Jep. Vm 89 m20b25 kone.
Ongelmat kestäneet nyt n. 2-3kk. Suunnilleen sen verran ku ilmatkin ovat olleet kylmemmät ja märät.
Tyhjäkäynnin tärinä on ärsyttävin ja se on kestänyt kauiten.
Kylmänä ei täristä. N. parin kilometrin jälkeen auton alkaessa lämmetä tärinä alkaa. Tärinä on melko tasaista, mutta parin sekunnin välein tulee kovempi täristys, joka tuntuu kyllä erittäin hyvin. Putken päästä kuuluu tällöin myös tuhahdusääni ja se heilahtaa .
Auto savuttaa myös mielestäni lämpinä koneella liiaksi. Viittaisiko katalysaattoriin?
Nykimisen sain jälleen kerran tulppien vaihdolla pois. Toinen kerta siis jo. Nykiminen on n. 1000-2000 kierroksen kohdalla, oli kaasupoljin missä asennossa tahansa. Tämäkin vain lämpimällä koneella.
Tässä vielä lista mitä tehty ongelmien eteen. Foorumilta olen tutkinut vastaavia tapauksia. Ei mitään "suurempaa" (vielä) tehty.
-Ilmanputsari vaihdettu. Ei vaikutusta
-Tulpat vaihdettu. Ensimmäinen nykiminen saatiin loppumaan. Alkoi uudestaan parin viikon jälkeen. Tyhjäkäynti täristää edelleen.
-Tyhjäkäyntimoottori putsattu huolella. Ei vaikutusta.
-Kaikki öljyt. (olisi muutenkin pitänyt vaihtaa) Ei vaikutusta.
-Lambda vaihdettu. Ei vaikutusta.
-Venttiilikopan tiiviste ja tulpat vaihdettu tänään. Nykiminen loppui täysin. Tärinä on silti! :(
Onko ideoita? Voisiko tuo katalysaattori aiheuttaa rikkinäisenä tuonkaltaisia oireita? Tulppia söi mahdollisesti toi venakopan tiiviste joka ehkä hieman vuosi. :think
Ongelmat kestäneet nyt n. 2-3kk. Suunnilleen sen verran ku ilmatkin ovat olleet kylmemmät ja märät.
Tyhjäkäynnin tärinä on ärsyttävin ja se on kestänyt kauiten.
Kylmänä ei täristä. N. parin kilometrin jälkeen auton alkaessa lämmetä tärinä alkaa. Tärinä on melko tasaista, mutta parin sekunnin välein tulee kovempi täristys, joka tuntuu kyllä erittäin hyvin. Putken päästä kuuluu tällöin myös tuhahdusääni ja se heilahtaa .
Auto savuttaa myös mielestäni lämpinä koneella liiaksi. Viittaisiko katalysaattoriin?
Nykimisen sain jälleen kerran tulppien vaihdolla pois. Toinen kerta siis jo. Nykiminen on n. 1000-2000 kierroksen kohdalla, oli kaasupoljin missä asennossa tahansa. Tämäkin vain lämpimällä koneella.
Tässä vielä lista mitä tehty ongelmien eteen. Foorumilta olen tutkinut vastaavia tapauksia. Ei mitään "suurempaa" (vielä) tehty.
-Ilmanputsari vaihdettu. Ei vaikutusta
-Tulpat vaihdettu. Ensimmäinen nykiminen saatiin loppumaan. Alkoi uudestaan parin viikon jälkeen. Tyhjäkäynti täristää edelleen.
-Tyhjäkäyntimoottori putsattu huolella. Ei vaikutusta.
-Kaikki öljyt. (olisi muutenkin pitänyt vaihtaa) Ei vaikutusta.
-Lambda vaihdettu. Ei vaikutusta.
-Venttiilikopan tiiviste ja tulpat vaihdettu tänään. Nykiminen loppui täysin. Tärinä on silti! :(
Onko ideoita? Voisiko tuo katalysaattori aiheuttaa rikkinäisenä tuonkaltaisia oireita? Tulppia söi mahdollisesti toi venakopan tiiviste joka ehkä hieman vuosi. :think
Comment