Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540i Bensapumppu/käynnistysmisongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    #16
    Kampiakselin asentotunnistin nr. 12



    1/94 alkaen on ajonesto tyyppiä EWS I. Ohessa kopioitu tietoa sen toiminnasta:

    Principle of Operation
    The EWS Starter Immobilization Relay receives it’s inputs from the Ignition switch, GM (or
    DWA), BC, Trans Range Switch and the DME (after 6/94). The relay will prevent engine
    starting if:
    • The vehicle is locked from the outside. The GM receives the High signal from the
    door lock switch and sends a High signal to the EWS.
    • The BC Code function is set.
    • A DWA High signal is received. (E31only)
    • A Low signal is received from the Trans Range Switch.
    • The engine speed signal from the DME exceeds 60Hz. (after 6/94)
    The Ignition and injection functions of the DME are disabled and the KL50 start signal to
    the starter is opened to prevent starter operation.

    Starter Immobilization Relays are different for manual and automatic vehicles, check to ensure correct
    relay is installed.
    The Starter Immobilization Relay is not on the Diagnostic Link. Conventional troubleshooting techniques
    using the DISplus, a DVOM and the correct ETM are necessary.
    Loss of input from the GM or BC will allow the engine to start.
    Loss of input from the Trans Range Switch will NOT allow the engine to start.

    Nyt kun sulla pyörittää starttia, niin tämän dokumentin mukaan ei ajonesto ole syynä. Silloin ei startinkaan pitäisi pyöriä kun ajonesto on päällä.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by 540_E34 View Post
      ...sitä ajatellen olis kiva saada ne wiring diagrams:t
      FAQ...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • 540_E34
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 55
        • vaasa

        #18
        non niin elikkä sähkäri kävi kääntymäs ja mittaili kaikki releet ja kaikki pelaa.saatiin pumppuki pyöriin,yes!sanoi et pyörintänopeuden tunnistin on menny.missähän tollanen sijaitsee ja onko hintava:think ja millanen operaatio se on ite vaihtaa?soin käyttöautolle ja sano et niitä on 2,nokalle ja kammelle.paha lähtee veikkaan kumpiko menny
        Last edited by 540_E34; 25-07-2008, 19:03.

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #19
          Originally posted by 540_E34 View Post
          non niin elikkä sähkäri kävi kääntymäs ja mittaili kaikki releet ja kaikki pelaa.saatiin pumppuki pyöriin,yes!sanoi et pyörintänopeuden tunnistin on menny.missähän tollanen sijaitsee ja onko hintava:think ja millanen operaatio se on ite vaihtaa?soin käyttöautolle ja sano et niitä on 2,nokalle ja kammelle.paha lähtee veikkaan kumpiko menny
          Kannattaisi vikakoodit lukea ensin. -jos vika olisi asento (pyörintä) anturissa niin kampiakselin tässä tapauksessa kun ei käynnisty, nokan asentoanturilla ei ole merkittävää vaikutusta käynnistymiseen, polttoaineen syötön ajoitukseen kylläkin. Kampiakselin anturilla on hintaa vähän alle 50€
          Last edited by WSE1; 25-07-2008, 20:13.

          Comment

          • 540_E34
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 55
            • vaasa

            #20
            Originally posted by WSE1 View Post
            Kannattaisi vikakoodit lukea ensin. -jos vika olisi asento (pyörintä) anturissa niin kampiakselin tässä tapauksessa kun ei käynnisty, nokan asentoanturilla ei ole merkittävää vaikutusta käynnistymiseen, polttoaineen syötön ajoitukseen kylläkin. Kampiakselin anturilla on hintaa vähän alle 50€
            ok,saan auton korjaamolle vasta maanantaina niin saa vikakoodit luettua.käyttöauton hintoja:kampiakselin anturi 84e ja nokka-akselin 94e.kalliiksi tulee,2 päivän töimitus

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by 540_E34 View Post
              ...pyörintänopeuden tunnistin on menny.missähän tollanen sijaitsee
              Tuosta selviää muutaman M60B40:n anturin sijainti oikein kuvin.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • x_Tonza_x
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 22
                • Rauma

                #22
                ittellä saman tyyppistä vikaa eli ei lyö kipinää tai bensa ei pääse suuttimille asti. bensapumppu uusittu sekä kammen anturi, molemmat oli tullut tiensä päähän. bensa tulee suutintukkiin asti mutta paluu linjasta ei tule pisaraakaan eli ihan kuin bensa ei pääsisi suutintukkiin edes. oisiko bensan alipaineensäädin paskana. alkaa ideat loppumaan kesken. muita ideoita?
                Last edited by x_Tonza_x; 23-08-2008, 09:14.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎