Jeps, eli autona otsikonmukainen vehje, -89 m20b20 -padalla. Viikko sitten alko ilmenemään nykimistä tasakaasulla ajettaessa. Noh, nyt viikon päästä ajaminen on melkein mahdotonta, kun kiihdyttäessäkin nykii niin pahasti. Isommille teille ei kannata edes yrittää, kun vika tuntuu pahenevan mitä suuremmilla nopeuksilla ja kierroksilla ajetaan. Kylmänä saa yleensä kiihdytellä ihan rauhassa, mutta kun lämmöt nousee vähänkin niin nykiminen palaa. Tyhjäkäynti oli muistaakseni vian alkuaikoina vielä tasaista, nyt kun nykiminen on pahentunut niin tyhjäkäynnilläkin tuntuu perseessä pientä kakomista välillä. Kierrosmittari ei kuitenkaan heilahda. Satasen vauhdissa nykimisen aikaan kiekat tekeekin tyyliin 500-1000 kierroksen heittoja jotka myös kuuluu moottorin kakomisena.
Virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu alle 4000km sitten. Vaihdoin tällä viikolla tulpat, ilmansuodattimen ja bensansuodattimen ja ei minkäänlaista parannusta vaikka ilmansuodatin oliki tosi paskanen. Iso haitariputkikin on vaihdettu virranjakajarempan yhteydessä. Vika muuten ilmestyi jännästi, kun yöpakkaset alkovat täällä Rovaniemellä ja ajelin aika tyhjällä tankilla (10-20l). Tankkaaminenkaan ei tosin auttanut, enkä jaksa uskoa että kosteuden kerääminen aiheuttais näin pahaa nykimistä. Sisä- ja ajovalot "värisevät" aina tyhjäkäynnillä vähän, mutta tasaantuvat jos nostaa kierroksia vähänkin ja pitää siellä.
Meikäläisen mielestä ei oikein vaihtoehtoja ala olemaan kuin tulpanjohdot, ilmamäärämittari, puola tai joku mystinen imuvuoto jossain. Minkälaisia arvoja tulpanjohtojen resistanssin pitäis näyttää? Ja miten ilmamäärämittarin kannen saa auki, siinon jonkinlainen liima/tiivistekiinnitys, notta pitää vaan repiä irti? Ei tosiaan huvittais alkaa opiskelijabudjetilla osteleen turhaa uutta osaa ja en tunne ketään, jolta vois saada samanlaista varmasti toimivaa osaa testattavaksi.
Kellään mitään vinkkejä?
Virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu alle 4000km sitten. Vaihdoin tällä viikolla tulpat, ilmansuodattimen ja bensansuodattimen ja ei minkäänlaista parannusta vaikka ilmansuodatin oliki tosi paskanen. Iso haitariputkikin on vaihdettu virranjakajarempan yhteydessä. Vika muuten ilmestyi jännästi, kun yöpakkaset alkovat täällä Rovaniemellä ja ajelin aika tyhjällä tankilla (10-20l). Tankkaaminenkaan ei tosin auttanut, enkä jaksa uskoa että kosteuden kerääminen aiheuttais näin pahaa nykimistä. Sisä- ja ajovalot "värisevät" aina tyhjäkäynnillä vähän, mutta tasaantuvat jos nostaa kierroksia vähänkin ja pitää siellä.
Meikäläisen mielestä ei oikein vaihtoehtoja ala olemaan kuin tulpanjohdot, ilmamäärämittari, puola tai joku mystinen imuvuoto jossain. Minkälaisia arvoja tulpanjohtojen resistanssin pitäis näyttää? Ja miten ilmamäärämittarin kannen saa auki, siinon jonkinlainen liima/tiivistekiinnitys, notta pitää vaan repiä irti? Ei tosiaan huvittais alkaa opiskelijabudjetilla osteleen turhaa uutta osaa ja en tunne ketään, jolta vois saada samanlaista varmasti toimivaa osaa testattavaksi.
Kellään mitään vinkkejä?
Comment