Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 e34 keittää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    520 e34 keittää

    Kyseinen auto nosti lämmöt tappiin ja puski vedet pihalle tuossa pari kk sitten ensimmäisen kerran, no ei kun uudet nesteet sisään ja auto toimi vallan moitteettomasti noin 3500km verran ja taas lämmöt nousi ja vedet pihalle. Mistähän kannattas alkaa vikaa etsimään, ku tuntus että jos vesipumppu ois rikki ni ei sillä 3500km:ä aja ilman ongelmia. Voisko termostaatti jumia tietyin väliajoin...? Ja onko normaalia että jos syylärin korkki on kiinni, ni lämppärille ei kierrä neste, vaan jos korkin laittaa kiinni niin alkaa kyllä puhaltamaan lämmintä ilmaa.
    Last edited by jarzap; 10-02-2009, 14:28.
    "Paska analyysi!"

  • honkkeli
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 947
    • Kaarina

    #2
    Onko syylärin korkissa ylipaine venttiili vipu.. tarkista se ja muuten voisin epäillä termaria. Millaista ajoa oot harrastanu? helvetin moista kenkimistä vai köröttelyä.. jos lämmöt nousee vaan kenkimällä niin termari vaihtoon

    Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


    E46 320i -99

    "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

    ex:
    E34 535iA -91
    E30 316i -89
    E30 320i -90

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      ei siinä kyllä mitään vipua oo... Kyllä sillä tulee ajettua vaikka millä tyylillä vaan ihan normaalin ajon aikana se ne lämmöt nostaa. Kokeilin ihan sitäki että annoin ihan kunnolla ronttosta sille ni ei se siltikään nostanu lämpöjä.
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • Nora
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 353
        • Tuusula

        #4
        Meillä (520iA) tilailtiin juuri uutta syylärin korkkia.. Todettiin että korkki falskaa. hinnaksi taisi muistaakseni kertyä 13e.. Ja lämmöt nousi esim. ruuhkassa kun joutui matelemaan.
        Tallissa:
        BMW E39 535iA
        BMW E36 325i
        Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

        Ex
        E36 318is
        E36 325i
        E46 320d
        E38 735 V8
        E61 530d
        E61 535d
        F11 535d

        Comment

        • jarzap
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 319
          • Sodankylä/Pyhäsalmi

          #5
          Helpollapa pääsee jos vika siitä löytyy
          "Paska analyysi!"

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Onko vesipumppu milloinka vaihdettu? rikkinäiselläkin selvinnee jossain tapauksissa kun se ropelli ei ole palasina vaan vain yksinkertaisesti luistaa siinä akselilla..
            Termari voisi olla kyllä yksi, mutta epäilen..Normaalisti ne jumittuu auki.
            Noita paisarin korkkeja menee silloin tällöin kun tuossa järjestelmässähän kiertää kohtuu kovat paineet, ts. sillä saadaan veden kiehumispistettä nostettua..

            Itse lähtisin tutkimaan vesipumppua ja sitten sitä korkkia..Kumpikaan ei ole iso investointi siihen nähden että M50B20 konekkin kestää kohtuu huonosti noita lämmönnousuja polttamatta kannentiivistettä saatika halkaisematta kantta.

            Ja tätä lausetta en täysin ymmärtänyt:
            "Ja onko normaalia että jos syylärin korkki on kiinni, ni lämppärille ei kierrä neste, vaan jos korkin laittaa kiinni niin alkaa kyllä puhaltamaan lämmintä ilmaa."
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              #7
              Kannattaa toki huomioida M50 koneen ilmaus mikä voi olla joskus tuskallista, ei mene ihan vaan nesteet sisään ja ajoa. Tässä ohjeet.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • jarzap
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 319
                • Sodankylä/Pyhäsalmi

                #8
                Ei kai se muu auta kun repiä se pumppu irti ja kahtoo miltä se näyttää. Kyllä sitä on ilmailtu niin hartaasti että sen osais jo unissaanki Mutta se mua tuossa ihmetytti ku otti paisarilta korkin irti ni se ei selvästikkään kierrättänyt vettä lämppärille ku ei saanu puhaltamaan lämmintä. Korkin ku pyöräytti kiinni ni rupes puhaltamaan heti lämmintä tupaan...
                "Paska analyysi!"

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by jarzap View Post
                  Ei kai se muu auta kun repiä se pumppu irti ja kahtoo miltä se näyttää. Kyllä sitä on ilmailtu niin hartaasti että sen osais jo unissaanki Mutta se mua tuossa ihmetytti ku otti paisarilta korkin irti ni se ei selvästikkään kierrättänyt vettä lämppärille ku ei saanu puhaltamaan lämmintä. Korkin ku pyöräytti kiinni ni rupes puhaltamaan heti lämmintä tupaan...
                  Kiertovesipumppu rikki? Tyhjäkäynnillä ei välttämättä jaksa puskee vettä lämmittimelle ilman tuota sähköpumppua ja sit taas kun korkki on kiinni ja systeemissä paineet niin ehkä se auttaa kierrossa, eikai ne ihan turhan takii tota kiertovesipumppuu oo autoo laittanu.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎