Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 raskas ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuuliviiri
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 12
    • Oulu

    E34 raskas ohjaus

    E34/525i 1995. Ei ole vertauskohtaa, että miten ohjauksen pitäisi toimia E34.
    Pitäiskö sen olla kevyt vai mitä?
    Ongelma on että se on kohtuu raskas ja ohjauspyörä jää ns. tangentille (kulmaan) kännöissä ja ei palaudu itsestään ilman voimaa.
    Toki se menee kuin juna, mutta olisi parempi, että palautuisi itsestään takaisin.
    Tehostin on uusi TRW, tai ehkä heidän tehdaskunnostettu, simpukka on uusi tehdaskunnostettu ja sen säädin omasta mielestä ok kuntoon, ettei klapia jäänyt paljon.
    En usko että tuli yli kirrattua sitä, koska samalta tuntui etupää nostettunna alussa ilman omia korjauksia joko moottori käynnissä, tai ilman.
    Sama oli vanhalla simpukalla.
    Joskus E24 simpukan kanssa huomasin, että ei kannata kiristää liikaa, mutta tuo jäi omasta mielestä hyvään tilaan ja on tarkka.
    Eikö E34 normi ohjaus pitäisi olla, kun mikroautoa ajaa?
    Ohjaustanko menee läpi tuliseinäin ja siellä on kait vaan muovipusla.
    Tuskin sen kunnosta on mitään väliä.
    Tuentaa tuntematta, niin voiko joko olla, että joku että kirraa jostakin?
    Kaikki on kyllä uutta osaa edessä isikarin yläpäähän asti, niin nyt loppuu aivot tähän.
    Last edited by tuuliviiri; 11-05-2024, 06:05.
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2877
    • Akaa / Toijala

    #2
    Apusimpukan hela saattaa olla ongelmana. Niissä on ollut sellaista vikaa, että jo heti uutena jumittavat. Joskus muinoin joku täällä foorumilla asiaan perehtyi enemmän ja kävi marmorillakin toteamassa että useammassa apusimpukan helassa oli jumitusta, mitä siis niissä ei saisi kuulemma olla. Pitää pyöriä hyvin sormien välissä. Syynä pyörimättömyyteen on että valmistusvaiheessa vissiin kumiseosta pääsee laakerin väliin tjsp. Aiheesta saattaa löytyä paljonkin asiaa kun hakee "E34 apusimpukka" hakusanalla. Myös liian tiukkaan kiristetty rattiakselin mutteri saattaa jumittaa ratin liikettä.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16400
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Kal.ju View Post
      Myös liian tiukkaan kiristetty rattiakselin mutteri saattaa jumittaa ratin liikettä.
      ?????

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2689
        • .fi

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        ?????
        siellä on 32mm mutteri. google kertoo loput("e34 steering column nut"), jos kiinnostaa.

        edit: no lisätään nyt laiskoille kuten minä: https://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Steeringplay.htm
        Last edited by aae30; 14-05-2024, 16:10.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16400
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by aae30 View Post

          siellä on 32mm mutteri. google kertoo loput("e34 steering column nut"), jos kiinnostaa.

          edit: no lisätään nyt laiskoille kuten minä: https://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Steeringplay.htm
          Selkis, luulin että kyse on ratin kiinnitysmutterista.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎