Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.8 Päästöt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbo325
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 4

    E34 M5 3.8 Päästöt

    Pakokaasu päästöt näyttää aika huonoilta.

    Co on tosi korkea ja lambda arvo on vain 0.8

    hc on tosi hyvä.

    Auto toimii täysin normaalisti. Mistä kannatais vikaa yrittää etsiä.

    Oisko lambda anturi?

    Käykö tähän ihan perus bochin lambda vai vaatiiko jonkun ämmäläisen oman?
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #2
    Katsoppas vuotaako putki:think
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • turbo325
      Newbiemmer
      • Dec 2005
      • 4

      #3
      Putken vuotohan korottais hc arvoa? ei vuoda ainakaan korvakuulolla.

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        #4
        Originally posted by turbo325 View Post
        Putken vuotohan korottais hc arvoa? ei vuoda ainakaan korvakuulolla.
        Ei pakoputken vuoto nosta hc:tä ainakaan jos vuotaa lambdan jälkeen.
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • Betrunken
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 458
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by turbo325 View Post
          Pakokaasu päästöt näyttää aika huonoilta.

          Co on tosi korkea ja lambda arvo on vain 0.8

          hc on tosi hyvä.

          Auto toimii täysin normaalisti. Mistä kannatais vikaa yrittää etsiä.

          Oisko lambda anturi?

          Käykö tähän ihan perus bochin lambda vai vaatiiko jonkun ämmäläisen oman?
          Jos nytten oikein muistan kouluajoiltani....
          Sinulla lamda arvon perusteella moottori käy 20% liian rikkaalla....
          Jos auto käy liian rikkaalla niin se alkaa käymään jossain välissä "huonommin" ja tämä korottaisi HC arvoa, lisäksi käynnissä tulisi jotain ilmi tai ajossa.

          Jos olisi lamda vika niin varmasti ajossa huomaisi ellei sitten E34 M5 versiossa ole jotain "vikatila" moodia ja sytyttäisi vikakoodia tms.

          Lisäksi jos olisi imuilma/putki vuoto ilmamäärämittarin jälkeen niin lamda saa vääristettyä arvoa happiarvosta ja yrittää rikastaa seosta jotta ei menisi liian laihalle, mitä ei todelisuudessa tapahdu... Tämäkin pitäs vaikuttaa käyntiin tai ajoon jossain määrin.

          Jos saisi vähän lisä tietoja kyseisistä arvoista ja onko ne otettu tyhjäkäynnillä tai kierroksilla niin vähän helpottaisi neuvontaa vian etsimiseen..
          Itse veikkaisin lämpötila anturia
          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
          EX:
          -Bmw E28 518i
          -Saab 9000
          -Lada 2105
          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

          Comment

          • turbo325
            Newbiemmer
            • Dec 2005
            • 4

            #6
            Arvot oli yhtä huonot joutokäynnillä ja kierroksilla.

            Co pyöri 5-6. hc oli noin 10 ja se lambda oli 0.8

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎