Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ongelmaa KIIRE!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    E34 ongelmaa KIIRE!

    Elikkä ensisijainen ongelma: Moottori nakuttaa voimakkaasti yli 3000rpm kun sitä kuormitetaan, osakaasulla ei nakuta. Ensiksi luulin että venttiilit naputtaa, mutta kun tosiaan tuo riippuu kierroksista ja kuormituksesta eikä aina sitä tee! Missäpäin M30B34 on nakutuksen tunnistin? Mikä sen momentti on?:think Missä muualla voi olla vika???

    Toissijainen ongelma: Yhtäkkiä vasemmalle olevassa risteyksessä autosta hävisi sähköt, oikealle kaarrettaessa ne palasi Ajovalot tai moottori ei sammunut, vain ns. mukavuus toiminnot hävis, ajotietokone, check control, radio, sähkölasit ja luukku jne:think tekee tota nyt kokoajan, reippaammin vasemmalle mentäessä häviää, oikeelle palaa:think Ehdotuksia missä vika? onko autossa joku ns. mukavuus ohjainlaite tai sulake?
    DUCATI 1098 RACING EVO
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Oisko toi:

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      pahasti kuulostais selityksen perusteella tuo nakutus kiertokammen tai runkolaakereiden kuluneisuudella joten unohda kiire.. kannattaa silti aloittaa siitä että ota kaikki remmit irti ja koita nakuttaako vielä.. jos nakuttelee nii venakopan kansi auki ja tutkiin kuinka kuluneita värkit on.. jos ei mitään vikaa niin on ö-pohjan irrotus melkeen varmasti eessä (unohdinko joitain paikkoja vielä?) ja siinä moottorissa ei ole nakutuksen tunnistinta..
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #4
        Originally posted by peto2 View Post
        pahasti kuulostais selityksen perusteella tuo nakutus kiertokammen tai runkolaakereiden kuluneisuudella joten unohda kiire.. kannattaa silti aloittaa siitä että ota kaikki remmit irti ja koita nakuttaako vielä.. jos nakuttelee nii venakopan kansi auki ja tutkiin kuinka kuluneita värkit on.. jos ei mitään vikaa niin on ö-pohjan irrotus melkeen varmasti eessä (unohdinko joitain paikkoja vielä?) ja siinä moottorissa ei ole nakutuksen tunnistinta..

        Joo, mekaaninen äänihän se ei ole, voit ajaa vaikka 6900rpm kierroksilla ja ääni ei kuulu jos ajat tasakaasulla. Ja alle 3000rpm ei mitään. Jokin ohjainlaite sitten sökö?
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          kovasti vaikuttais kiertokangen laakereilta... ja tuon koneen kierrättimissä tonne 6900rpm ei ole mitään järkeä. mutta ota ensin ne hihnat pois ja kokeile jos ei kolkota niin vika jossain apulaitteessa (lue, laturi, ohjaustehostimenpumppu, ilmastoinnin kompura.)
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Peltsii View Post
            Joo, mekaaninen äänihän se ei ole, voit ajaa vaikka 6900rpm kierroksilla ja ääni ei kuulu jos ajat tasakaasulla. Ja alle 3000rpm ei mitään. Jokin ohjainlaite sitten sökö?
            juuri kuormitus vaikuttaa noihin alakerran ääntelyihin..
            kiertokangen laakerin väljyys voi oireilla esim. moottorijarrutuksella pitää ääntä ja muuten ei tai pintakaasulla ääntää mutta moottorijarrutuksella ja kaasupohjassa ei pidä ääntä tai juuri kaasu pohjassa ääntää mutta muuten ei..
            ja yleensä ääntäminen alkaa ja loppuu tietyllä kierrosalueella..

            itsellä oli taannoin roklotusvika kierroksista 1500-3000, pintakaasulla ja moottorijarrutuksella äänteli.. paljon turhaa työtä ja lopulta syylliseksi ilmeni vesipumppu :/
            Last edited by peto2; 17-07-2008, 18:26.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Originally posted by ongelmalapsi View Post
              kovasti vaikuttais kiertokangen laakereilta... ja tuon koneen kierrättimissä tonne 6900rpm ei ole mitään järkeä. mutta ota ensin ne hihnat pois ja kokeile jos ei kolkota niin vika jossain apulaitteessa (lue, laturi, ohjaustehostimenpumppu, ilmastoinnin kompura.)

              Se ei KOLKOTA, vaan säksättää todella metallisesti. Vika on nyt ollut noin 1000km ajan, eikä ole pahentunut yhtään..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #8
                Originally posted by Peltsii View Post
                Se ei KOLKOTA, vaan säksättää todella metallisesti. Vika on nyt ollut noin 1000km ajan, eikä ole pahentunut yhtään..
                Pakosarja löysällä/tiiviste vuotaa
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7061
                  • Turenki

                  #9
                  Originally posted by Ravermeister View Post
                  Pakosarja löysällä/tiiviste vuotaa
                  Pitää tuokin tosiaan vielä tarkistaa... itelle tuli kans mielee jos tulppa ois löystyny kun ne hetki sitten vaihdoin, mutta kireällä oli..
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Kyllä se nyt sit vittu on uskottava että laakereissa vika, kävin tossa päivärinnan karin korjaamolla joka on bemari expertti ja se sanoi heti että kiertokangen laakerit tai männäntapin helat..:think Mistä osat halvimmalla?
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      kl:stä marmorilta tai varaosapuljusta tarvikemallit mitä en suosittelis.. paskamaista odottaa laakereita 2 viikkoo jonka jälkeen purat koneen atomeiks vaihtaaksesi laakerit ja toteat että väärän kokoset perkeleet ja auto tarvii saada kahdessa päivässä ajoon :E
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Niin ja eläkä tietty sitten aja, eläkä sano että on pakko, menee kampura varmasti uusiksi jos ajelet kolkattavana, vielä voisi päästä laakereilla.
                        Olli.

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Niin ja eläkä tietty sitten aja, eläkä sano että on pakko, menee kampura varmasti uusiksi jos ajelet kolkattavana, vielä voisi päästä laakereilla.

                          On ajettu kolkottavana jo monta sataa km, tosin en oo montaa kertaa sitä päästäny sinne kolina alueelle eli yli 3000rpm..:think
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎