Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lähtee huonosti käyntiin lämpösenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandro
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 23

    E34 lähtee huonosti käyntiin lämpösenä

    BMW E34 520i m20b20 -88 ei lähde käyntiin lämpösellä koneella.

    Ongelma on aika ilkeä, kun käy esim. tankkaamassa niin autoa ei saa käyntiin ilman kikkailua:
    ->auto ei lähde käyntiin, ei edes lupaa, startti pyörii normaalisti ja kuskia vituttaa
    ->p.pumpun sulake pois
    ->starttaus ja auto lähtee käyntiin
    ->bensan tulo loppuu ja auto sammuu
    ->sulake takaisin
    ->starttaus, auto lähtee käyntiin ja toimii normaalisti tai auto ei lähdekkään käyntiin
    ->sulake pois, starttaus, auto lähtee käyntiin ja sulake kiinni ennen kuin auto sammuu
    ->tyhjäkäynti pomppaa pariin tonniin ja auto on epävarma ajaa(ei vastaa kaasuun, nykii välillä ja kokoajan saa pelätä pääsekö sittenkään kotia asti).

    Mikähän helvatti tommosta vikaa tekee?
    Voisiko se vika olla jotain tämmöstä: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=535i+hot+start
    Eli takaiskuventtiili auttaisi?:think
    Last edited by Sandro; 11-12-2008, 22:01.
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    laita auto käyntiin ja mee takakonttiin kuuntelemaan et jääkö pumppu viel pyörimään ku auto sammuu jos jää ni sit tosta saattas olla apua...:think
    mein ukon 730:ssä oli vähän samaa vikaa ni siin meni sit pumppu paskaks ja eiku uus tilalle ni taas toimi.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Tyhjäkäynti siis lähes parissa tonnissa? Kaasuläpän asentotunnistimen vika tai väärä säätö aiheuttaa, ei mene tyhjäkäyntimoodi päälle. Voi olla syypää myös käynnistysvikoihin. Siis jos tyhjäkäynti on tuo mitä sanoit.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Sandro
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 23

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Tyhjäkäynti siis lähes parissa tonnissa? Kaasuläpän asentotunnistimen vika tai väärä säätö aiheuttaa, ei mene tyhjäkäyntimoodi päälle. Voi olla syypää myös käynnistysvikoihin. Siis jos tyhjäkäynti on tuo mitä sanoit.
        Vain jos joutuu laittamaan sulakkeen takaisin "lennosta"(käynnistää ilman p.pumpun sulaketta niin lähtee käymään ja käy n. 5s. ennen kun polttoaine loppuu). Ilman vikaa(kylmänä käynnistettäessä) tyhjäkäynti on n.1000rpm.

        P.pumppu on uusi ja se ei jää päälle auton sammuttua.

        Eikö kenelläkään ole ollut vastaavia ongelmia m20 moottorin kanssa?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16427
          • Asikkala

          #5
          Lähtee huonosti lämpöisenä -> suuttimet vuotaa ? Lähteekö kylmänä heti ?
          Tyhjäkäynti + muu käytös mitä sattuu -> Ilmavuoto ja/tai tyhjäk. säädin rikki ?
          Onko kaikki ilmaletkut ja -vuodot tutkittu ?
          Miten ajattelit takaiskuventtiilin auttavan asiaa ?

          E: motronic-ruisku ?

          Comment

          • Sandro
            Newbiemmer
            • Feb 2008
            • 23

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Lähtee huonosti lämpöisenä -> suuttimet vuotaa ? Lähteekö kylmänä heti ?
            Tyhjäkäynti + muu käytös mitä sattuu -> Ilmavuoto ja/tai tyhjäk. säädin rikki ?
            Onko kaikki ilmaletkut ja -vuodot tutkittu ?
            Miten ajattelit takaiskuventtiilin auttavan asiaa ?

            E: motronic-ruisku ?
            Suuttimet ovat vaihdettu "uusiin" ja niitten ei pitäisi vuotaa(kohtahan senkin voi katsoa jos ei muuta keksi, mutta eikö siitä tulisi jälkikäyntiä jos ne vuotaisi?).

            Kylmänä lähtee helposti käyntiin.

            Tyhjäkäynti on tasaista, kun kylmällä koneella lähtee(eikä ole mitään ongelmia käynnissä, kunhan ei lämpösellä koneella rupea starttailemaan).

            Eikös imuvuoto tekisi autosta erittäin laiskan? tyhjäkäynti moottori(se pieni musta mötikkä)on vaihdettu uuteen 2v. sitten.

            En tiedä miten se pirun takaiskuventtiili vai mikä lie venttiili auttaisi, mutta oire on samanlainen kun mulla niin miksei se vika voisi tolla keinolla korjaantua?

            Ja kyllä on motronic-ruisku.

            Comment

            • Sandro
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 23

              #7
              Eikö kenellekään ole ollut tämmöisiä ongelmia?

              Comment

              • insp
                BTCF Member
                • Sep 2002
                • 826
                • Iittala

                #8
                Originally posted by Sandro View Post
                Eikö kenellekään ole ollut tämmöisiä ongelmia?
                No valitettavasti on samantyylistä. Nihkeästi lähtee käyntiin kun kone on lämmin ja seissyt 15-60minuuttia. Lähtee kyllä käyntiin, mutta bensa haisee tolkuttomasti ja käy aika raskaasti hetken aikaa.

                En ole vielä testannut onko vika bensanpaineiden laskussa ja tai suuttimien vuodossa, mutta josko kevväämmällä. Itse epäilen joko suuttimien vuotoa TAI takaiskuventiiliä.
                ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                Comment

                • Sandro
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 23

                  #9
                  Ohjekirjan mukaan bensapumpun pitäisi lähteä päälle muutamaksi sekuntiksi, kun laittaa virrat päälle, mutta mulla se ei mene päälle ennen kuin starttaa. Auttaisiko se takaiskuventtiili "huijaamaan" sen pumpun keräämään paineita kun laittaa virrat päälle?

                  Comment

                  • insp
                    BTCF Member
                    • Sep 2002
                    • 826
                    • Iittala

                    #10
                    Originally posted by Sandro View Post
                    Ohjekirjan mukaan bensapumpun pitäisi lähteä päälle muutamaksi sekuntiksi, kun laittaa virrat päälle, mutta mulla se ei mene päälle ennen kuin starttaa. Auttaisiko se takaiskuventtiili "huijaamaan" sen pumpun keräämään paineita kun laittaa virrat päälle?
                    Millätavalla olet todennut että pumppu EI herää? Siitä ei kyllä lähde ainakaan minulla minkäänlaista ääntä. Joutui toinen pitämään ruuvimeisseliä tankissa kiinni/pumpun luonna takakontin kautta, jotta tuon äänen havaitsimme.

                    Pumpunhan saa päälle kun kytkee pari napaa oikein konehuoneesta, en vain muista mitkä ne nastat olivat. Täällä sitä aihetta on puitu monia kertoja.
                    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                    Comment

                    • Sandro
                      Newbiemmer
                      • Feb 2008
                      • 23

                      #11
                      Originally posted by insp View Post
                      Millätavalla olet todennut että pumppu EI herää? Siitä ei kyllä lähde ainakaan minulla minkäänlaista ääntä. Joutui toinen pitämään ruuvimeisseliä tankissa kiinni/pumpun luonna takakontin kautta, jotta tuon äänen havaitsimme.

                      Pumpunhan saa päälle kun kytkee pari napaa oikein konehuoneesta, en vain muista mitkä ne nastat olivat. Täällä sitä aihetta on puitu monia kertoja.
                      Auton ollessa käynnissä pumppu surisee aika äänekkäästi, miten se sitten lähtee päälle kun laittaa pelkästään virrat päälle? tosi pienellä jännitteellä? mulla ei kuulu minkäänlaista eloa pumpusta kun laittaa virrat päälle. No oletetaan, että se toimii, pistetään takaiskuventtiili bensaletkuun ja katsotaan miten käy

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎