Terve, tuli pari viikkoa sitten hommattua tuommoinen -95 E34 M5 3.8na ja 6-vaihteisena Nurburing-Editionina. Ajettavuus oli alussa todella upea kun Edellinen omistaja oli vaihtanut n.kk aikaisemmin uuden EDC-ohjainboksin sekä uuden EDC-katkaisijan. Viikon toimi upeasti, MUTTA eräänä iltana ajelin kaupungilla ja yhteen mutkaan tulin reilummalla nopeudella jossa oli terävä monttu tien levyisesti. Ilkeän kuuloisesti ylipäästyäni sen Bongi äännähti ja ajotietokoneeseen tuli herja: EDC NOT ACTIVE ja valo sammui katkaisijasta ajattelin jo kaikkea, päätin sammuttaa auton ja startata uudestaan jos pelaisi ja TADAA! Valo syttyi EDC-nappiin ja alusta alkoi taas pelaamaan, onnea ei kuitenkaan kestänyt kuin pari päivää ja sitten siltakannen reunasta aiheutuneesta pienestä terävästä kolauksesta ajaessani P-asento päällä taas bongi rääkäisi ja EDC NOT ACTIVE-teksti tuli ajotietokoneeseen eikä ole sen jälkeen enää toiminut EDC-napissa valot eikä säätö.
Mistäköhän vikaa alkaisi selvittelemään?
Sulakkeet OK, Akun vieressä olevan releen iroituksella varoitus ei tule ajotietokoneeseen eli rele luultavasti OK. Ei kai vain EDC-boksi ole voinut hajota? Viikonloppuna pääsen tarkistamaan johtojen läpiviennin Takapenkin alta auton ulkopuolelle että onko poikki vikaa siellä. Mitkä ovat tyypilliset vika paikat näissä?
Mistäköhän vikaa alkaisi selvittelemään?
Sulakkeet OK, Akun vieressä olevan releen iroituksella varoitus ei tule ajotietokoneeseen eli rele luultavasti OK. Ei kai vain EDC-boksi ole voinut hajota? Viikonloppuna pääsen tarkistamaan johtojen läpiviennin Takapenkin alta auton ulkopuolelle että onko poikki vikaa siellä. Mitkä ovat tyypilliset vika paikat näissä?
Comment