Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535iA -90 AFM:n säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    E34 535iA -90 AFM:n säätö

    Miten tuo säätö pitäisi oikeaoppisesti suorittaa? Käytin autoa paikallisessa autosähköliikkeessä. Asentaja totesi että, AFM on säädetty tehtaalla kuntoon eikä säätöön ole tarvetta. Ongelmana autossa on liian iso maantiekulutus sekä tyhjäkäynnin epätasaisuus ja ajoittainen paukuttelu putkessa.

    Autosta uusittu, kaikki anturit, sytytysosat, lambda, etsitty imuvuotoja tuloksetta ymsyms.

    Nyt tarvisi tietoa tuosta säätöoperaatiosta, voin sitten ohjeistaa tuota asentajaa. Vai pitääkö tässä ruveta ostamaan pakokaasuanalysaattori kotiin.
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Eikö kukaan tiedä?

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Siis siitä hammaskiekostahan säädetään seos ja sen saat mitattua kuormituksessa tehodynometrissä. Eli sellaiseen penkkiin missä on jarru ja samalla mitata seoksia.

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17837
        • PKS

        #4
        Ja Eeroa petratakseni, kyllä se vakio mittari toimii jos autossa on kaikki kunnossa ja yksilön 'alkuperäiset osat' kuten sytkäboksi.

        Paremmaksi saat säädettyä jo käsipelillä tyhjäkäyntiä mutta tosiaan turha odottaa täydellistä toimintaa ilman kunnon seosmittaria.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Mistähänpäin löytyy penkki, missä myös säätö onnistuu?

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Siis siitä hammaskiekostahan säädetään seos ja sen saat mitattua kuormituksessa tehodynometrissä. Eli sellaiseen penkkiin missä on jarru ja samalla mitata seoksia.
            Ja säätöohjeita tässä.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Originally posted by Leka View Post
              Ja säätöohjeita tässä.
              Kiitokset, täytyykin kokeilla tuon ohjeen mukaan.

              Comment

              • Eki90
                BTCF Member
                • May 2008
                • 102
                • Kuopio

                #8
                minkälaisessa karstassa sytytystulpan kären tulee olla että seos on paras mahollinen. itellä ne on valkosessa karstassa ja voiko tämä vaikuttaa siihen että kone humppaa kylmällä ja nykii lievästi kiihyttäessä
                Ex:t
                E61 535d tuuring
                E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                E34 535i M-TECH
                E34 M5 S38B36
                E39 528i
                E34 535i

                Comment

                • Kele
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 100
                  • Espoo

                  #9
                  Kahvinruskea on optimaalisen palamisen tulos.
                  e90 318i 4d -06
                  e36 320 4d -91 Diamantschwarz
                  Ex. 2x e30 316

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4320
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Kele View Post
                    Kahvinruskea on optimaalisen palamisen tulos.
                    Pitäneekö tuo vielä nykypäivän lyijyttömillä bensoilla paikkaansa?
                    Last edited by jani73; 07-09-2008, 10:30. Reason: Kiälioppivirhe :)

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by jani73 View Post
                      Pitäneekö tuo vielä tämän päivän lyijyttömillä bensoilla paikkaansa?
                      Nykypäivän

                      Comment

                      • Kele
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 100
                        • Espoo

                        #12
                        Joo, nää "nykyajan", hallituksen salaisia aineosia sisältävät bensat valkaisevat tulpan kuin tulpan
                        e90 318i 4d -06
                        e36 320 4d -91 Diamantschwarz
                        Ex. 2x e30 316

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4320
                          • Turku

                          #13
                          Ennenvanhaanhan lyijy värjäsi jopa pakoputken pään rusehtavaksi, mutta eipä noissa fuileissa enää lyijyä ole, eikä sen puoleen tarvi käyttää mitään venttiilinsuoja-ainettakaan.

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            #14
                            Nyt olis löydetty optimaaliset säädöt kulun/kulutuksen suhteen. Kiekkoa originaalista kolme napsua löysemmälle ja ilmaruuvia 4 kierrosta auki. Ainoa ongelma tuossa on koneen huono käynti kylmänä ennen lambdan mukaan tuloa. :think Onkohan tuohon mitään vippaskonstia?

                            Comment

                            • Kele
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 100
                              • Espoo

                              #15
                              M40:stä siirsin joskus kuusikin napsua löysemmälle oli jotain 300tkm ajettu. Merkkaa vaan orggispaikan siihen kiekkoon, ni voi kokeilla mitä vaan.
                              e90 318i 4d -06
                              e36 320 4d -91 Diamantschwarz
                              Ex. 2x e30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎