Tyhjäkäynti huono

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PatE34
    Newbiemmer
    • Aug 2025
    • 10
    • Rovaniemi

    #1

    Tyhjäkäynti huono

    Taas kysellään täältä

    Ois tosiaan tuo sama e34 m20b25, jossa tosiaan tyhjäkäynti reistaullut pitkän aikaa.

    Ensimmäisen kerran jo viime talvena mutta silloin saatiin se pelittämään kun kuivasin ja suojasin kaasuläpän asentotunnistinen, mutta silti sen jälkeen jäi pieni tyhjäkäynti häiriö joka ilmeni aina vähän väliä. Kesällä oli kanssa sama juttu mutta sekin oli vain silloin tällöin.

    No nytten pienen motti rempan jälkeen kun kaikki on muuten ok niin tahtoo olla että tasainen tyhjäkäynti on hyvin harvassa ja myös ennen sitä oli tosi huono, ainoastaan kun käynnistää auton ja moottori hieman viileä niin silloin pelittää normaalisti ja kierroksilla ei mitään häikkää.
    No tuossa eilen vaihtelin vielä rempan jäljiltä uuden virranjakajan kannen ja pyörijän ja se auttoi hieman lähinnä koska olivat ihan kuluneet niin samalla testailin tyhjäkäyntimoottoria ja taitaa olla siinä vika, jos ei ole missään piilossa imuvuotoa (pitää vielä testata uudelleen)
    Mutta niin kun nappaa tyhjäkäynti moottorista liittimen irti silloin kun käy tasaisesti niin ei mitään ongelmaa mutta kun hetken ajan päästä laittaa liittimen takaisin kiinni niin alkaa ongelmat joten eikö tuo ole aika selkeä vika?

    Sitä rupesin kanssa kyselemään että onko kukaan käyttänyt noita ikinä korjauksessa vai onko mitään hyötyä korjauttaa vai pitääkö alkaa etsimään ehjää. Ei tekisi mieli ostaa uutta kun hinta lähes 500€!
    Ja se tyhjäkäyntimoottori on putsattu pariinkin kertaan eikä vaikutusta.

    Jos epäilee jotain muutakin niin saa sanoa.
    Ja niin tyhjäkäynti on siis noin 500-600rpm ja hyvin pomppivaa.

    Kiitos jo etukäteen vastaajille, tämä ongelma on häirinnyt liian pitkään
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16663
    • Asikkala

    #2
    Toimii kylmänä mutta ei kuumana. Puola tai ruiskun lämpöanturi ? Onko ulkoilman eli imuilman lämpötilalla väliä ?

    Comment

    • PatE34
      Newbiemmer
      • Aug 2025
      • 10
      • Rovaniemi

      #3
      Se lämpöanturi on vaihdettu vasta toki mahdollista että tullut maanantai kappale vaikka alkuperäis laatuinen olikin ja puolaa olen hieman miettinyt mutta en mahdottomasti.

      Löysin kanssa vikaa tuosta polttoainejärjestelmän suodattimesta vai mikä nyt olikaan englanniksi charcoal filter, siellä päin oli imuvuotoa ja pitää katsoa nytten että mitä sen kanssa tekee, ulkomaan foorumeilla moni on ottanut sen pois. Vaihdan ainakin pohjassa olevan vaahtomuovin joka oli lähes reikiä täynnä kun vähäsen tökkäsi niin lähti murtumaan ja sitten kanssa siitä kanisterilta kaasuläpälle menevä letku oli kanssa yhdestä kohtaa hieman haljennut niin vaihden myös sen. Pitää katsoa lähteekö pelittämään vai poistaako itse sen kanssa.

      Comment

      • PatE34
        Newbiemmer
        • Aug 2025
        • 10
        • Rovaniemi

        #4
        Tutkittiin lisää ja löytyi vikoja!

        Tällä hetkellä näyttää että tyhjäkäyntimoottori onkin mahdollisesti ehjä, korjattiin se imuvuoto sieltä suodattimelta ja kun nyt nappasi liittimen irti käynnissä olevasta autosta niin alkoi tyhjäkäynti muuttui ja sammahti auto eli ilmeisesti pelaa?
        Mutta niin se isompi vika taitaa löytyä bensanpaineen säätimestä. Muuttunut sen verran horoksi jo se paineensäädin että päästelee bensaa alipaine letkuun ja vuotaa jonkin verran se letku siitä ja ei muutenkaan pidä painetta se säädin ja pelitti yleisesti huonosti, kokeiltiin laittaa käsikäyttöinen ruisku ja sillä säädellä niin ei silläkään pelannut kunnolla mutta kokeili toimia vähäsen ja peukalon päällä kun kokeili alipaine letkua niin imua löytyi imusarjalta.

        Comment

        Working...
        X