Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sähköikkunat takaoviin, kuvakertomus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    E34 sähköikkunat takaoviin, kuvakertomus

    Kyseinen operaatio tuli tehtyä ja tässä kuvitettu kertomus aiheesta.

    Kyllä nyt sikaosastossa kelpaa

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • 525 TD
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 281
    • IISALMI

    #2
    ihan hyvät ohjeet

    mutta... melkein kaikki E34:sen liittimet voidaan purkaa liitintä tai pistoketta rikkomatta

    pistokkeiden takaosaa (=reikäkappale) pystyy siirtämään siten että pyöreät liittimet mahtuvat ulos (ei tarvitse irrottaa kokonaan kuten kuvissa)

    bmw:n pyöreille liittimille löytyy autonvaraosaliikkeistä irrotus"hylsy" (hinta n.3e , Iisalmen autoala)


    uudemmissa vuosimalleissa ei välttämättä ole johtoja valmiiksi korin puolella takaoville (esim.omassa 12/93 rekisteröidyssä touringissa piuhat takaoville puuttuu...)
    Last edited by 525 TD; 12-12-2008, 08:08.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by 525 TD View Post
      uudemmissa vuosimalleissa ei välttämättä ole johtoja valmiiksi korin puolella takaoville (esim.omassa 12/93 rekisteröidyssä touringissa piuhat takaoville puuttuu...)
      Mulla ei ollu piuhoja etulaseillekaan, -89 525i sedan.

      Asialliset ohjeet. FAQ-ainesta. Kenties olisi vielä ollut juttua keskikonsolin nappien asennuksesta. Topiikin aloittajalla varmaan kohtuu helppo homma, kun etulasit oli valmiina. Entäpä jos ei ole sähkölaseja edessä olekkaan?
      E39 ja E91

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1842
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Originally posted by 525 TD View Post
        ihan hyvät ohjeet

        mutta... melkein kaikki E34:sen liittimet voidaan purkaa liitintä tai pistoketta rikkomatta

        pistokkeiden takaosaa (=reikäkappale) pystyy siirtämään siten että pyöreät liittimet mahtuvat ulos (ei tarvitse irrottaa kokonaan kuten kuvissa)

        bmw:n pyöreille liittimille löytyy autonvaraosaliikkeistä irrotus"hylsy" (hinta n.3e , Iisalmen autoala)
        Kappas, tämä olikin uutta tietoa allekirjoittaneelle. No, tässä tapauksessa vanhaa kun ei tarvinnut sääliä, niin homma tehtiin karkealla menetelmällä.

        Originally posted by Harri G View Post
        Mulla ei ollu piuhoja etulaseillekaan, -89 525i sedan.

        Asialliset ohjeet. FAQ-ainesta. Kenties olisi vielä ollut juttua keskikonsolin nappien asennuksesta. Topiikin aloittajalla varmaan kohtuu helppo homma, kun etulasit oli valmiina. Entäpä jos ei ole sähkölaseja edessä olekkaan?
        Keskikonsolin katkaisijan asennus on minuutin juttu. Vanha ulos, töpseli irti, töpselit kiinni uuteen ja katkaisija paikalleen.

        Jos edestäkin puuttuu sähkölasit, niin sitten kokonaisuudessaan edessä lienee paria kertaluokkaa järeämpi operaatio. Ei tietoa, mitä mahtaa autosta löytyä valmiina ja mitä ei...

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Kyseinen operaatio tuli tehtyä ja tässä kuvitettu kertomus aiheesta.

          Kyllä nyt sikaosastossa kelpaa
          3 viimeistä kuvaa puuttuu, laitappa ne mukaan niin tarina löytyy sen jälkeen FAQ:sta
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Harri G View Post
            Mulla ei ollu piuhoja etulaseillekaan, -89 525i sedan.

            Asialliset ohjeet. FAQ-ainesta. Kenties olisi vielä ollut juttua keskikonsolin nappien asennuksesta. Topiikin aloittajalla varmaan kohtuu helppo homma, kun etulasit oli valmiina. Entäpä jos ei ole sähkölaseja edessä olekkaan?
            Jännää, koska mulla oli etulasien piuhat valmiina karvalakki -89 520iA sednissa. Ovien sisälle tarvitsi kuitenkin johtosarjat. Keskikonsoliin tulee puhkaista reikä katkaisijapaneelille, onnistui vahvalla ja terävällä puukolla, en muista käytinkö vielä vasaraa apuna.
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4989
              • Forssa

              #7
              Myös minulla -89 520i:ssä tuli kyllä kaikki johdot ovipilareiden liittimille mutta liittimestä itse oveen menevät johtosarjat piti vaihtaa. Tuntuu oudolta jos jollain ei tule johtoja sinne ovipilarien liittimille edes...
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1842
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by Leka View Post
                3 viimeistä kuvaa puuttuu, laitappa ne mukaan niin tarina löytyy sen jälkeen FAQ:sta
                Kyllä ne siellä ovat, on vaan raivostuttavan hidas latautumaan tms.

                Sama tarina vähän järkevämmässä muodossa pdf-tiedostona tässä (n. 7MB).

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • 525 TD
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 281
                  • IISALMI

                  #9
                  noiden korinpuoleisten sähkölasien piuhojen olemassaoloa ei voine varmistaa muuten kuin kurkkaamalla pilarien verhoilupaneelin alle

                  auton ikä tai muut varusteet ei sitä kerro

                  525iiäxä : -92 525iX touring : piuhat kaikkiin oviin

                  Harri G : -89 525i sedan : ei piuhoja

                  Kentsu : -89 520iA sedan : piuhat vain etuoviin

                  mikae34 : -89 520i sedan : piuhat kaikkiin oviin

                  minä : -93 525td touring : piuhat vain etuoviin


                  4 x sähkölasit ovat kuitenkin 535-mallista(vai 530) ylöspäin vakiovarusteena , vuosimallista riippumatta?
                  Last edited by 525 TD; 15-12-2008, 14:56.

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9042
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by Kentsu View Post
                    Jännää, koska mulla oli etulasien piuhat valmiina karvalakki -89 520iA sednissa.
                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Myös minulla -89 520i:ssä tuli kyllä kaikki johdot ovipilareiden liittimille
                    Revin keskikonsolin poikkeen, enkä nähnyt siellä liittimiä. Tuskin ovat missään piilossakaan.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      #11
                      Tulee raakasti muistin syövereistä, mutta eikös E34sta ole ollut sekä ns. high- että low-mallin johtosarjoilla valituista varusteista riippuen, mikä saattais selittää tuota arpomista piuhojen olemassaolon suhteen - niinollen kuten edellä mainittiin pelkkä vm. tai moottorityyppi ei paljoa kerro vielä aiheesta. Jostain e34.de sivustolta muistaakseni löytyy jotain jorinaa eri johtosarjakombinaatioista, mutta ei nyt pikavilkaisulla sattunut silmään.
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9042
                        • Iisalmi

                        #12
                        Tuo on ainakin niin karvalakki että monissa 520:kin on paremmat varusteet. Eihän se varustetaso silleen vituta, jos sais edes jälkeenpäin laitettua (pienellä vaivalla).
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Itel 525i touring 1/96 ja johtosarjat oli valmiina, vain ovien johtosarjat piti rakentaa.
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • Camo
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1662
                            • Lahti

                            #14
                            Mainittakoon tähän vielä sellainen asia, että ainakin -95 mallissa tuo johdotus on erilainen kuin kuvakertomuksessa kerrotaan. Ilmeisesti 93 alkaen tuo liitin muuttuu, eli tuo pienempi liitin jää kokonaan pois ja kaikki johdot niin ikkunan moottorille, katkaisijalle, moottorin rajakytkimelle sekä oven lukolle tulee tuon ison liittimen kautta. Noita sähkökaavioita tarkastelemalla löytää oikeat pinnit sekä piuhan värit. Kunhan itse saan parsittua johtosarjat loppuun, voin kirjoitella pikku ohjeet muille.

                            Oma vekotin siis 1995 525i Touring ja piuhat tulee kaikille oville. Tällä hetkellä siis vain etuovissa sähkölasit.
                            Current:
                            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                            Previous:
                            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎