Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520i nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • treaz
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 20
    • seinäjoki

    e34 520i nykii

    Jeps, eli autona otsikonmukainen vehje, -89 m20b20 -padalla. Viikko sitten alko ilmenemään nykimistä tasakaasulla ajettaessa. Noh, nyt viikon päästä ajaminen on melkein mahdotonta, kun kiihdyttäessäkin nykii niin pahasti. Isommille teille ei kannata edes yrittää, kun vika tuntuu pahenevan mitä suuremmilla nopeuksilla ja kierroksilla ajetaan. Kylmänä saa yleensä kiihdytellä ihan rauhassa, mutta kun lämmöt nousee vähänkin niin nykiminen palaa. Tyhjäkäynti oli muistaakseni vian alkuaikoina vielä tasaista, nyt kun nykiminen on pahentunut niin tyhjäkäynnilläkin tuntuu perseessä pientä kakomista välillä. Kierrosmittari ei kuitenkaan heilahda. Satasen vauhdissa nykimisen aikaan kiekat tekeekin tyyliin 500-1000 kierroksen heittoja jotka myös kuuluu moottorin kakomisena.

    Virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu alle 4000km sitten. Vaihdoin tällä viikolla tulpat, ilmansuodattimen ja bensansuodattimen ja ei minkäänlaista parannusta vaikka ilmansuodatin oliki tosi paskanen. Iso haitariputkikin on vaihdettu virranjakajarempan yhteydessä. Vika muuten ilmestyi jännästi, kun yöpakkaset alkovat täällä Rovaniemellä ja ajelin aika tyhjällä tankilla (10-20l). Tankkaaminenkaan ei tosin auttanut, enkä jaksa uskoa että kosteuden kerääminen aiheuttais näin pahaa nykimistä. Sisä- ja ajovalot "värisevät" aina tyhjäkäynnillä vähän, mutta tasaantuvat jos nostaa kierroksia vähänkin ja pitää siellä.

    Meikäläisen mielestä ei oikein vaihtoehtoja ala olemaan kuin tulpanjohdot, ilmamäärämittari, puola tai joku mystinen imuvuoto jossain. Minkälaisia arvoja tulpanjohtojen resistanssin pitäis näyttää? Ja miten ilmamäärämittarin kannen saa auki, siinon jonkinlainen liima/tiivistekiinnitys, notta pitää vaan repiä irti? Ei tosiaan huvittais alkaa opiskelijabudjetilla osteleen turhaa uutta osaa ja en tunne ketään, jolta vois saada samanlaista varmasti toimivaa osaa testattavaksi.

    Kellään mitään vinkkejä?
    Last edited by treaz; 14-09-2008, 21:49.
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    #2
    Sytytysjohdot ovat vastukseltaansa luokkaa n. 3-7 kOhm muistaakseni..
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

    Comment

    • treaz
      Newbiemmer
      • Sep 2008
      • 20
      • seinäjoki

      #3
      Noniin, nyt on sitte vika pahentunu entisestään. Alkaa olla taajamanopeuksillakin ajo mahotonta, kun kierrokset ei suostu nouseen yli 3000RPM, ei edes vapaalla kierrättäessä. Kovasti kyllä yrittää viisari nousta, mutta jää poukkoilemaan kolmen tonnin molemmin puolin, kuulostaa melkein kuin rajotinta vastaan hakkais. Tulpanjohdot tsekkasin tänään ja ~6kOhm näytti olevan jokanen, virranjakaja-puola-piuha ~2kOhm. Virranjakaja näytti olevan kuiva sisältä, mutta se naksahteli ikävästi ku pelti auki kokeili kierrättää konetta ja kuunteli. Nappasin myös ilmamäärämittarin piuhan irti ja ei noussu sillonkaan kierrokset yli kolmen tonnin. Tyhjäkäyntiki oli tosi katkonaista.
      Last edited by treaz; 15-09-2008, 21:44.

      Comment

      • Salakka
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 359
        • Lappeenranta, PARAS OLLA !

        #4
        Benssat

        Jos kuitenkin olis vettä tankissa?

        Ime pois ne sieltä, E34:ssa onnistuu helposti ! Sitten tökkäät uutta tilalle...

        Mites bensapumppu ??
        SoftRoader

        EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

        Comment

        • treaz
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 20
          • seinäjoki

          #5
          No nyt näyttäis siltä että vika olis selvinny. Jakopäänhihna oli aivan löysänä. Ihme että pysy kasassa senki aikaa mitä jouduin nykimisen kanssa ajelemaan. Joku pultti ja jousi sieltä oli lähteny ittekseen irti ja hihna päässy löysäämään, ei siinä mitään, parin euron osat eikä kerenny pahempaa tapahtua.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            voisi melkeen sanoa että uskomaton tuuri jos ei ollut edes jako mennyt pieleen
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • treaz
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 20
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by peto2 View Post
              voisi melkeen sanoa että uskomaton tuuri jos ei ollut edes jako mennyt pieleen
              Noh, mulle sanottiin korjaamolla näin. Uuden hihnan ja puuttuvat osat lyövät kiinni ja 2,5h homma. Muu meikäläistä ei tällä hetkellä kiinnosta, ku sain ite ettiä vikaa eka kaks viikkoa ja pirssi on nyt seisonut korjaamollaki ihan tarpeeksi kauan. Luotan siihen että jakopää tulee kuntoon.
              Last edited by treaz; 11-10-2008, 13:33.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎