Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 6v loota E34 M5:teen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onyx
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 101
    • Lahti

    E39 M5 6v loota E34 M5:teen??

    Nyt alkaa toi e34 m5:tosen laatikko olla niin loppu että täytys saada uutta tilalle. Käykö e39 m5 6vaihteinen loota suoraa ton e34:n 5vaihteisen lootan tilalle?
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Täysin varmaksi en osaa sanoa, mutta vahvasti epäilen.

    E39 M5 on V8 koneella, kun taas E34 M5 on kutoskoneella. Periaatteessa tuo S38 kone on M30 koneen tyylinen, joten tässä näet (koko)eron:

    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • onyx
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 101
      • Lahti

      #3
      Realoem:in mukaan tossa E34 M5 6v on sama loota kuin E39 M5:Tosessa.. Mutta perän välityksien suhteen toi vaihto ei taas onnistu kun on eri välitykset. Eli perä menee kans vaihtoo jos ton laatikon haluaa tonne iskeä. :think

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Ei nyt sentään. Molemmissa taitaa olla merkintä S6S 420G, mutta tuo on vain bemarin oma merkintä eikä kerro kuin että kyseessä on 6-vaihteinen manuaali getrag speksattuna 420nm väännölle. Kytkinkopat on aika kaukana toisistaan, vaikka sisuskalut sattuisikin olemaan edes lähes samat.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Jopi
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 374
          • Oulu

          #5


          Tuossa topikissa jotain aiheesta. Mm. postaus #38 avaudutaan hieman 5v -> 6v svapista.
          Luultavimmin passaa jos vaihtaa kytkinkopan siihen e39 m5 lootaan. Oikaiskoon joku jos väärin

          Kannattaa tietenkin ottaa huomioon että monista 8syl. e34,e39,e38 jne. löytyy tuo sama S6S 420 loota.


          Edit: 6syl.--->8syl.
          Last edited by Jopi; 03-12-2008, 16:37. Reason: virheet
          Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
          e39 M5

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Jopi View Post
            Luultavimmin passaa jos vaihtaa kytkinkopan siihen e39 m5 lootaan. Oikaiskoon joku jos väärin

            Kannattaa tietenkin ottaa huomioon että monista uudemmista 6syl. e39,e38 jne. löytyy tuo sama S6S 420 loota ja senhän pitäis niistä passata kytkinkopan osalta suoraan.
            Onko noissa kytkinakseli yhtä paksu? Ainakin V8-koneiden 6v boksien akseli on selvästi paksumpi kuin "se normiakseli"

            Mitäs E38:ja tai E39:jä on saanut 6 sylinterisenä 6 vaihteisella laatikolla? (onko E38:a ylipäänsä saanut manuaalina?)
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7394
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Jonsku View Post
              Mitäs E38:ja tai E39:jä on saanut 6 sylinterisenä 6 vaihteisella laatikolla? (onko E38:a ylipäänsä saanut manuaalina?)
              Ei mitään mun tietääkseni. E38 kai kyllä on saanut myös manuaalina:
              Last edited by Petri.Kekkonen; 02-12-2008, 17:44.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Jos haette laatikon osanumerolla vastaavuutta realoemista, antaa se vastaukseksi melkoisen listan. Tämä siksi, että tuolle osanumerolle listattua laatikkoöljyä löytyy jokaisen mallin alta, ei siis siksi että olisi sama loota.

                Ja edelleen Jopille, S6S 420 ei ole laatikon tyyppi, samalla merkinnällä voi olla vaikka viisi erilaista laatikkoa. Lisäksi kytkinkoppien vaihtaminen on hiukka hankalampi kun pultattavaa koppaa ei ole.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Jopi
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 374
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Jos haette laatikon osanumerolla vastaavuutta realoemista, antaa se vastaukseksi melkoisen listan. Tämä siksi, että tuolle osanumerolle listattua laatikkoöljyä löytyy jokaisen mallin alta, ei siis siksi että olisi sama loota.

                  Ja edelleen Jopille, S6S 420 ei ole laatikon tyyppi, samalla merkinnällä voi olla vaikka viisi erilaista laatikkoa. Lisäksi kytkinkoppien vaihtaminen on hiukka hankalampi kun pultattavaa koppaa ei ole.
                  Totta tosiaan... joskus tuli realoem:sta nuita mallleja haettua mistä tuo "S6S 420" löytyy ja oli jostain syystä jääny päähän että niitä löytyi myös 6syl. vaikkei niin ei ollutkaan.

                  Kumminkin v8 koneisissa kuten 540:set niitä mm. on ja miten lie muut. VAI onko sittenkään jos tuo sun väittämä pitää paikkansa?? jos on sama loota niin sitten kuulukin kysymys että onko kytkinakselissa eroa jne.

                  Pelkän kytkinkopan taas varmasti löytää jostain päin maailmaa helpommin kuin kokonaisen ehjän laatikon, vai meinaatko että sen kopan vaihtaminen ylipäätään olisi mahdotonta?? Tarkentaisitko??

                  Vielä kun ottaa huomioon ettei sitä koppaa tarvisi edes ettiä jos vaihtaa ehjää loota särjetyn 6 vaihteisen tilalle.
                  Last edited by Jopi; 03-12-2008, 17:28.
                  Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
                  e39 M5

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Jopi View Post
                    Pelkän kytkinkopan taas varmasti löytää jostain päin maailmaa helpommin kuin kokonaisen ehjän laatikon, vai meinaatko että sen kopan vaihtaminen ylipäätään olisi mahdotonta?? Tarkentaisitko??
                    Kyllähän kaikki on mahdollista mutta kun katsot tuota ylempänä postaamaani kuvaa, huomaat kuinka erilaiset kytkinkopat ovat.

                    Vielä kun ottaa huomioon ettei sitä koppaa tarvisi edes ettiä jos vaihtaa ehjää loota särjetyn 6 vaihteisen tilalle.
                    Silloin täytyy jokatapauksessa vaihtaa sisuskalut siihen E34 boksiin, ei sekään ihan yhden illan homma ole..
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • roadmovie
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 73

                      #11
                      Originally posted by jannmann View Post
                      Ikaallisten voimansiirtopalvelu:
                      Kimmo Särkikoski 040-5472871

                      Edullinen ammattilainen näihin hommiin. Saa hommattua myös osat.
                      Siinä lainatussa threadissa oli mainittuna ammattimiehen yhteystiedot. En tunne ko. henkilöä mutta ilmeisesti ns. expertti.

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by onyx View Post
                        Realoem:in mukaan tossa E34 M5 6v on sama loota kuin E39 M5:Tosessa.. Mutta perän välityksien suhteen toi vaihto ei taas onnistu kun on eri välitykset. Eli perä menee kans vaihtoo jos ton laatikon haluaa tonne iskeä. :think
                        Eiköhän siihen käy suoraan 6-v E34 M5:n aski, jollainen voi tosin olla hieman vaikeahko löytää. Ainakaan kovin edullisesti.

                        Perää taas ei kannata vaihtaa. Mulla on 6-v E34 M5:ssä vakio perävälitys 3,23 ja se on tämän maan oloihin turhan pitkä. Suosittu viritystoimenpide onkin laittaa 6-vaihteisen askin jatkoksi normi-M5:n perävälitys 3,91. Rupeaa kiihtymään, ja kuutosella menee kuitenkin rajoitinta vasten jonkun 270km/h. Ainakaan farkkukorilla ei siis huiputkaan laske, kun se ei jaksa muutenkaan mennä huonommalla ilmanvastuksellaan kuin tuota luokkaa.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • onyx
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 101
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by jussi_r View Post
                          Eiköhän siihen käy suoraan 6-v E34 M5:n aski, jollainen voi tosin olla hieman vaikeahko löytää. Ainakaan kovin edullisesti.

                          Perää taas ei kannata vaihtaa. Mulla on 6-v E34 M5:ssä vakio perävälitys 3,23 ja se on tämän maan oloihin turhan pitkä. Suosittu viritystoimenpide onkin laittaa 6-vaihteisen askin jatkoksi normi-M5:n perävälitys 3,91. Rupeaa kiihtymään, ja kuutosella menee kuitenkin rajoitinta vasten jonkun 270km/h. Ainakaan farkkukorilla ei siis huiputkaan laske, kun se ei jaksa muutenkaan mennä huonommalla ilmanvastuksellaan kuin tuota luokkaa.

                          Selvä homma.. Täytyy ruveta ettii tommost E34 6v lootaa

                          Comment

                          • M5 bemu
                            BTCF Member
                            • Nov 2007
                            • 318
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by jussi_r View Post
                            Eiköhän siihen käy suoraan 6-v E34 M5:n aski, jollainen voi tosin olla hieman vaikeahko löytää. Ainakaan kovin edullisesti.

                            Perää taas ei kannata vaihtaa. Mulla on 6-v E34 M5:ssä vakio perävälitys 3,23 ja se on tämän maan oloihin turhan pitkä. Suosittu viritystoimenpide onkin laittaa 6-vaihteisen askin jatkoksi normi-M5:n perävälitys 3,91. Rupeaa kiihtymään, ja kuutosella menee kuitenkin rajoitinta vasten jonkun 270km/h. Ainakaan farkkukorilla ei siis huiputkaan laske, kun se ei jaksa muutenkaan mennä huonommalla ilmanvastuksellaan kuin tuota luokkaa.
                            laitoin omaan m5 e34 3.8:seen 6lovisen askin ja siinä oli 3.91 perävälitys...ei o hyvä kisaamisessa. on liian tiheet välitykset. ja tottakai soppaa menee ihan kivasti maantieajossakin...140km/h ja 4000kierrosta 6.vaihteella..mut siittä lähtee repimään eteenpäin aikast kivasti
                            btw. nyt ylimääräinen 3.91 välitteinen perä....privalla lisää...
                            Last edited by M5 bemu; 06-12-2008, 19:31. Reason: lisäys tekstiin
                            TEAM E34

                            Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                            Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                            Comment

                            • jussi_r
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1655
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by M5 bemu View Post
                              laitoin omaan m5 e34 3.8:seen 6lovisen askin ja siinä oli 3.91 perävälitys...ei o hyvä kisaamisessa. on liian tiheet välitykset. ja tottakai soppaa menee ihan kivasti maantieajossakin...140km/h ja 4000kierrosta 6.vaihteella..mut siittä lähtee repimään eteenpäin aikast kivasti
                              Mitä kisaa ajat M5:llä? Minä olin päissäni laskevinani että lyhyemmät vällärit sopisivat monellekin kotimaiselle radalle vieläpä aika hyvin.

                              Vaihdoin eilen perän, ja hyvältä tuntuu. Aiemmin ei osunut oikein mikään vaihde järkevästi normaaliin maantieohituksen lähtöön, kun vanhalla perällä 2:lla otti rajoittajaan todellista 106km/h ja kolmosella muistaakseni jotain 180km/h luokkaa. Nyt menee 2:lla rajoittajaan 87km/h ja samoissa nopeuksissa kolmonen on namualueella, lähtien vetämään kaasusta järjettömän paljon paremmin kuin aiemmin. Maan-/moottoritierundeista katselin, että 6:lla 3500 kierroksella menee n. 135km/h todellista. Bensankulutus nyt tuskin kauheasti nousee, ja vaikka nousisikin niin nythän se V-Power on taas halpaa kuin saippua.

                              Toisaalta mun kulutusmittaukset jää myöhempään, koska M5T ei ollut kuin vajaan viikon ajossa tuota peräproggista varten ja menee nyt takaisin talviunille.
                              M3 Cabrio Individual
                              530d GT xDrive
                              GL420 CDI
                              ZX-12R

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎