Nyt alkaa toi e34 m5:tosen laatikko olla niin loppu että täytys saada uutta tilalle. Käykö e39 m5 6vaihteinen loota suoraa ton e34:n 5vaihteisen lootan tilalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 6v loota E34 M5:teen??
Collapse
X
-
Täysin varmaksi en osaa sanoa, mutta vahvasti epäilen.
E39 M5 on V8 koneella, kun taas E34 M5 on kutoskoneella. Periaatteessa tuo S38 kone on M30 koneen tyylinen, joten tässä näet (koko)eron:
- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
-
-
Ei nyt sentään. Molemmissa taitaa olla merkintä S6S 420G, mutta tuo on vain bemarin oma merkintä eikä kerro kuin että kyseessä on 6-vaihteinen manuaali getrag speksattuna 420nm väännölle. Kytkinkopat on aika kaukana toisistaan, vaikka sisuskalut sattuisikin olemaan edes lähes samat.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Tuossa topikissa jotain aiheesta. Mm. postaus #38 avaudutaan hieman 5v -> 6v svapista.
Luultavimmin passaa jos vaihtaa kytkinkopan siihen e39 m5 lootaan. Oikaiskoon joku jos väärin
Kannattaa tietenkin ottaa huomioon että monista 8syl. e34,e39,e38 jne. löytyy tuo sama S6S 420 loota.
Edit: 6syl.--->8syl.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Jopi View PostLuultavimmin passaa jos vaihtaa kytkinkopan siihen e39 m5 lootaan. Oikaiskoon joku jos väärin
Kannattaa tietenkin ottaa huomioon että monista uudemmista 6syl. e39,e38 jne. löytyy tuo sama S6S 420 loota ja senhän pitäis niistä passata kytkinkopan osalta suoraan.
Mitäs E38:ja tai E39:jä on saanut 6 sylinterisenä 6 vaihteisella laatikolla? (onko E38:a ylipäänsä saanut manuaalina?)- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostMitäs E38:ja tai E39:jä on saanut 6 sylinterisenä 6 vaihteisella laatikolla? (onko E38:a ylipäänsä saanut manuaalina?)
Last edited by Petri.Kekkonen; 02-12-2008, 17:44.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Jos haette laatikon osanumerolla vastaavuutta realoemista, antaa se vastaukseksi melkoisen listan. Tämä siksi, että tuolle osanumerolle listattua laatikkoöljyä löytyy jokaisen mallin alta, ei siis siksi että olisi sama loota.
Ja edelleen Jopille, S6S 420 ei ole laatikon tyyppi, samalla merkinnällä voi olla vaikka viisi erilaista laatikkoa. Lisäksi kytkinkoppien vaihtaminen on hiukka hankalampi kun pultattavaa koppaa ei ole.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos haette laatikon osanumerolla vastaavuutta realoemista, antaa se vastaukseksi melkoisen listan. Tämä siksi, että tuolle osanumerolle listattua laatikkoöljyä löytyy jokaisen mallin alta, ei siis siksi että olisi sama loota.
Ja edelleen Jopille, S6S 420 ei ole laatikon tyyppi, samalla merkinnällä voi olla vaikka viisi erilaista laatikkoa. Lisäksi kytkinkoppien vaihtaminen on hiukka hankalampi kun pultattavaa koppaa ei ole.
Kumminkin v8 koneisissa kuten 540:set niitä mm. on ja miten lie muut. VAI onko sittenkään jos tuo sun väittämä pitää paikkansa?? jos on sama loota niin sitten kuulukin kysymys että onko kytkinakselissa eroa jne.
Pelkän kytkinkopan taas varmasti löytää jostain päin maailmaa helpommin kuin kokonaisen ehjän laatikon, vai meinaatko että sen kopan vaihtaminen ylipäätään olisi mahdotonta?? Tarkentaisitko??
Vielä kun ottaa huomioon ettei sitä koppaa tarvisi edes ettiä jos vaihtaa ehjää loota särjetyn 6 vaihteisen tilalle.Last edited by Jopi; 03-12-2008, 17:28.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Jopi View PostPelkän kytkinkopan taas varmasti löytää jostain päin maailmaa helpommin kuin kokonaisen ehjän laatikon, vai meinaatko että sen kopan vaihtaminen ylipäätään olisi mahdotonta?? Tarkentaisitko??
Vielä kun ottaa huomioon ettei sitä koppaa tarvisi edes ettiä jos vaihtaa ehjää loota särjetyn 6 vaihteisen tilalle.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostIkaallisten voimansiirtopalvelu:
Kimmo Särkikoski 040-5472871
Edullinen ammattilainen näihin hommiin. Saa hommattua myös osat.
Comment
-
-
Originally posted by onyx View PostRealoem:in mukaan tossa E34 M5 6v on sama loota kuin E39 M5:Tosessa.. Mutta perän välityksien suhteen toi vaihto ei taas onnistu kun on eri välitykset. Eli perä menee kans vaihtoo jos ton laatikon haluaa tonne iskeä. :think
Perää taas ei kannata vaihtaa. Mulla on 6-v E34 M5:ssä vakio perävälitys 3,23 ja se on tämän maan oloihin turhan pitkä. Suosittu viritystoimenpide onkin laittaa 6-vaihteisen askin jatkoksi normi-M5:n perävälitys 3,91. Rupeaa kiihtymään, ja kuutosella menee kuitenkin rajoitinta vasten jonkun 270km/h. Ainakaan farkkukorilla ei siis huiputkaan laske, kun se ei jaksa muutenkaan mennä huonommalla ilmanvastuksellaan kuin tuota luokkaa.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostEiköhän siihen käy suoraan 6-v E34 M5:n aski, jollainen voi tosin olla hieman vaikeahko löytää. Ainakaan kovin edullisesti.
Perää taas ei kannata vaihtaa. Mulla on 6-v E34 M5:ssä vakio perävälitys 3,23 ja se on tämän maan oloihin turhan pitkä. Suosittu viritystoimenpide onkin laittaa 6-vaihteisen askin jatkoksi normi-M5:n perävälitys 3,91. Rupeaa kiihtymään, ja kuutosella menee kuitenkin rajoitinta vasten jonkun 270km/h. Ainakaan farkkukorilla ei siis huiputkaan laske, kun se ei jaksa muutenkaan mennä huonommalla ilmanvastuksellaan kuin tuota luokkaa.
Selvä homma.. Täytyy ruveta ettii tommost E34 6v lootaa
Comment
-
-
Originally posted by jussi_r View PostEiköhän siihen käy suoraan 6-v E34 M5:n aski, jollainen voi tosin olla hieman vaikeahko löytää. Ainakaan kovin edullisesti.
Perää taas ei kannata vaihtaa. Mulla on 6-v E34 M5:ssä vakio perävälitys 3,23 ja se on tämän maan oloihin turhan pitkä. Suosittu viritystoimenpide onkin laittaa 6-vaihteisen askin jatkoksi normi-M5:n perävälitys 3,91. Rupeaa kiihtymään, ja kuutosella menee kuitenkin rajoitinta vasten jonkun 270km/h. Ainakaan farkkukorilla ei siis huiputkaan laske, kun se ei jaksa muutenkaan mennä huonommalla ilmanvastuksellaan kuin tuota luokkaa.
btw. nyt ylimääräinen 3.91 välitteinen perä....privalla lisää...TEAM E34
Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07
Comment
-
-
Originally posted by M5 bemu View Postlaitoin omaan m5 e34 3.8:seen 6lovisen askin ja siinä oli 3.91 perävälitys...ei o hyvä kisaamisessa. on liian tiheet välitykset. ja tottakai soppaa menee ihan kivasti maantieajossakin...140km/h ja 4000kierrosta 6.vaihteella..mut siittä lähtee repimään eteenpäin aikast kivasti
Vaihdoin eilen perän, ja hyvältä tuntuu. Aiemmin ei osunut oikein mikään vaihde järkevästi normaaliin maantieohituksen lähtöön, kun vanhalla perällä 2:lla otti rajoittajaan todellista 106km/h ja kolmosella muistaakseni jotain 180km/h luokkaa. Nyt menee 2:lla rajoittajaan 87km/h ja samoissa nopeuksissa kolmonen on namualueella, lähtien vetämään kaasusta järjettömän paljon paremmin kuin aiemmin. Maan-/moottoritierundeista katselin, että 6:lla 3500 kierroksella menee n. 135km/h todellista. Bensankulutus nyt tuskin kauheasti nousee, ja vaikka nousisikin niin nythän se V-Power on taas halpaa kuin saippua.
Toisaalta mun kulutusmittaukset jää myöhempään, koska M5T ei ollut kuin vajaan viikon ajossa tuota peräproggista varten ja menee nyt takaisin talviunille.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Comment