Yksi vika selätetty, toista metsästämässä.. Eli kyseinen motti heiluttelee lämpöjä suuntaan ja toiseen. Käytännössä normi ajossa pysyy yleensä +- viisarin verran normaalilla tasolla (ja välillä täysin keskellä) ja saa puhaltamaan sekä lämmintä että kylmää. Tyhjäkäynnillä ei meinaa lähteä puhaltamaan lämmintä ja lämmöt alkavat hiipiä ylöspäin. Kun antaa hieman kaasua niin alkaa tulla kabiiniin lämmintä ja lämmöt lähtee tippumaan. Huoltokirjan mukaan vesipumppu ja termostaatti vaihdettu n. 10tkm sitten. Syyläri vaihdettu kesällä. Syylärin vaihdon jälkeen ajettu n. 600-800km jonka jälkeen alkoi taas ongelmat (syyläri vaihdettu siis lämpöjen nousun takia).
Onkos se nyt sitten kuitenkin tuo vesipumppu ja/tai termostaatti syypäänä? Eilen auto oli tyhjäkäynnillä varmaan tunnin ja silloin nosteli lämpöjä myöskin mutta siellä oli ilmaa järjestelmässä. Tänään ilmaa ei enää tullut juuri ollenkaan kun aukaisi ilmausruuvia lämpöjen noustessa. Eli olettaisin että ilmat on saatu pois.
Onkos se nyt sitten kuitenkin tuo vesipumppu ja/tai termostaatti syypäänä? Eilen auto oli tyhjäkäynnillä varmaan tunnin ja silloin nosteli lämpöjä myöskin mutta siellä oli ilmaa järjestelmässä. Tänään ilmaa ei enää tullut juuri ollenkaan kun aukaisi ilmausruuvia lämpöjen noustessa. Eli olettaisin että ilmat on saatu pois.
Comment