Eli ollut suunnitelmissa ostaa e34 m5 3.6. Muut asiat olisi aikalailla selviä mutta joku väitti ettei m5 toimisi talvella, pitääkö paikkansa.:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 m5 talvella
Collapse
X
-
Originally posted by jii.veivo View PostEli ollut suunnitelmissa ostaa e34 m5 3.6. Muut asiat olisi aikalailla selviä mutta joku väitti ettei m5 toimisi talvella, pitääkö paikkansa.:think
Eri asia sitten on, että raaskiiko semmosta klassikkoa uittaa suolakurassa... Senhän päättää jokainen itse.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
-
-
"talvikinneri"
jos ei jollaki toimi m5:n talvella ni siitä on poijaat bensa loppu ja sieltä essolta sitä saa....
4 talvea veivannu e34 m5 3.6L ja ei ole koskaan jättäny tien päälle eikä muitakaan vikoja ole ilmenny pakkasten takia(ainakaan viellä).
kirein pakkanen jolloin ajellu on muistaakseni -38C (Oulussa). alussa niinku kivireki ja vaihelaatikkoki tuntu sikamaisen kankealta, mutta hiljakselleen lähti ajeleen ja ku auto lämpes ni eipä paljo pakkanen haitannu. Ja ei ole kertaakaan tarvinu "sahata" vaan on lähteny laakista käyntiin.
(ainoastaan kuskinpuolen ovea ei keskuslukko meinaa jaksaa avata -30 ja sen alle vaan lukitsee itestään ovet aina kun yrittää aukasta. takaovi käy sekunnin auki ja sen kun aukasee ni etuoven lukitusnuppia vetämällä etuovikin jää auki).
Lohkolämppäriä kun käyttää ni ainakin jää ne turhan raakat kylmäkäynnistykset pois.
keula on peitossa koko öljynjäähdyttimen osalta ja munuaisten kohdat on kans peitossa...tiijä sitten tarvisko, mutta lämpeneepähän öljyt nopeampaa ja ylikuumenemisesta ei ole tosiaankaan vaaraa talvella vaikka keula tukossa.
ensimmäinen talvi kun tuli eteen kyseisellä autolla niin ajattelin että menee varmasti kuin käärme pitkin penkkoja....yllätys oli suuri kun tuntu ensin ettei saa etes sivuluisuun normi ajolla, piti käyttää ihan kaasua.
ainaki oma auto on ollu tasapainonen ajettava lumella/jäällä ja ns. bemarin yllättäviä peränheittoja ei ole ollu.....luisut tasapainosia ja hyvin oikenee kaasua höllättäessä. (takavetoisista paljon parempi ajettava kuin esim sierra, 190 mersu ym).
pito on ollu kans suht hyvä liikkeelle lähdettäessä...lukkoperä ainaki auttaa, auton paino ja varmaan kohtuu renkaatki.
tietenki jos jäällä laittaa kaasun lattiaan ni suttaahan se niin kauan ku jäätä ja bensaa riittää
samat nastarenkaat alla jo ne 4 talvea ja 97% nastoistakin viellä tallessa, kun jättäny nuo paljaalla asfaltilla suttailut pois. viime talvikin meni lähes kokonaan paljaalla asfaltilla ajeluun(työmatkat), joten renkaat kestäny ihmeen hyvin.Last edited by ajk; 13-08-2008, 00:05.
Comment
-
-
Hienosti pelitti itsellänikin viimetalvena m5 3.6. Kakkosnelosen pala kannattaa nakata kaasupolkimen väliin, tuota tehoreserviä on liukkaalle kelille ihan tarpeeksi ..ei vaan, hienosti sillä pääsee, muistaa vain sen että sen saa varmasti paskaksi jo ei malta odottaa että öljyt lämpenevät!E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
Comment