comment

                  • angel87
                    Newbiemmer
                    • Aug 2003
                    • 6

                    #10
                    Jos kiinnostaa, niin mullakin on pihassa seissyt vuodenpäivät turhanpanttina vm 1993 n.300tkm ajettu 525 24v. Jäänyt joskus poikamiesvuosilta tuohon lojumaan.

                    Katsastamatta, joku nulikka kävi lyömässä vuoden vanhaan tuulilasiin särön, jarrulevyt pitäisi taakse vaihtaa. Ilmastointi ei pelaa, koska ehjä kompura odottaa asennusta takakontissa. Kardaanin kuminivel ja apurungon kumityynyt vaihdatin juuri, ja miljoona muuta pikkuremppaa on tullut itse tehtyä. Uudet iskarit ja uudet etulevyt yms apusimpukkaa...

                    Eroon pitäisi päästä, mutta töiden ja koulunkäynnin takia ei meinaa löytyä aikaa edes "myyntikuntoon" laittamiseen. Oikeasti kyse on vaan motivaation puutteesta

                    Autossa ei siis ole mitään isompia vikoja, vedet ja öljyt pysyy sisällä, ja suht siistissä kunnossakin. Käyttöpeli ajoa vailla. Mitään myyntivoittoa en ole hakemassa, mutta tosiaan, ilmaiseksikaan ei viittis hyvää autoa antaa. Nettiautossa ei huvita edes yrittää myydä mitään kun todelliset ostajat tuntuu sieltä puuttuvan, kaikenlaista vaihtajaa kyllä riittää... Hintaa en osaa tälle sanoa? Sanokaa te...

                    http://koti.kapsi.fi/~turku/bmw/ kuvia

                    0447367200 tai [email protected] jos kiinnostaa, auto on Vantaalla

                    edit: Ja karavaanarikuvaa ei tarvitse säikähtää, bemarissa ei ole koukkua
                    Last edited by angel87; 05-07-2008, 15:41.

                    Comment

                    • Korppikotka
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 56

                      #11
                      Originally posted by angel87 View Post
                      Jos kiinnostaa, niin mullakin on pihassa seissyt vuodenpäivät turhanpanttina vm 1993 n.300tkm ajettu 525 24v. Jäänyt joskus poikamiesvuosilta tuohon lojumaan.

                      Katsastamatta, joku nulikka kävi lyömässä vuoden vanhaan tuulilasiin särön, jarrulevyt pitäisi taakse vaihtaa. Ilmastointi ei pelaa, koska ehjä kompura odottaa asennusta takakontissa. Kardaanin kuminivel ja apurungon kumityynyt vaihdatin juuri, ja miljoona muuta pikkuremppaa on tullut itse tehtyä. Uudet iskarit ja uudet etulevyt yms apusimpukkaa...

                      Eroon pitäisi päästä, mutta töiden ja koulunkäynnin takia ei meinaa löytyä vapaata edes "myyntikuntoon" laittamiseen. Oikeasti kyse on vaan motivaation puutteesta

                      Autossa ei siis ole mitään isompia vikoja, vedet ja öljyt pysyy sisällä, ja suht siistissä kunnossakin. Käyttöpeli ajoa vailla. Mitään myyntivoittoa en ole hakemassa, mutta tosiaan, ilmaiseksikaan ei viittis hyvää autoa antaa. Nettiautossa ei huvita edes yrittää myydä mitään kun todelliset ostajat tuntuu sieltä puuttuvan, kaikenlaista vaihtajaa kyllä riittää... Hintaa en osaa tälle sanoa? Sanokaa te?

                      http://koti.kapsi.fi/~turku/bmw/ kuvia

                      0447367200 tai [email protected] jos kiinnostaa, auto on Vantaalla
                      Muuten kyllä kuullostaisi lähes täydelliseltä projektilta itselleni mutta auto on noin suunnilleen toisessa päässä suomea kun itse asun oulun seudulla. Tuottaa hieman ongelmia, varsinkin kun on vielä katsastamaton.
                      Ex. E34 525 -94
                      Ex. E34 518 -91

                      Comment

                      • angel87
                        Newbiemmer
                        • Aug 2003
                        • 6

                        #12
                        Originally posted by Korppikotka View Post
                        Muuten kyllä kuullostaisi lähes täydelliseltä projektilta itselleni mutta auto on noin suunnilleen toisessa päässä suomea kun itse asun oulun seudulla. Tuottaa hieman ongelmia, varsinkin kun on vielä katsastamaton.
                        Tuollaiset siirtymäthän on kuin luotu tälläiselle autolle? Jos oikeasti kiinnostaa niin kyllähän nuo takajarrulevyt voin vaihtaa ja katsastaa...

                        ...voin siirtää auton eteläpohjanmaalle Ylistaroon vaikka ensi viikonloppuna jos se yhtään helpottaa? Kalajoella vietän viikonlopun 18-20.7.2008.

                        Comment

                        • Korppikotka
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 56

                          #13
                          jatketaanpa vaikka sähköpostin välityksellä tätä niin ei mene aivan ohi aiheen.

                          -Henkka

                          e: laitoin mailia.
                          Last edited by Korppikotka; 05-07-2008, 19:43.
                          Ex. E34 525 -94
                          Ex. E34 518 -91

                          Comment

                          • saasko
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 36

                            #14
                            Mitenhän lie tuollaisen vajaa 390tkm ajetun automaatin kestävyys? Huoltoa siihen olis tehty :
                            -koiranluut eteen uudet
                            -vas.etutuennan taaempi tukitanko+hela
                            -takakelkan etummaiset helat
                            -uusi starttimoottori
                            -moottori öljyt+suodatin
                            -tulpat+ilmansuodatin
                            -polttoainesuodatin
                            -vaihteisto öljyt+suodatin+öljypohjatiiviste
                            -perän stefa+perä öljyt
                            -kampiakselin etustefa
                            -auto ei vie öljyy eikä nesteitä
                            -alusta ehjä suojaus hyvässä kunnossa

                            Ja vikoina oli että ajotietokone sekoilee joskus (en tiiä tarkemmin miten, mutta ei kuulemma ajoa haittaa). Ja Ovien sisäpinnassa pientä ruostetta, sekä pari kolhua (ei isompia). Autohan oli 525 iA m50b25. Ja minkähän verran tuollaisesta kannattaa ylipäätänsä maksaa. Vähän hirvittää itellä nuo kilometrit.
                            Muista herkutella!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎