Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 automaattilaatikko-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makkeee
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 7

    #16
    Vika oli turbiinissa.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #17
      Originally posted by Kentsu View Post
      Onkohan loota kenties ZF4HP22, siinä ei paljon sähköisiä ohjauksia taida olla?
      Ja niissä kepeissä on se nappi juuri sitä varten että kun sitä ei paina niin ei saa vauhdissa väärää pykälää päälle.
      Jos on vanhempi auto kyseessä niin joutunee lootaremppaa harkitsemaan pari kertaa kustannusten vuoksi...
      4hp22 on kahta versiota, täysin mekaaninen jota on käytetty lähinnä E28 ja muissa sen ikäisissä ja EH joka on sitten E32,34,36, Eh on paljolti solenoideilla ohjattu laatikko versiostaan riippuen. Eh loodan tunnistaa toki E/M/S napista vaihdekepin vieressä. 95 sentään taitaa olla jo uudempi 5hp laatikko.

      Sen verran vielä aiheesta jotta mekanisessakin laatikossa pakin kytkeytyminen vauhdissa on teknisesti estettävissä, tällaisiakin laatikoita on olemassa.

      Comment

      • Hene
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 399
        • Joensuu

        #18
        E28 vaijeriohjattu 4HP22 vaihtaa todella kovasti kakkoselle, kun kiihdyttää kovemmalla kaasulla. Tärähtää ja kuuluu kova pamaus. Eli ruma vaihto tapahtuu vasta kovemmilla kierroksilla. Muut pykälät vaihtuvat nätisti. Ongelma on ainoastaan 1->2.

        Normaaliajelussa vaihteiden vaihtoa ei tahdo oikeen edes huomata.

        Öljyt+suodatin vaihdettu muutamaan kertaan. Tuntuu, että vaihdetta vaihtaessa kakkonen ei luista ollenkaan -> nykäisy. Sitä vissiin ohjaa joku jousi/venttiiliviritelmä?
        X5 E53 3.0d

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎