Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 4.0 V8 Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ziggis
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 454
    • Melbourne (Mellilä)

    #16
    Originally posted by 540iAV8 View Post
    Niin tämähän oli "viritetty" eli voipi olla siinä se juttu vaihtamiseenkin.
    Tässä on se mukava puoli, että tilaa siellä kone huoneessa ei ole yhtään ylimääräistä. Eli aina kun joutuu tekemään jotain muuta kuin öjynvaihdon tai ilmanpusarin vaihdon saat purkaa jotain edestä.
    juu saa olla selkärepullinen työkaluja pikkuhommaan ja... aikaa
    toivottavasti pysyy kasassa,ettei tarttis mitään isompaa alkaa tekee...
    Ex. e39 540i -97
    Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
    Ex. e36 325iA -92
    Ex. e34 540iA -94
    Ex. e30 325 2.7 eta -86
    Ex. e34 540iA -93 touring
    Ex. e32 730i -89

    Tällä mennään

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #17
      Pysyy se kunhan maltat mielesi kun virivehje.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Ziggis
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 454
        • Melbourne (Mellilä)

        #18
        Originally posted by 540iAV8 View Post
        Pysyy se kunhan maltat mielesi kun virivehje.
        ei kai sitä mikään muu tapa ku ylikierrokset...
        tossa ei ainakaa oo minkäänmaailman rajoittimia...
        265 ajanu navin mukaa... sitte alko mietityttää renkaat ja luonto loppu kesken
        Ex. e39 540i -97
        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
        Ex. e36 325iA -92
        Ex. e34 540iA -94
        Ex. e30 325 2.7 eta -86
        Ex. e34 540iA -93 touring
        Ex. e32 730i -89

        Tällä mennään

        Comment

        • 2bar..ahhh
          BTCF Honorary Member
          • Nov 2004
          • 3351
          • haapavesi

          #19
          Originally posted by Ziggis View Post
          ei kai sitä mikään muu tapa ku ylikierrokset...
          tossa ei ainakaa oo minkäänmaailman rajoittimia...
          265 ajanu navin mukaa... sitte alko mietityttää renkaat ja luonto loppu kesken

          nyt rupes kiinnostaan tiedätkö kuka on "viritellyt" ja mitä tehty?

          itte olen nyt saanut 300hv takapyöriltä mut nokkia vielä pitää katela kohileen koska ei tietääkseni kukaan ole tollaisilla komplikaatioilla teheny!
          €34 M5 pelastetaan museoinnilta

          Comment

          • Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

            #20
            Originally posted by 2bar..ahhh View Post
            nyt rupes kiinnostaan tiedätkö kuka on "viritellyt" ja mitä tehty?

            itte olen nyt saanut 300hv takapyöriltä mut nokkia vielä pitää katela kohileen koska ei tietääkseni kukaan ole tollaisilla komplikaatioilla teheny!
            ei oo muuta tietoo viel ainakaa ku et on saksas rakennettu...
            auto on tuotu suomeen pari vuotta sitte yhden vanhemman pariskunnan vaimon kauppakassiks/työmatkaautoks...
            suurin syy myyntiin oli:vaimolla lievästi vaikeuksia talviajossa
            täytyis saada jostai selville kuka sitä on rakennellu ja mitä kaikkea siihe koneen sisää on isketty...
            kuitenkin kone käy kohtuu kauniisti,eikä kauniilla ajolla ota soppaa mitään kauheesti...
            ilmoittelen jos jostakin saan selville mitä palikkaa tuossa on
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

            Tällä mennään

            Comment

            • Ravermeister
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1508
              • Melkeen Turkkuses

              #21
              Originally posted by Ziggis View Post
              rahaa on ainaki käytetty pelkkiin pakosarjoihin n.2500e...
              Mitkäs pakosarjat sinne oikein on laitettu
              Peltisarjathan tossa on ihan vakiona ja niidenkin luulis virtaavan ihan kohtalaisen hyvin jo...
              -Turku Connection-
              HDJ80 4.2TD
              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #22
                Tosiaan, tuossa on kyllä jo vakionakin peltisarjat, ja vieläpä jonkin sortin rosteria.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Originally posted by Ravermeister View Post
                  Mitkäs pakosarjat sinne oikein on laitettu
                  Peltisarjathan tossa on ihan vakiona ja niidenkin luulis virtaavan ihan kohtalaisen hyvin jo...
                  Originally posted by tmth View Post
                  Tosiaan, tuossa on kyllä jo vakionakin peltisarjat, ja vieläpä jonkin sortin rosteria.
                  Nämä kommentit herättävät mielenkiintoisia kysymyksiä...

                  1. Riippuuko moottorin teho pakosarjan materiaalista?
                  1.1 Jos, niin mikä on materiaalin tehokerroin?
                  2. Onko rosteri tehokkaampaa kuin musta pelti?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Nämä kommentit herättävät mielenkiintoisia kysymyksiä...

                    1. Riippuuko moottorin teho pakosarjan materiaalista?
                    1.1 Jos, niin mikä on materiaalin tehokerroin?
                    2. Onko rosteri tehokkaampaa kuin musta pelti?
                    Nyt se peukalo pois perseestä
                    Varmasti ymmärsit ainakin ton mun postauksen pointin. Eli siellä ei ole valumöykkyjä jossa virtaus töksähtää kuin seinään vaan paremmin virtaavat sarjat jo vakiona.
                    Kyseisen auton tehoista minulla ei ole mitään tietoa, mutta mikäli konehuoneessa ei jonkin sortin ahdinta ole niin varmasti ei ala pakosarjat ensimmäisenä ahdistamaan...
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      En ymmärtänyt, miksi se valusarja ahdistaisi automaattisesti enemmän? Vielä kun se "peltisarja" on kaksikerros-pakosarja, joten sisältä se ei ole läheskään saman kokoista kuin ulkoa. Ja vaikka olisikin, asialla ei ole mitään merkitystä, kun pakosarjan tarkoituksena ei ole tarjota mahdollisimman helppoa poistumisreittiä pakokaasulle.

                      Samat pakosarjat löytyy E39 M5:stä, siihen pakosarjat vaihtamalla on saatu lisätehoa melkoisesti. Tuo pakosarja on sen mallinen, että sylinterit sotkevat toistensa toimintaa aika pahasti. Ahdistamaan se ei varmasti rupeakkaan, mutta tehoa menee
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #26
                        Originally posted by Cell View Post
                        Nämä kommentit herättävät mielenkiintoisia kysymyksiä...

                        1. Riippuuko moottorin teho pakosarjan materiaalista?
                        1.1 Jos, niin mikä on materiaalin tehokerroin?
                        2. Onko rosteri tehokkaampaa kuin musta pelti?
                        Ei ei, tuohon tämän ketju ensimmäiseen postiin vaan viittasin, että myös alkuperäiset sarjat ovat peltiset. Että äkkinäinen voi niitäkin luulla jälkeenpäin vaihdetuiksi.

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Originally posted by tmth View Post
                          Ei ei, tuohon tämän ketju ensimmäiseen postiin vaan viittasin, että myös alkuperäiset sarjat ovat peltiset. Että äkkinäinen voi niitäkin luulla jälkeenpäin vaihdetuiksi.
                          Aa, ok

                          Ostakaapa joku kokeeksi ebaysta halpis 4cyl satseja pari ja kääntäkää toisesta putket, sitten näkis jeesaako jotain.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Jonsku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 4645
                            • Tuusula

                            #28
                            Ainakin kuskin puolella tuo M60 pakosarja on aikalailla onnettoman oloinen. Samantyylinen kikkare kuin M52:ssa, eli todella ahtaan ja mutkaisen näköinen.
                            Apukuskin puolella pakosarja onkin sitten paljon fiksumman oloinen.

                            Varmasti tulee lisäpotkua kunnon pakosarjoilla ja putkistolla
                            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                            ex. Alpina D10 Touring #33/94
                            ... and many more

                            Comment

                            • Lese
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 220
                              • Lavia

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Aa, ok

                              Ostakaapa joku kokeeksi ebaysta halpis 4cyl satseja pari ja kääntäkää toisesta putket, sitten näkis jeesaako jotain.
                              Mitkähän satsit olis sopivat?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎