Mistäköhän kiikastaa. Kylmänä lähtee kuin palmun alta mutta lämpöisenä jonkun aikaa seisseenä ei lähde ekalla startilla vaikka kuinka sahaa mutta toisella lähtee heti.
E34 M50B25 -90 huono käyntiin lähtö
Collapse
X
-
Ei kuulosta suutinvialta, koska kyllähän se lähtisi pitkällä startilla aina kuitenki myös ekalla yrityksellä.
Mä melkein epäilisin kampuran tai nokan anturia, ne on selkeesti semmosia mihin lämpö vaikuttaa.
Mutta niiden pitäs kyllä aiheuttaa enemmän tai vähemmän satunnaista vikaa.
Onko näin että toisella yrittämällä lähtee ihan aina?
Virtalukon pohja vois myös olla yks syyllis ehdokas. Sekin tosin pitäs tehä satunnaista vikaaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Lähtee tokalla aina heti ja kylmänä aina heti. Ilmaantui laakista muutama kk sitten ja siitälähtien käyttäytynyt samoin.
Lämpimänä sahauttaa tarkoittaa siis kun on seissyt esim tunnin lyhyissä stopeissa lähtee heti.
Kyllähän tollasen ominaisuuden kanssa harrasteautossa toimeen tulee mutta onhan se vähän noloo.
Polttoainevuotoja ei ole mutta tämä alkoi keväällä hieman sen jälkeen kun kevään ensi startissa tankinpään polttoainelinja (letkua) mossahti vanhuuttaan ja vaihdettu uuteen. Liitokset tiiviit mutta olisiko kuitenkin syy/seuraus mutta mikä olisi se syy kun ei keksi.Last edited by tinke76; 16-06-2025, 08:56.
Comment
-
-
Kyllä minunkin mielestä vaikuttais aavistuksen vuotavilta suuttimilta. Tutun M20 piti aina samanlailla käynnistää hetken ajosta seisseenä kuvatun lailla. Kai se starttauksen tauko jotenkin "kuivatti" hetken. Suuttimien vaihdolla toisiin korjaantui. Ei noilla kilsoilla ja iällä siitä suuttimien tarkistuksesta ja pesusta ainakaan turhaa hommaa oo muutenkaan.
Oletko kokeillut vaikuttaako jos lämpimänä käyttää avaimesta virtaa hetken päällä ja pois. Sitten käynnistää. Tällä sais ainakin sulettua mahdollisuuden, että polttoaineen takaisuventtiili vuotaisi kun mielestäni silloin käyttää hetken pumppua päällä. Se kylläkin vuotaessaan myös vaikuttaisi kylmäkäynnistykseenkin, että tuskin se sekäänE30 316i Bavaria
E34 525iA Touring
Comment
-
-
Muistaakseni kokeilin muutamaan otteeseen myös pitää hetken virtoja ennen kuin startti mutta ei vaikutusta.
Auto nyt ollut taas pari vko ajamatta mutta sitä ennen lätkäisin suttimienpuhdistut mömmöt kokeeksi vajaaseen puoleen tankkiin joten täytyy tässä joku pvä yrittää vähän ajaakkin niin näkisi onko mitään vaikutusta.
Comment
-
-
Oma -89 535i käyttäytyy samalla lailla. Kylmänä lähtee kuin palmun alta. Ajon jälkeen 15min seisomisen jälkeen lähtee todnäk vielä ekalla käyntiin, mutta ~30-45min kuluttua ei taas lähde. Jos antaa 2-3h seistä niin lähtee taas ensimmäisellä. Tuli koneremontin yhteydessä uudet suuttimet joten voinee olettaa, ettei vika ole niissä. OIen pidemmän aikaa epäillyt että polttoainelinja pääsee tyhjenemään takaperin tankkiin kun polttoainetukki kuumenee ja bensaa höyrystyy tukkiin/linjaan. Kyseiset joksenkin paineistetut(?) höngät ei sitten pelkällä tankkipumpun käymisellä kulkeudu mihinkään joten joutuu pari kertaa yrittämään käyntiin. Pidemmän seisonnan jälkeen tukki ja linjat viilenee ja höngät lauhtuu riittävässä määrin, että suuttimille tulee käynnistyksessä polttoainetta?
Täytys varmaan itsekkin tehdä asialle jotainItsellä uutta bensapuolella paineensäädin ja uuden mallin aidot bosch suuttimet. Niiden vaihdolla ei mitään vaikutusta.
Comment
-
-
Eikös tuon ajan autoissa ollut niitä ensimmäisen sukupolven automaattirikastimia? Aikoinaan mulla oli Citikan BX19, joka käynnistyi hyvin kylmänä, mutta jos noin 10 minuutin ajon jälkeen yritti käynnistää uudelleen, niin oli todella vaikea saada käyntiin. Se automaattirikastin ei tuossa tilanteessa toiminut ihan oikein.
En siis tunne lainkaan tuon 535i:n rikastinta/kaasutinta, mutta tulipa vain tämä vanha muisto mieleen.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Comment