Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34t perän korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raven77
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 85
    • Tornio

    E34t perän korkeudensäätö

    Elikkäs ongelmana perän pomppiminen. Kulkuneuvo 520iAT e34. Voisiko olla mahdollista, että kun talvirenkaiden vaihdon yhteydessä auto nostettiin kokonaan ilmaan, farkun peränsäätö olisi jäänyt jumiin yläasentoon. Takapää tuntuu todella kovalta ja meno ei ole enää kivaa, kun tuntuu et hampaat tippuu suusta. Kun aloin asiaa pohtimaan ja katselin sivuprofiilia niin näytti, että perä olisi ainakin tuuman normaalia korkeammalla. Ajovalotkin näyttävät nykyän aika lähelle.
    Jos jollain vielä olisi kuvia aiheeseen liittyen, eli mistä katsotaan, väännetään ja käännetään, kun en ole kyseiseen tekniikkaan perehtynyt. Tallinakin toimii kylmä ja luminen ulkoilma eli ei viitsisi kovin kauaa auton alla ihmetellä.

    Toinen asia joka kaivaa mieltä on kellovalon nollaaminen. Mistä navoista tämä toimenpide suoritetaan. Paikallinen BMW korjaamo tahtoi kyseisestä toimenpiteestä 50€, joka itsestäni tuntuu jo ryöstöltä. Eihän se kauaa pala, mut kivempi olis, jos ei palais ollenkaan.
    Last edited by Leka; 11-01-2009, 12:03. Reason: Otsikko
  • TeeDee
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 497
    • Rovaniemi

    #2
    Originally posted by Raven77 View Post
    Elikkäs ongelmana perän pomppiminen. Kulkuneuvo 520iAT e34. Voisiko olla mahdollista, että kun talvirenkaiden vaihdon yhteydessä auto nostettiin kokonaan ilmaan, farkun peränsäätö olisi jäänyt jumiin yläasentoon. Takapää tuntuu todella kovalta ja meno ei ole enää kivaa, kun tuntuu et hampaat tippuu suusta. Kun aloin asiaa pohtimaan ja katselin sivuprofiilia niin näytti, että perä olisi ainakin tuuman normaalia korkeammalla. Ajovalotkin näyttävät nykyän aika lähelle.
    Jos jollain vielä olisi kuvia aiheeseen liittyen, eli mistä katsotaan, väännetään ja käännetään, kun en ole kyseiseen tekniikkaan perehtynyt. Tallinakin toimii kylmä ja luminen ulkoilma eli ei viitsisi kovin kauaa auton alla ihmetellä.

    Toinen asia joka kaivaa mieltä on kellovalon nollaaminen. Mistä navoista tämä toimenpide suoritetaan. Paikallinen BMW korjaamo tahtoi kyseisestä toimenpiteestä 50€, joka itsestäni tuntuu jo ryöstöltä. Eihän se kauaa pala, mut kivempi olis, jos ei palais ollenkaan.
    Korjausoppaassa ainakin oli perän tasonsäätöön liittyen paljon juttua. Luultavimmin löydät sieltä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=84363
    Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #3
      Siellä takavakaajassa on kiinni tanko, joka vastaavasti on kiinni säätöventtiilissä. http://bmwfans.info/original/E34/tou...3/ill-33_0352/

      Kuulostaisi vähän siltä, että on liikahtanut tuo säätö paikaltaan. Tosin eipä tuon kyllä pitäisi normaalisti liikkua, jos takarenkaat nostetaan ilmaan.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Raven77 View Post
        Elikkäs ongelmana perän pomppiminen. Kulkuneuvo 520iAT e34. Voisiko olla mahdollista, että kun talvirenkaiden vaihdon yhteydessä auto nostettiin kokonaan ilmaan, farkun peränsäätö olisi jäänyt jumiin yläasentoon. Takapää tuntuu todella kovalta ja meno ei ole enää kivaa, kun tuntuu et hampaat tippuu suusta. Kun aloin asiaa pohtimaan ja katselin sivuprofiilia niin näytti, että perä olisi ainakin tuuman normaalia korkeammalla. Ajovalotkin näyttävät nykyän aika lähelle.
        Jos jollain vielä olisi kuvia aiheeseen liittyen, eli mistä katsotaan, väännetään ja käännetään, kun en ole kyseiseen tekniikkaan perehtynyt. Tallinakin toimii kylmä ja luminen ulkoilma eli ei viitsisi kovin kauaa auton alla ihmetellä.

        Toinen asia joka kaivaa mieltä on kellovalon nollaaminen. Mistä navoista tämä toimenpide suoritetaan. Paikallinen BMW korjaamo tahtoi kyseisestä toimenpiteestä 50€, joka itsestäni tuntuu jo ryöstöltä. Eihän se kauaa pala, mut kivempi olis, jos ei palais ollenkaan.
        Ei peräpään nostaminen LAD:lla olevissa autoissa pitäisi vaikuttaa mitenkään LAD:n toimintaan, sehän tehdään muutoinkin järjestelmän ilmaamisen yhteydessä. Voit tietty kokeilla järjestelmän ilmaamista, vaikka luulen että vika löytyy säätöventtiilistä/sen säätötangosta.

        LAD:n ilmaus:

        - Moottori käyntiin, käännä ohjausta 2x laidasta laitaan.
        - Sammuta moottori, nosta takapyörät maasta ilmaan, odota pari minuuttia ja tarkasta ohjaustehostimen/LAD:n säiliöstä nesteen pinnan korkeus, sen pitää olla n.25mm säiliön kannen alapuolella.

        Tuommoista joskus olen kirjoitellut kellovalon nollauksesta, kukaan vaan ei ole vahvistanut toimiiko se noin.
        Originally posted by Leka
        Kyllä siihen "jahresispektioniin" löytyy kotikonsti, eli jos inspektion+jahresinspektion valot molemmat palavat, niin pin#7:n maadoitusaika on silloin n.40 sek.
        Myös huoltovalon kuittauslaitteista löytyy ko. toiminto, aja tänne niin nollataan ja kahvit kaupan päälle Hinta: 0€...
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Raven77
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 85
          • Tornio

          #5
          Juu tattis ja kiitos. Hyville neuvoille on aina käyttöä. Sain väännettyä perän alas ja pysyikin siellä sen pikku pätkän jonka ajelin. Pitää seurata vaan nyt mitä tulee tapahtumaan kun laitan tankin täyteen ja koiran kyytiin. Toivottavasti oli vaan jumissa, eli ei lastissa jätä paineita päälle.

          Tuon kellovalon nollaamisen tulen kokeilemaan tässä parin viikon sisään, samalla kun nollaan öljynvaihdon valotkin. Voin ilmoitella siitä kuinka kävi siinäkin sitten.

          Comment

          • Raven77
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 85
            • Tornio

            #6
            Juu, elikkäs vihdoin pääsi noiden mittarivalojen kimppuun, kun sai öljyt vaihdettua. Eli kellovalo ja öljynvaihtovalo nollaantui pinnistä 7. Kello 11 sekunnin ja öljyvalot 3 sekunnin maadoituksella. Ainakin näillä pääsi tulokseen ja en kokeillut tuota 40 sekunnin yhteisaikaa.
            Last edited by Raven77; 28-01-2009, 19:45.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎