M20B25 huono startti/tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PatE34
    Newbiemmer
    • Aug 2025
    • 3
    • Rovaniemi

    #1

    M20B25 huono startti/tyhjäkäynti

    Osaisko kukaan sanoa että mikä vois olla vikana E34 m20b25 koneessa kun käynnistää auton niin startissa ei mitään ongelmaa mutta kun lähtee käyntiin niin kierrokset pomppaa aluksi korkealle normaalisti ja sen jälkeen heti tippuu tosi matalalle ja välillä sammuu ja hetken aikaa pompottaa siinä alhaalla kunnes alkaa käymään normaalisti, mutta sitten välillä tyhjäkäynti tosi matalalla lähemmäs 500rpm ja välillä taas normaali.
    Myös välillä tuoksahtaa käynnistäessä bensa.

    Myös viime talvena humpasi kierrokset paljon mutta siihen löyty syy kaasuläppäanturista kun sinne oli päässyt kosteutta paljon ja se korjaantui kuivaamalla anturin kotelo ja vaihtamalla uusi o-rengas anturin kiinnityskohtaan.

    Autoon on vaihdettu lämpöanturi, kaasuläppäanturi ja tulpat ihan vasta kanssa eikä mistään niistä apua. Myös tyhjäkäyntimoottori on putsattu keväällä.

  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 4330
    • Finnland

    #2
    Ootko katsellut onko imuvuotoja?
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16611
      • Asikkala

      #3
      Onko joku joskus säädellyt ilmamäärämittaria ?

      Comment

      • PatE34
        Newbiemmer
        • Aug 2025
        • 3
        • Rovaniemi

        #4
        Imuvuotoa olen kanssa itse epäillyt mutta ei ole nopeasti näkynyt mitään halkeiluja letkuissa ja imusarjan tiivisteetki on vaihdettu talvella. Voi olla toki että joku liitos vuotaa esim kaasuläppäkotelosta.

        Ei ole säädetty maffia ainakaan minun aikana ja on siis toiminut viime kesänä normaalisti.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16611
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by PatE34 View Post
          Ei ole säädetty maffia ainakaan minun aikana ja on siis toiminut viime kesänä normaalisti.
          Koska vika tuli, paljonko ajettu autolla, onko tehty jtn remonttia kun tiivisteet vaihdettu ?

          Comment

          • PatE34
            Newbiemmer
            • Aug 2025
            • 3
            • Rovaniemi

            #6
            Vika on tullut vähän pikkuhiljaa kevään ja kesän aikana ja voimistunut ajan kuluessa. Silloin kun vaihdoin imusarjan tiivisteet (viime joulukuussa) niin ei tehty muuta remppaa kuin vaihdettu ne imusarjan tiivisteet ja läppäkotelon tiiviste ja maalattu pari osaa samalla. Silloin oli tosiaan se humpaus vika niin sen takia vaihtelin tiivisteitä mutta siitä löytyi vika kaasuläppäanturista silloin.

            Autolla ajettu reipas 400tkm ja kohta olisi tarkoitus ottaa moottori irti ja tehdä kansiremontti ja tiivisteiden vaihtoa yleisesti koko moottoriin.

            Ajattelin huomenna katsoa vielä uudestaan tyhjäkäynti moottorin ja pestä sen ja ennen sitä suihkia bräkkistä imupuolelle ympärille ja katsoa löytyykö imu vuotoa.

            (EDIT)

            Kokeilin löytää imuvuota niin ei löytynyt mistään vaikka kuinka suihki ainetta ja kaikki letkut näyttää ehjiltä.
            Sitten käytin tyhjäkäyntimoottorin liitintä irri niin ei tapahtunut yhtään mitään tyhjäkäynnille joten voisiko vika olla siinä? Aika monella muullakin tuntuu se vikovan. Käytin sitä irti ja pesaisin bräkkiksellä mutta ei vaikutusta.

            Tietääkö kukaan miten sen voisi testata että löytyykö syy siitä?
            Last edited by PatE34; 27-08-2025, 23:29.

            Comment

            Working...
            X