Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520i lämmöt nousee !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onnenonkija
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 7
    • Kouvola

    e34 520i lämmöt nousee !

    Joo elikkäs tuli k.o autoon tossa kuukausi sitten tommonen vika, että lämmöt nousee yht.äkkiä, kertaakaan en oo antanu tosin punasille mennä ettei tuu mitään kansi vauriota siinä samassa.

    Eli probleemat alko, kun olin ihan normaalisti ajelemassa, enkä kiinnittänyt huomiota lämpöihin sen kummemmin, kävin tankkaamassa, ja alkoi sataa joten suuntasin sitten kotio, laitoin auton sitten parkkiin ja rupesin ihmettelemään että kun on lämmöt olevinaan korkealla. Sammutin auton siihen, annoin olla, mutta kun menin sateen päättyessä takaisin autolle, laitoin myllyn käyntiin, ja lähdin laskemaan, niin ei mennyt kun about. 200 metriä ja taas oli lämmöt siellä keskiviivaa edeltävän viivan paikkeilla. Vein auton takaisin ja rupesin tutkimaan asiaa.

    Asioita joita pistin merkille:

    -Ei puhalla lämmintä sisään
    -Syylärin ylä ja alavesiletku jäävät kylmiksi

    Kokeilin myös nopiasti siinä sitten ettei vika vain olisi jumittunut termostaatti, joka tuli sitten poistettua kokonaan, ei auta, laitoin sen takasin. Ilmausta kokeilin myös, ja siinä sitten ilmasin eikä tuottanut tulosta, eli onko kellään kokemusta tämmösestä jutusta ? Lueskelin nuita vanhoja posteja muttakun niissä on niin paljon erillaista selitystä että aattelin laittaa oman sepustuksen tänne. Semmosen käsityksen kylläkin sain, että kyseessä voi olla mahdollisesti anturi-vika tai sitten joku muu... Olisiko simppelisti vain vesipumppu ?
    Tällä hetkellä kuljetaan muiden kyydillä
    -------------------------------------------------

  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

    #2
    termostaatti mahdollisesti?

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Saman tyyppisiä oireita oli joskus, itsellä meni termostaatti JA vesipumppu, molemmat yhtä aikaa vielä.

      Comment

      • onnenonkija
        Newbiemmer
        • Aug 2008
        • 7
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by zeneg View Post
        Saman tyyppisiä oireita oli joskus, itsellä meni termostaatti JA vesipumppu, molemmat yhtä aikaa vielä.
        oho, joo elikkäs enköhän lähde näitten perusteella vaihtelemaan palikoita sitten, lueskellut vaan että nuo vesipumput on aika paljon hajoavaa osaa k.o pelissä. Kiitoksia !
        Tällä hetkellä kuljetaan muiden kyydillä
        -------------------------------------------------

        Comment

        • onnenonkija
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 7
          • Kouvola

          #5
          No uppista keikkaa, joo

          Tuli nyt se pumppu vaihettua, ja tota ei se kyllä pelittämää lähteny, mutta syy voipi olla jo melkosen selvillä, eli vielä jättää letkun kylmäksi alhaalt, ja syyläri on melko vilponen vaikkakin nesteet aivan varmasti lämpöset, saattaapi hyvin olla, että on sitte syyläri tukkeessa, taikka jotakin muuta, mutta liitetään nyt tämä samaan postiin...

          Vesipumppu saatiin tosiaan vaihdettua, mutta piruvie sieltä vesipumpun takana olevasta vesitilasta löytyi jotakin erittäin kutkuttavaa

          Tossa muutamat kuvat

          Tuossa siis, eli tommonen jousi ja jonkinmoinen metallitikku

          Tossa nyt sit viä boonus kuva


          Eli tuota hassuna "lisäkysymyksenä", jos joku sattuu tietämään mistä ylemmän kuvan, ja alemmassa kuvassa oikealla pakin päällä olevat osat ovat kotoisin, niin vastausta kaipaillaan... löytyi siis vesipumpun takana olevasta vesitilasta !!! :think Auto kylläkin muuten toimi, mutta tuommoset jäi sieltä käteen.... eikä se prkl jäähytäkkään, mutta syy siis voisi meibi olla selvillä.... tattista etukäteen
          Tällä hetkellä kuljetaan muiden kyydillä
          -------------------------------------------------

          Comment

          • Velho
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 267
            • Tampere

            #6
            Enpä usko että vika olisi syylärissä sillä jos neste kiertää koneessa niin sisällä pitäisi tulla lämmintä.
            Ja tuo kuvassa oleva tarvikemallin pelti siivillä oeva pumppu ei sitä nestekiertoa ainakaan paranna verrattuna alkuperäiseen valurauta siipiseen pumppuun.

            Onko järjestelmä ilmattu varmasti kunnolla ?
            Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
            Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by onnenonkija View Post
              No uppista keikkaa, joo

              Tuli nyt se pumppu vaihettua, ja tota ei se kyllä pelittämää lähteny, mutta syy voipi olla jo melkosen selvillä, eli vielä jättää letkun kylmäksi alhaalt, ja syyläri on melko vilponen vaikkakin nesteet aivan varmasti lämpöset, saattaapi hyvin olla, että on sitte syyläri tukkeessa, taikka jotakin muuta, mutta liitetään nyt tämä samaan postiin...

              Vesipumppu saatiin tosiaan vaihdettua, mutta piruvie sieltä vesipumpun takana olevasta vesitilasta löytyi jotakin erittäin kutkuttavaa

              Tossa muutamat kuvat

              Tuossa siis, eli tommonen jousi ja jonkinmoinen metallitikku
              No jos nuo vesitilasta löytyivät niin eipä ole edellinenkään kaveri tiennyt minne laittaa. Tuossa pumpussa on pieni kolo yläreunassa, tuon tapin levityksen puoleinen pää tulee siihen, ja toinen pää hammashihnan kiristimeen (mikäs kone autossa olikaan...?)
              Kuvaa sijannista:http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=11&fg=25
              osat numero 18 ja 19.

              Comment

              • onnenonkija
                Newbiemmer
                • Aug 2008
                • 7
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                No jos nuo vesitilasta löytyivät niin eipä ole edellinenkään kaveri tiennyt minne laittaa. Tuossa pumpussa on pieni kolo yläreunassa, tuon tapin levityksen puoleinen pää tulee siihen, ja toinen pää hammashihnan kiristimeen (mikäs kone autossa olikaan...?)
                Kuvaa sijannista:http://www.realoem.com/bmw/showparts...85&hg=11&fg=25
                osat numero 18 ja 19.
                Tattista vaan siinä on myös voinut käydä niin, että pumpun irrotuksen yhteydessä jäi näkemät koko juttu, ja tärähti siitä samalla seisomalla sinne vesitilaan, pitänee laittaa paikoillee ettei jää olennaista puuttumaan... M20 mottihan siinä on.
                Tällä hetkellä kuljetaan muiden kyydillä
                -------------------------------------------------

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎