heittelin tuossa jo searchit mutta ei juuri avannu... joten tälläistä dilemmaa tuuppaa:
Ajelin tuossa krapuloissani (ei promilleja) sunnuntaina kohti kotia ja ihmettelin kun ei auto ruvennu lämpiämään ensin mittarin puolelta ja sitten kabiinin puolelta. noh ekaks lämpes kone (mittari nousi vakio korkeuteen) ja sit alkoi lämmintäkin ilmaa tulemaan. Mutta ei menny ku pariminuuttia ni lämmötki rupes nousemaan. Tuuppasin auton lähitalon pihaan ja samantien rupesi höyryä puskemaan pellin alta. noh syyksi paljastui letku joka menee pumpulta termostaatille? (vai mikähäkkyrä lie).
Noh tänään sitten vaihtelin letkun (itellä nous lämmöt kun taivuttelin putkea paikalleen) ja yritin hiukan ilmata järjestelmää mutta säilö halusi vain tulvia nestettä pois. sammutin auton ja täytin säiliön uudelleen suljin sen ja laitoin korkin kiinni ja auto tulille... Lämmöt nousee taas...
Missä vika? Pummpu vai termari???
auto on siis 88' 530i (kutosmalli)
Ajelin tuossa krapuloissani (ei promilleja) sunnuntaina kohti kotia ja ihmettelin kun ei auto ruvennu lämpiämään ensin mittarin puolelta ja sitten kabiinin puolelta. noh ekaks lämpes kone (mittari nousi vakio korkeuteen) ja sit alkoi lämmintäkin ilmaa tulemaan. Mutta ei menny ku pariminuuttia ni lämmötki rupes nousemaan. Tuuppasin auton lähitalon pihaan ja samantien rupesi höyryä puskemaan pellin alta. noh syyksi paljastui letku joka menee pumpulta termostaatille? (vai mikähäkkyrä lie).
Noh tänään sitten vaihtelin letkun (itellä nous lämmöt kun taivuttelin putkea paikalleen) ja yritin hiukan ilmata järjestelmää mutta säilö halusi vain tulvia nestettä pois. sammutin auton ja täytin säiliön uudelleen suljin sen ja laitoin korkin kiinni ja auto tulille... Lämmöt nousee taas...
Missä vika? Pummpu vai termari???
auto on siis 88' 530i (kutosmalli)
Comment