Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ei tahdo käydä (kunnolla)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keijjo
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 1

    e34 ei tahdo käydä (kunnolla)

    Yritin ettiä selitystä foorumilta mutta en nyt minkäänlaista kuvaa saanut mikä voisi vanhusta vaivata.
    Eli siis kyseessä -88 530 kutoskoneella.
    Tyhjäkäynti siis epätasaista, välillä aaltoilee ja hyvä että käynnissä pysyy.
    Starttaa kylläkin kylmänä mutta muutaman kilsan ajettua saattaa hyytyä kuin bensa loppuisi. Joskus auttaa kun pistää pienempää silmään ja runttasee kaasua, joskus sit taas ampuu putkeen. Nostaa siis kuitenkin kierroksia kun painaa kytkimen pohjaan. Tuntuis tekevän enemmän silloin kun joutuu ajamaan suht alhasilla kierroksilla tasaseen. Ei niinkään jos ajaa esim yli sataa hiukan korkeemmilla kierroksilla. Lämpösenä ei ainakaan "normaaliajossa" tuntuis niin usein tuota ilmenevän.
    Kerran olin ajamassa parkkikselle pienen ylämäen päälle kun rinteessä alkoi hyytymään, kokeilin sitten painaa kaasua eikä auttanut (raaka bensa kylläkin alkoi haista)
    Missä maihtaisi olla vika, ilmamäärämittari, lambda, sytkäpuolella jotain, imuvuoto, bensapumppu, moottorinohjaus vai jotain muuta mystistä?
    Aiemmin oon vaihtanu imuputket putsarilta mittarille ja siitä kaasuläpälle sekä huohotin letkun siihen kylkeen. Ilmamäärämittarin lankaakin putsattu. Tulpat ja polttoaineen suodatin vaihdettu.

    Lisäystä: Tosiaankin unohtu laittaa tuohon että siellähän palaa lisäksi vielä check engine-valo.
    Last edited by keijjo; 17-11-2008, 23:59. Reason: lisäilin tietoo
  • pakottaja
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 3
    • Kuopio

    #2
    Ittellä e34 520 -88 ja samanlaista ongelmaa pukkaa. Kävin ostamassa moottorin lämpötila-anturin (2napainen sininen) kuulemma sillä pitäs saada poistumaan, mutta en oo vielä paikalleen saanut kun on aika kinkkisessä paikassa. Käsittääkseni kyseisen anturin johdosta boksi ei osaa päättää että onko kone kylmä vai lämmin. Polttoainetta kuluu myös huomattavasti normaalia enempi. Tyhjäkäynti vaihtelee 1000-2000rpm:n paikkeilla. En kuitenkaan pistä päätäni pantiksi asiassa, mutta näin minua neuvottiin.

    Comment

    • Salakka
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 359
      • Lappeenranta, PARAS OLLA !

      #3
      Chech Engine

      Kampe ensin mittariin tutkittavaksi...

      Mutta itse pikkasen samaa vikaa eräässä E34:ssa ja 2 purkkia ruiskunpuhdistusainetta riitti korjaamaan silloisen nykimisen alakierroksilla !

      Eka purkki 10 litraaan
      Kenkää...
      Toinen purkki 30 litraan
      Kenkää...
      Ja sitten rokkas
      SoftRoader

      EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎