Tuli juuri auto maalaamosta, ainoa murhe on kun vettä sataa ja pyyhkijät kilkuttaa konepellin reunaa :? Eli varsinkin apukuskin pyyhkijä hinkuttaa kokoajan pellin reunaa. Onko koneisto tullut finaaliin ? Vai onko olemassa joku niksipirkka säätö ettei upouusi maalipinta heti mene piloille :shock:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 pyyhkijät hakkaavat konepellin reunaa
Collapse
X
-
Itse yritin tehdä säätöä tuolla tavalla, ei onnistunut. Olisi nimittäin pitänyt laittaa se apumiehen pyyhin todella pystyyn, ettei olisi ottanut kiinni konepeltiin. Vivustoa kokeiltaessa tuntee selkeästi, että pellin läpi tulevan akselin läpiviennissä on väljää. Ja se on ottanut kiinni aika kauan, kun konepelti on jo tehnyt pienen loven pyyhkijän varteen.
Jätin homman myöhempään tarkasteluun, kun auto olisi tarkoitus maalauttaa vasta ensi kesänä. Eli tarkoitus olisi katsoa, saako tuota läpivientiä kiristettyä vai pitäisikö ostaa uusia osia...Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Sama juttu, pyyhkijöiden siirtäminen ei auta koska akselissa on väljää pituus suunnassa. Olen jostain lukenut että siellä olisi sen akselin läpiviennissä muovinen prikka peltiä vasten joka on jauhautunut vuosien varrella murusiksi, kertoivat vaihtaneensa sinne kuparista tehdyn prikan ja saaneet väljät pois ja akselia alaspäin sillä keinolla :shock:
Onko kellään havaintoja asiasta ?Die beste fahrt mit hosen an, BMW
Comment
-
-
Sama homma Oli, siis Oli täälläkin. Korjaus
> Pura vivusto.
> Irroita nämä pyyhkijään kiinnittyvät tapit.
> Hiotaan pienellä rälläkällä alapuolelta se tapin kiinnitys pois,
eli siihen laipan tasoon asti. Ei yhtään enempää.
> Kiikutetaan osat tutulle sorvarille.
> Ohennetaan niitä tappeja hieman, siltä liikkuvalta osalta.
> Sorvataan uusi sopivan napakka messinkipusla siihen väliin.
> Asennetaan uudet puslat pyyhkijän runkoon
> Kopaistaan tapit uusina kiiltävinä takaisin kiinnityslaippoihinsa.
> Hitsataan alapuolelta takaisin kiinni.
> Kasataan vivusto paikoilleen.
> Ajellaan sateessa naama messingillä, kun ei kuulu häiritsevää kopsetta.
Jokseenkin näin se tapahtui. Kuvat selittäis tietenkin paljon enemmän, mutta kun ei tullut silloin fotoja räpsittyä.525 tds, DieselPower
Comment
-
-
Originally posted by PFloydEdellisessä 760 Volvossa homma oli yksinkertainen:
Jakari käteen
käännä mutteri löysälle varren juuresta
käännä pyyyhkijää
kiristä mutteri
Nimim. Kyllä se Nissan Micrassakin hoitui tuolla tavalla.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Juu, siis läpiviennissä tuntuu olevan löysää. Ei paljoa, mutta riittävästi. Kädellä saa kyllä painettua pyyhkimen varren tarpeeksi alas, mutta pyyhinten vivusto ja jousi tms. systeemit nostavat sen takaisin ylös. Suuresta voimasta siis ei ole kyse.
Jos ei tuo Diiselin "tuttu sorvari"- ratkaisu onnistu (kun ei ole tuttua sorvaria :(), niin mitä osia tuohon pitäisi hankkia ja onnistuuko niiden vaihto kuinka helposti (=ilman ihmeellisiä työkaluja?)Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Mitään helppoa kikka kolmosta ei ikävä kyllä tähän ongelmaan ole, koska se pyyhkijän vivun akseli kara on kulunut väljäksi siinä istukassaan, niin siihen ei muu auta kuin puslata se uudelleen.
Eivät ammatti sorvaritkaan varmaan mitään mahdotonta hintaa ota tuosta parin puslan pyöräyttämisestä. Purat härvelin osiksi, eli irroitat ne akselitapit ja viet sen koko hässäkän sorvarille nähtäväksi, niin hän kylllä osaa mitoittaa siihen oikeat puslat.525 tds, DieselPower
Comment
-
Comment