E34 M50B25 -90 huono käyntiin lähtö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tinke76
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 293
    • Lempäälä

    E34 M50B25 -90 huono käyntiin lähtö

    Mistäköhän kiikastaa. Kylmänä lähtee kuin palmun alta mutta lämpöisenä jonkun aikaa seisseenä ei lähde ekalla startilla vaikka kuinka sahaa mutta toisella lähtee heti.



    F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16564
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by tinke76 View Post
    Mistäköhän kiikastaa. Kylmänä lähtee kuin palmun alta mutta lämpöisenä jonkun aikaa seisseenä ei lähde ekalla startilla vaikka kuinka sahaa mutta toisella lähtee heti.
    Paljonko ajettu ? Suuttimet vuotaa ?

    Comment

    • tinke76
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 293
      • Lempäälä

      #3
      Noin 385t. Voiko suuttimien vuoto ilmaantua yht äkkiä. Auto ollut minulla vuodesta -18 ja ollut täysin oireeton kunnes rupesi tekemään tuota.

      Auto toki ei käyttiksenä vaan hyvin pienellä ajolla.



      F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5321
        • Pirkkala

        #4
        Ei kuulosta suutinvialta, koska kyllähän se lähtisi pitkällä startilla aina kuitenki myös ekalla yrityksellä.

        Mä melkein epäilisin kampuran tai nokan anturia, ne on selkeesti semmosia mihin lämpö vaikuttaa.

        Mutta niiden pitäs kyllä aiheuttaa enemmän tai vähemmän satunnaista vikaa.

        Onko näin että toisella yrittämällä lähtee ihan aina?

        Virtalukon pohja vois myös olla yks syyllis ehdokas. Sekin tosin pitäs tehä satunnaista vikaa
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • tinke76
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 293
          • Lempäälä

          #5
          Lähtee tokalla aina heti ja kylmänä aina heti. Ilmaantui laakista muutama kk sitten ja siitälähtien käyttäytynyt samoin.

          Lämpimänä sahauttaa tarkoittaa siis kun on seissyt esim tunnin lyhyissä stopeissa lähtee heti.

          Kyllähän tollasen ominaisuuden kanssa harrasteautossa toimeen tulee mutta onhan se vähän noloo.

          Polttoainevuotoja ei ole mutta tämä alkoi keväällä hieman sen jälkeen kun kevään ensi startissa tankinpään polttoainelinja (letkua) mossahti vanhuuttaan ja vaihdettu uuteen. Liitokset tiiviit mutta olisiko kuitenkin syy/seuraus mutta mikä olisi se syy kun ei keksi.
          Last edited by tinke76; 16-06-2025, 08:56.



          F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

          Comment

          • Hurubavaria
            Newbiemmer
            • May 2021
            • 25
            • Kerava/Helsinki

            #6
            Kyllä minunkin mielestä vaikuttais aavistuksen vuotavilta suuttimilta. Tutun M20 piti aina samanlailla käynnistää hetken ajosta seisseenä kuvatun lailla. Kai se starttauksen tauko jotenkin "kuivatti" hetken. Suuttimien vaihdolla toisiin korjaantui. Ei noilla kilsoilla ja iällä siitä suuttimien tarkistuksesta ja pesusta ainakaan turhaa hommaa oo muutenkaan.

            Oletko kokeillut vaikuttaako jos lämpimänä käyttää avaimesta virtaa hetken päällä ja pois. Sitten käynnistää. Tällä sais ainakin sulettua mahdollisuuden, että polttoaineen takaisuventtiili vuotaisi kun mielestäni silloin käyttää hetken pumppua päällä. Se kylläkin vuotaessaan myös vaikuttaisi kylmäkäynnistykseenkin, että tuskin se sekään
            E30 316i Bavaria
            E34 525iA Touring

            Comment

            • tinke76
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 293
              • Lempäälä

              #7
              Muistaakseni kokeilin muutamaan otteeseen myös pitää hetken virtoja ennen kuin startti mutta ei vaikutusta.

              Auto nyt ollut taas pari vko ajamatta mutta sitä ennen lätkäisin suttimienpuhdistut mömmöt kokeeksi vajaaseen puoleen tankkiin joten täytyy tässä joku pvä yrittää vähän ajaakkin niin näkisi onko mitään vaikutusta.





              F11 525 dA M-sport & F45 218iA& Corvette C5

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 4186
                • Finnland

                #8
                Onko varma ettei tuo ole vaan vuotava takaisku? Toisaalta se kyllä toimii samalla tavalla varmaan kylmänä ja lämpimänä. Parin sekunnin starttia taitaa aiheuttaa.
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • 34Lee
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2019
                  • 32
                  • Suomi

                  #9
                  Oma -89 535i käyttäytyy samalla lailla. Kylmänä lähtee kuin palmun alta. Ajon jälkeen 15min seisomisen jälkeen lähtee todnäk vielä ekalla käyntiin, mutta ~30-45min kuluttua ei taas lähde. Jos antaa 2-3h seistä niin lähtee taas ensimmäisellä. Tuli koneremontin yhteydessä uudet suuttimet joten voinee olettaa, ettei vika ole niissä. OIen pidemmän aikaa epäillyt että polttoainelinja pääsee tyhjenemään takaperin tankkiin kun polttoainetukki kuumenee ja bensaa höyrystyy tukkiin/linjaan. Kyseiset joksenkin paineistetut(?) höngät ei sitten pelkällä tankkipumpun käymisellä kulkeudu mihinkään joten joutuu pari kertaa yrittämään käyntiin. Pidemmän seisonnan jälkeen tukki ja linjat viilenee ja höngät lauhtuu riittävässä määrin, että suuttimille tulee käynnistyksessä polttoainetta?

                  Täytys varmaan itsekkin tehdä asialle jotain Itsellä uutta bensapuolella paineensäädin ja uuden mallin aidot bosch suuttimet. Niiden vaihdolla ei mitään vaikutusta.

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1964
                    • Turku

                    #10
                    Eikös tuon ajan autoissa ollut niitä ensimmäisen sukupolven automaattirikastimia? Aikoinaan mulla oli Citikan BX19, joka käynnistyi hyvin kylmänä, mutta jos noin 10 minuutin ajon jälkeen yritti käynnistää uudelleen, niin oli todella vaikea saada käyntiin. Se automaattirikastin ei tuossa tilanteessa toiminut ihan oikein.

                    En siis tunne lainkaan tuon 535i:n rikastinta/kaasutinta, mutta tulipa vain tämä vanha muisto mieleen.
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    Working...
                    X