Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 käyntivikaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandro
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 23

    E34 käyntivikaa?

    Eli kun lämpösenä käynnistää niin se käynnistyy huonosti/ei käynnisty ollenkaan ellei irrota bensapumpun sulaketta,
    sitten kun lähtee ajelemaan lämpösenä niin auto välillä nykii, ei vastaa kaasuun ( = liikennevaloissa sammuu/kierrokset tippuu tosi alas kaasun painalluksesta) .

    Voiko ihan perseelleen menneet säädöt aiheuttaa tuollaista?(auto ei päässyt läpi pakokaasu testistä ilman säätöä laihemmalle) eli olisikohan säädöt vieläkin liian rikkaalla? Onko muita ehdotuksia?
    Moottori on m20b20
    Last edited by Leka; 13-11-2008, 19:48. Reason: Jospa siihen otsikkoon panostettaisiin hieman...
  • ///5xx
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 19
    • Rauma

    #2
    Itsellä -89 e34 m20b20 12v

    Ja tossa alku kesästä aivan samanlaisia ongelmia.
    -lisäksi oma autoni saattoi sammua valoihin, joutui kokoajan pitämään kiekat +1000rpm (viittasi tyhjäkäynti ongelmaan jota ei tosin ikinä löytynyt).
    -Vaihteisto päästänyt kymmen kunta kertaa ihme rusahduksen vaihtaessa ei väliä onko ylös vai alas päin .
    -Muutaman kerran joutunu käyttään akun navat irti tien poskessa.

    Vaihdoin haitaripuken, (löytyy heti siitä ilmamäärämittarin jälkeen ~25€) siinä samassa paljastu edellisen omistaja Biltema Motor Works + kitti viritelmä/sovitepala , hitsisaumaa ja polttoleikkaus jälkee ja kaiken maailman roiskeita jätetty sinne!! Joka on siinä ennen ilmamäärämittaria, kun oli haluttu asentaa sellanen teini suodatin siihen. ko. sovitepala motonetin hyllystä alle 20€ = vaihtoon. Tiedä sitten paljonko paskaa kulkeutunu moottorinläpi.

    Sitten eräänä aamuna töihin lähtiessä ei auto startannu =( tämä korjaantui uudella akulla ja uusilla tulpilla, jos oikein muistan niin bocsh super +4. yhteensä jotain 130€ tämän jälkeen lähteny aina laakista
    Vaihdon myös polttoaineen suodattimen sekä öljyt. Käy myös tasaisemmin, eikä kierrokset seilannu enää niin paljoa, vain muutaman 100rpm käynnistettäessä, mutta tasaantui nopeasti 1-4sek.

    Nämä toimenpiteet auttoivat aikas pitkälle, tosin tehot silti aikas lailla hukassa. Tämän jälkeen laitoin orkkis putsarinkotelon paikalleen, tosin en ole orkkis suodatinta vielä asentanut. tuli tossa muita ongelmia auton kanssa jotka estävät liikkumisen, mutta ei mennä offtopic.

    Alkaa olla aikalailla valmista kauraa toi oma menopeli ja kuski. kyllähän se kulkee mutta kun ei jaksais olla kokoajan kädet rasvassa, ei sillä että pelkäisin kynsien katkeavan tai vastaavaa, tuottaa vaan aivan normaalit huolto toimenpiteet keskimäärin 100-200€ korjauksia.


    Viittaa vahvasti imu puolen vikaan imo ja vähäinen kokemus. Ei välttämättä siihen että käy liian rikkaalla vaan että saa liian vähän ilmaa.
    Toivottavasti on apua.

    Edit: tulimieleen oletko koittanut ajaa aivan täydellä tankilla. itsellä ei nykimistä juuri ollenkaan kuin viat päällä ja tankki täynnä.

    Voiko täysi tankki vaikuttaa bensan syöttöön positiivisesti verrattuna tyhjään? ja jos niin miksi? eihän se pääse sieltä tankista yhtään sen nopeammin ulos kuin pumppu pumppaa, vai?

    Lambdaa ei omasta löydy, eikä ilmeisesti myöskään kampiakselin asentoanturia, eli ne voi myös sulkea pois.

    lisäilen taas kun muituu jotain mieleen.
    Last edited by ///5xx; 13-11-2008, 23:34.
    E46 320d Touring
    ------------------------
    E34 520i

    Comment

    • Sandro
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 23

      #3
      Siis tämä tapahtuu ainoastaan lämpösellä koneella(eilennä lähdin lämpösellä koneella tankkaamaan autoa, niin piti ottaa sulake pois että starttas ja bensa asemalla lähti heikosti käyntiin, sitten menin asioille ja auto oli sammuksissa n.30min lähti taas tosi heikosti käyntiin ja kun parkkipaikalta pääsin pois niin auto tukehtui ekaan risteykseen, onneksi lähti käyntiin(juuri ja juuri) ja sitten kun painoin kaasua niin kierrokset tippu jonnekkin 300 ja sitten pommpas 1500 ja silloin sai painettua kaasua niin että se ei tukehdu. Koti matkalla auto nyki kaasua päästettäessä/kiihdyttäessä). Kylmällä koneella lähtiessä ei siis ole ollenkaan ongelmia ellei jätä autoa tyhjäkäynnille 5-10 min pidemmäksi aikaa.

      Toivottavasti saatte jotain selvää.
      BTW missä on ilmamassamittarin säätö kohdat sisällä on kiekko(?) ja ulkopuolella ruuvi(missä?).

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎