Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 89 takapää natisee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 4

E34 89 takapää natisee

Moi, olis sellanen kysymys kun en itse löydä/paikanna vikaa eli kun kuskin puoleista taka päätä painaa alas eli testaa jousitusta niin kuuluu ihan pirunmoinen narina/natina ja sama kuuluu kun perää nostaa ilmaan ja tietyissä montuissa kuuluu kanssa eli mistä se voisi kuulua onko joku kumi tai pusla josta se kuuluu? ja mitä sille voi tehdä pitääkö uusia jotain osaa ja uusisinkin jos vaan tietäisin että mistä se natina kuuluu eli tälläsessä asiassa tarvitsisin teidän viisaampien apua.

Kiittää jo etukäteen
  • Konu
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 140
    • HELSINKI

Terve

Mulla takapään natina (eli esimerkiksi kun hyppäs kuskin penkille) johtu tukivarsien "yhdysstangoista". Muista mitkä ne on oikeasti. Osat siis on noin 5-10 cm pitkät jossa pallonivelet päissä. Tukivarresta takakelkkaan. Maksaa pirusti (n 70€ kpl)

EDIT: On helposti todettavissa. Pidät pallonivelistä kiinni kun kaveri heiluttaa/ istahta autoon.
    Last edited by Konu; 02-09-2008, 22:33.
    Älä oo tommonen

e61 525iA
    e36 320iA
    e39 540iA
    e34 518i

Comment

• DarkWarder
      Newbiemmer
      • Aug 2007
      • 4

Originally posted by Konu View Post
      Terve

Mulla takapään natina (eli esimerkiksi kun hyppäs kuskin penkille) johtu tukivarsien "yhdysstangoista". Muista mitkä ne on oikeasti. Osat siis on noin 5-10 cm pitkät jossa pallonivelet päissä. Tukivarresta takakelkkaan. Maksaa pirusti (n 70€ kpl)

EDIT: On helposti todettavissa. Pidät pallonivelistä kiinni kun kaveri heiluttaa/ istahta autoon.

Ok, kiitos tiedosta pitää katsoa huomenna sitä josko johtuis siitä

Ps. mulla se ei sillon narise kun istahtaa kyytiin mutta kun rupee heiluttaan takapäätä just kuskinpuoleista ja nostaa autoa vaikka tunkille ja taaas alas niin sillon natisee ja todella äänekkäästi, mutta tutkin asiaa huomenna ollaan viisaampia.
      Last edited by DarkWarder; 02-09-2008, 23:16.

Comment

• kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

Takatukivarren niveltuki,ns.narinahela maksaa kl-osissa muistaakseni noin 40e.

Comment

• Jan sape
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 7

Originally posted by DarkWarder View Post
          Moi, olis sellanen kysymys kun en itse löydä/paikanna vikaa eli kun kuskin puoleista taka päätä painaa alas eli testaa jousitusta niin kuuluu ihan pirunmoinen narina/natina ja sama kuuluu kun perää nostaa ilmaan ja tietyissä montuissa kuuluu kanssa eli mistä se voisi kuulua onko joku kumi tai pusla josta se kuuluu? ja mitä sille voi tehdä pitääkö uusia jotain osaa ja uusisinkin jos vaan tietäisin että mistä se natina kuuluu eli tälläsessä asiassa tarvitsisin teidän viisaampien apua.

Kiittää jo etukäteen
          Hei, voisit myös koettaa paikallistaa, tuleeko narina takaiskarin yläpään kumista. Jos narina kuuluu sieltä, voi sitä koettaa poistaa esim. crc:llä voitelemalla tai sitten suoraan vaihtamalla kumit.

Comment

• Konu
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 140
            • HELSINKI

Originally posted by Jan sape View Post
            Hei, voisit myös koettaa paikallistaa, tuleeko narina takaiskarin yläpään kumista. Jos narina kuuluu sieltä, voi sitä koettaa poistaa esim. crc:llä voitelemalla tai sitten suoraan vaihtamalla kumit.
            Hyvä pointti!

Mulla oli muuten myös tota natinaa, johtuen iskarien yläpään "laakereista". Oli se metalli sylinteri irronnut kumista, joka sit liikkuessaan aiheutti natinaa.

On vaan aika iso homma alkaa niitä tarkastaa, et melkein käy valmiiks ostamassa ne yläpään laakerit...
            Älä oo tommonen

e61 525iA
            e36 320iA
            e39 540iA
            e34 518i

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎