Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 - M30b34 käynnistyminen vaikeaa ja käynnissä röpöttää.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-Lead
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1500
    • Oulu

    E34 - M30b34 käynnistyminen vaikeaa ja käynnissä röpöttää.

    Jälleen uus threadi m30 padasta, mutta katsotaan jos saisi neuvoja.

    Eli, e34 535i on ollut viime loka-marraskuusta seisonnassa ja ajoja ei ole ollut siitä lähtien. Viime kevään tein siirtoajon (~30km) ja auto toimi pintakaasulla moitteettomasti, mutta kun polkaisi kaasun pohjaan niin lähti röpöttää ja alkoi ikäänkuin tukehtumaan. 20km ajon jälkeen ei ilmennyt sitten taas mittään ja totesin, että ongelma on poissa eikä varmana tuu takasin.

    Nyt kun laitoin auton myyntiin ja vaihdoin jännitteensäätimen ym., ja kokeilin lähteekö pommi käyntiin todetakseni, että auto olisi todellakin ajokuntoinen ja käy nätisti. Noh, paskan marjat.

    Ekalla kerralla lähti salaman nopeasti ja kävikin aivan niinkuin ennen vanhaan, mutta putkessa paukku ja röpötti. Tuumasin, että vettähän siellä varmaan on kun ulkona auto seissyt ja jätin auton tyhjäkäynnille n. viideksi minuutiksi. Sen jälkeen aloin vähän polkemaan. Pintakaasulla sain härnättyä kierrokset rajoittimeen, mutta ku iskee lapun tiskiin niin röpöttää ja putkesta iskee liekkiä, eikä kierrokset nouse! Alta 2000 rpm kierroksilla moottori halusi sammua kun painaa kaasua reilummin. Moottori on ihan vakio ja pitäisi olla ihan kunnossa, mitä nyt öljyä puskee suodatinjalasta. Ainoa "viri" mitä on tehty niin Simonsin putkisto.

    Noh, täyty sitten sammuttaa auto kun piti käydä vähän kahvittelemassa ja annettiin naapureille hetkeksi rauha sodasta. Kahvittelun jälkeen eikun uudestaan starttaamaan ja tutkimaan lisää... ei viddu, startti pyörii ja moottori pyörii, muttei lähde käyntiin!

    Ei muuta ku ilmamäärämittari irti ja auki. Läppä on ok, löysensin jousta kahdella pykälällä ja murikka kiinni autoon. Uudestaan starttia ja eei mitään. Mutta kun lopetti starttaamisen niin palotiloissa sytyttää joitakin kertoja ja omin avuin moottori pyörähti muutama kerran, muttei jaksa lähteä käyntiin, perkele! Neljä kertaa yritin, jolloin totesin ei tuu mittää. Startatessa putkessa pamahteli ja paukku, että eiköhän siellä on kipinääki mukana.

    Viddu, ei riitä kohta ymmärrys mikä nyt mättää, vien kohta koko pommin tohon kuusakosken sulattamoon.
    Last edited by M-Lead; 07-09-2008, 16:44.

    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut
  • M-Lead
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1500
    • Oulu

    #2
    Monien sahaamisten jälkeen ja liittimien puhaltelun jälkeen sain auton käyntiin. Moottori käy hienosti ja tasaisesti, mutta perkele putkesta kuuluu röpötystä. Onko mahdollista, että katalysaattori on tukossa?

    Käyntiääni on tämmöinen, jos joku pystyy katsomaan .3gp tiedostoja: *klik*

    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

    Comment

    • wolfman
      Bimmer Rookie
      • Mar 2003
      • 69
      • K-JOKI

      #3
      Kuivaa kokeeksi virranjakajan kansi. Mulla oli vähä samankaltasta ongelmaa ja piti räjäyttää takapöntto ennenkun usko että ei se ole ajokunnossa. Kosteutta oli melko runsaasti kannen sisällä ja kun sen kuivas niin johan toimii. Mulla oli seissyt about 4 kuukautta ajamatta nurmikolla. Eli auto tykkää kun sillä ajetaan
      Minä olen aina ollut hyvien puolella.

      Comment

      • hekemon
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 96

        #4
        Tankkiin purkillinen sellasta ruiskujenpuhdistusainetta ja ajelua ja kokeilua paraneeko. Jos suuttimissa olis jotain vikaa. Tää on vain yks kokeilu ehdotus.
        Bensanpaineden mittaus kannattaa kans suorittaa
        I hope u touch this car only whit your eyes.

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          Uutta bensaa tankkiin ja jakajan kuivaus / puhdistus.
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            95 bensaa kuitenkin tankissa niin se ei kestä kovin kauaa.
            Uutta bensaa sekaan vaan.

            Comment

            • M-Lead
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1500
              • Oulu

              #7
              Originally posted by wolfman View Post
              Kuivaa kokeeksi virranjakajan kansi. Mulla oli vähä samankaltasta ongelmaa ja piti räjäyttää takapöntto ennenkun usko että ei se ole ajokunnossa. Kosteutta oli melko runsaasti kannen sisällä ja kun sen kuivas niin johan toimii. Mulla oli seissyt about 4 kuukautta ajamatta nurmikolla. Eli auto tykkää kun sillä ajetaan
              Virranjakajan kansi kuivattu ja lähti heti laakista käyntiin. Toimii nyt hyvin tyhjäkäynnillä ja vastaa kaasuunki ilman röpöttämisiä. Paitsi, kun ajoin tässä lähiössä lenkkiä... kakkosta kun iski sisään ja antoi kaasua niin heti alko röpöttää. Nyt annan auton olla tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin saa edes osan tuosta 25 litrasta 95:sta pois tankista niin voi heittää uutta ainetta sisään muutaman litran. Viimeksi tankattu 10l toukokuussa siirtoajoa + testaamista varten ja pohjalla oliki vähän enemmän mitä mittari näytti. Mutta kuitenkin ihana M30 mörinä pihalla!

              Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by M-Lead View Post
                Virranjakajan kansi kuivattu ja lähti heti laakista käyntiin. Toimii nyt hyvin tyhjäkäynnillä ja vastaa kaasuunki ilman röpöttämisiä. Paitsi, kun ajoin tässä lähiössä lenkkiä... kakkosta kun iski sisään ja antoi kaasua niin heti alko röpöttää. Nyt annan auton olla tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin saa edes osan tuosta 25 litrasta 95:sta pois tankista niin voi heittää uutta ainetta sisään muutaman litran. Viimeksi tankattu 10l toukokuussa siirtoajoa + testaamista varten ja pohjalla oliki vähän enemmän mitä mittari näytti. Mutta kuitenkin ihana M30 mörinä pihalla!
                Hyvä että selvis, itsellä oli vastaava vika 6kk seisonnan jälkeen. Oli kerännyt kosteutta sytkä-ja motronicbokseille tuleviin liittimiin, ne kuivaamalla toimi taas hyvin.
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • riesa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1940
                  • Manse

                  #9
                  Mulla on tehnyt about kerran kuussa tota samaa et startti pyörii mut kone ei lähe käyntiin. Sit het perään ku koittaa toisen kerran nii rävähtää käyntiin, samantien ku päästää avaimesta irti. Nimenomaan lämpösellä koneella näitä ongelmia, sytkänosat hiljan uusittu. Joku ohjausboksi?
                  Originally posted by Homer
                  Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                  Comment

                  • 6power
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 254
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by riesa View Post
                    Mulla on tehnyt about kerran kuussa tota samaa et startti pyörii mut kone ei lähe käyntiin. Sit het perään ku koittaa toisen kerran nii rävähtää käyntiin, samantien ku päästää avaimesta irti. Nimenomaan lämpösellä koneella näitä ongelmia, sytkänosat hiljan uusittu. Joku ohjausboksi?
                    Veikkaan et suuttimet vuotaa vähän...jolloin lämpimänä ei lähe niin hyvin käyntiin.

                    Comment

                    • riesa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1940
                      • Manse

                      #11
                      Originally posted by 6power View Post
                      Veikkaan et suuttimet vuotaa vähän...jolloin lämpimänä ei lähe niin hyvin käyntiin.
                      Täytyy napata irti ne, onko nimenomaan suuttimista kiinni? Ettei helpottuis tiivisteiden vaihdolla, vai mitkä o-renkaat siellä onkaan.
                      Originally posted by Homer
                      Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                      Comment

                      • gubbe89
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 315
                        • Mouhijärvi

                        #12
                        Olen vähän huhhuuta kuullut ja lukenutkin muistaakseni eräältä lontoonkieliseltä e34 -aiheiselta sivustolta, että se bensapumpun "Check Valve", eli ilmeisesti bensanpaineanturi(laskee painetta jos liian korkea, nostaa, jos liian alhainen) jumittaa joskus käynnistettäessä, eli ei pyöritä pumppua välittömästi kun anturin mukaan siellä on painetta. En tästä mitään takuita anna, mutta näin ymmärsin. Omanikin tekee tuota samaa.
                        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                        ex. E34 525 TDS Touring -93
                        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                        ex. Yamaha YZF 1000R -02
                        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                        ex. E34 535i -88
                        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Check valve = takaiskuventtiili ja estää paineen karkaamista kun auto on sammuksissa
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎