Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 veivi ikkunat sähköiseksi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    E34 veivi ikkunat sähköiseksi??

    Eli heräsi tälläinen kysymys ennenkuin rupean särkemään autoa.
    piuhat ja plugit tulee valmiiks konsolille asti, ovesta en tiedä.
    eli onko plug and pray homma vai joutuuko jotain johtoja vetämää tms??
    alkaa vituttaa toi veivaaminen.
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    Löytyy muuten haulla. Aikas plug and pray homma.
    Tarvitaan:
    Uudet nostomekanismit joissa on moottorit (vanhojen niitit poraten, uudet pultilla / muttereilla kii)
    Johtosarjat ovien sisälle
    Katkaisija k-konsoliin
    Sähkölaseja tukeva "relay module" takapenkin alle
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuossa yksi ohje toisella kotimaisella.

      Oliskohan tekniikkalaji kuitenkin
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Leka View Post
        Oliskohan tekniikkalaji kuitenkin
        voipihan se olla, minulle tää on kuitenkin ongelma

        edit: onneks en osaa sanaakaan ruotsia!!! no kentsun kertoma lista auttoi enemmän kuin tarpeeksi, näillä eväillä lähdetään sitten rakentamaan!
        Last edited by Eepo; 15-08-2008, 04:42.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Leka View Post
          Oliskohan tekniikkalaji kuitenkin
          Kieltämättä näinkin, mutta tunteella ja ajan kans kun tekee niin ei sinänsä mitään erikoista tuossa asennuksessa ole.
          Itsellä ahdisti lähinnä siksi että sain väärän modulin jonka takia lasit ei toimineet. Toinen mikä muistuu mieleen niin kannattaa varmistua että mekanismien "tapit" napsahtaa lasin kiskojen muovisiin vastakappaleisiin kunnolla, ja yleensäkin kannattaa leikkiä jonkin verran noilla laseilla asennuksen jälkeen ENNEN kuin kiinnittää ovipahvit takaisin. Arvonta vähenee jos saa kaikki osat hommattua samasta purkuautosta.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by Kentsu View Post
            Arvonta vähenee jos saa kaikki osat hommattua samasta purkuautosta.
            Oliko tuossa vielä etuna se, että jos saisi palttiarallaa samanikäisestä osat? Entä onko automaatio että relay module pitää vaihtaa vai onko mahdollista että edellinen toimisi vaikkei olekaan sähkölaseja alunperin? Mikäs olis hyvä "tulppa" veivin reiän kohdalle, onko olemassa alkuperäistä osaa tuohon tarkoitukseen?

            Sama homma itsellä edessä, ainakin etulasien osalta.
            E39 ja E91

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by Harri G View Post
              Oliko tuossa vielä etuna se, että jos saisi palttiarallaa samanikäisestä osat? Entä onko automaatio että relay module pitää vaihtaa vai onko mahdollista että edellinen toimisi vaikkei olekaan sähkölaseja alunperin? Mikäs olis hyvä "tulppa" veivin reiän kohdalle, onko olemassa alkuperäistä osaa tuohon tarkoitukseen?

              Sama homma itsellä edessä, ainakin etulasien osalta.
              Muistaakseni vuosimallilla ei ole väliä osien suhteen mutta tosiaan joissain tuoreemmissa voi tuo RM olla jo valmiina sähkölaseille vaikka autossa on tehtaalta veivit. Oliko vielä niin että joku moduli tukee vain etulaseja...? Joku tietää tämänkin varmaksi mutta homma on kätevin jos onnistuu saamaan käytetyt osat yhdestä ja samasta autosta.
              Tosimies vaihtaa koko verhoilun siihen oveen mutta itse tulppasin reiät sellaisella pyöreällä BMW-lätkällä jotka sahasin irti sellaisesta "motonet" -mallin nahka-avaimenperästä.
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Ter0
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 297
                • Tampere

                #8
                Itehän tein niin että nakkasin veivilliset ovet mäkeen ja sähköikkunalliset ovet tilalle.. napit lisäsin vielä keskikonsoliin, joutu kairaamaan pienoisen "kupin" pois siitä että sai paikan sille nappipaneelille. .

                Homma oli bolt-off/on+plug'n'play, mikä ihmetytti suuresti.
                ______________________________
                BP-2010 burnismestari \o/
                ______________________________
                -Ter0
                [email protected]
                TT-Speed Oy

                Comment

                • 525 TD
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 281
                  • IISALMI

                  #9
                  vaikeinta lienee se jos sähköjohtoja laseille ei löydy ovipilareista eikä keskikonsolista

                  ainakaan itselläni (-93 touring) ei takaoven lasien johtosarjaa ole asennettu ollenkaan

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4330
                    • Turku

                    #10
                    Takaoven lasit mulle tuli uudemmasta autosta, joten niiden sähköjä piti puukottaa hieman, koska liittimet oli erilaiset, mutta se ei ollut ongelma eikä mikään.

                    Itse vaihdoin kaikki neljät lasit ja molemmat moduulit. Vanhassa relemoduulissa oli merkintä RM/LOW, enkä muista enää toimiko sillä yksikään lasi, takalasit ei ainakaan. Eli siitä on hyvä katsoa ettei se ole karvahattu LOW-mallia, onko se sitten HIGH?

                    General moduulista taas, jos siinä on kaikki neljä liitintä, niin ongelmia ei pitäisi olla.

                    Ihan kätevää noissa laseissa sekin ominaisuus, että kun laittaa hälyn päälle (cobra), niin se sulkee kaikki lasit ja mahdollisen kattoluukun automaagisesti. Saahan ne toisaalta kuskin ovestakin suljettua, kun pitää avainta lukitusasennossa.

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4330
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by 525 TD View Post
                      vaikeinta lienee se jos sähköjohtoja laseille ei löydy ovipilareista eikä keskikonsolista

                      ainakaan itselläni (-93 touring) ei takaoven lasien johtosarjaa ole asennettu ollenkaan
                      Eikä tämäkään ole iso ongelma, vaatii vain hieman vaivaa, kytkiksien lukemista ja purkuautosta johtoja, joista voidaan kytkeä tarvittavat pinnit oman auton liittimiin.

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        #12
                        Pitäisikö keskikonsolin nappien alle tulevien liittimien sijaita nappien kohdan alapuolella? Irroitin autosta keskikonsolin takaosan, mutta en kyllä nähnyt liittimiä. Enkö osannut etsiä oikeasta paikasta, vai onko auto vaan niin karvalakki että pitäisi kaikki johdotkin vielä vetää. Rojekti laajenis aika lailla jos niin pitää tehdä
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14448
                          • Oulu

                          #13
                          Joo, mulla 03/93 Tourinkiin tuli etusähkölasien nappien alla ainakin liittimet valmiiksi. Luulisi ne siitä läheltä löytyvän, jos valmis johdotus on.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by zener View Post
                            Joo, mulla 03/93 Tourinkiin tuli etusähkölasien nappien alla ainakin liittimet valmiiksi. Luulisi ne siitä läheltä löytyvän, jos valmis johdotus on.
                            Niin että ei ole minkään verhoilun alla tms.?
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Harri G View Post
                              Niin että ei ole minkään verhoilun alla tms.?
                              jos ei ole autoa purettu aikaisemmin ja jätetty verhoilun alle, mutta itseltä löytyi ihan kun vaihdekepin ympäriltä nappas sen nahkalätyskän pois, ja sormilla kopeloi (siitä kohdasta mihin ne napit oikeesti tulee) et löytykö pistokkeet ja siellähän ne oli!

                              nytpä on tilattu, oviin johdot, roottorit ja dingen dangelit (kiitokset joensuun rakkarille)
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎