Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 takaoikealla kolisee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pk1982.
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 6
    • tku

e34 takaoikealla kolisee

Oon tos aikani kuunnellu kun mun talvi sohva bmw:stä kuuluu takaata kolinaa.Ilmenee terävissä töyssyissä ja loivemmissakin toisinaan.Ei kuitenkaan ihan säännöllisesti.Aloin sitä tänään verstaalla tutkailemaan ja paikansin sen oikeaan takapyörään.Mulla oli takarenkaat ilmassa ja vaihde päällä ja nykisin rengasta auton suuntaisesti edes takas ja siinä oli aikamoinen klappi,ja sain siitä tulemaan kolinaa.Vetari ei heilunut eli ei ole klappia perästä asti.Toiselle puolelle tein saman tutkailun eikä minkään tapaista liikkumista ollut siellä.oisko vika ton linkin osoittamassa paketissa vaiko mikä??http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=33&fg=40
    e34 525 -92
    e46 325ia cabriolet -02
    e60 525ia -04
    e61 525ia -05
    e92 328cia -07
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

Eikö väljä pyöränlaakeri myös rohise aika pahasti?

Comment

• zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

Originally posted by pk1982. View Post
      Oon tos aikani kuunnellu kun mun talvi sohva bmw:stä kuuluu takaata kolinaa.Ilmenee terävissä töyssyissä ja loivemmissakin toisinaan.Ei kuitenkaan ihan säännöllisesti.Aloin sitä tänään verstaalla tutkailemaan ja paikansin sen oikeaan takapyörään.Mulla oli takarenkaat ilmassa ja vaihde päällä ja nykisin rengasta auton suuntaisesti edes takas ja siinä oli aikamoinen klappi,ja sain siitä tulemaan kolinaa.Vetari ei heilunut eli ei ole klappia perästä asti.Toiselle puolelle tein saman tutkailun eikä minkään tapaista liikkumista ollut siellä.oisko vika ton linkin osoittamassa paketissa vaiko mikä??http://www.realoem.com/bmw/showparts...68&hg=33&fg=40
      Todennäköisesti pyöränlaakeri kerta pyörässä klappia tuntuu.

Comment

• pk1982.
        Newbiemmer
        • Oct 2008
        • 6
        • tku

Originally posted by sleepertuning View Post
        Eikö väljä pyöränlaakeri myös rohise aika pahasti?
        Niin munkin mielestäni pitäis rohista.Voiskohan olla joku muu kuin laakeri.Mulla ei ole ainakaan ennen lakru viat ilmentyneet kolisemalla.
        e34 525 -92
        e46 325ia cabriolet -02
        e60 525ia -04
        e61 525ia -05
        e92 328cia -07

Comment

• zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

Originally posted by pk1982. View Post
          Niin munkin mielestäni pitäis rohista.Voiskohan olla joku muu kuin laakeri.Mulla ei ole ainakaan ennen lakru viat ilmentyneet kolisemalla.
          ei välttämättä rohise. Tuo kolina tuntuu hieman ihmeelliselle jos laakerista lähtee,mutta on niitä oudompiakin tapauksia ollut..

Entäs koiranluut? takakelkan isot puslat? tukivarren puslat? kolinan aiheuttajana vois olla.

Comment

• Purtsi123
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1011
            • Kuopio

Samaa ongelmaa ruvennu tulemaan mullekkin. Kuuluu etu oikealta. Selvemmin huomaa just sellasissa pienissä tiheään olevissa kuopissa nyt talvella.
            Pari kertaa teki peräkkäin kun ajoin vähän isompaan monttuun, niin ihan kuin löis iskari pohjaan (tosi kova kolaus. Eikä vauhtiakaan ollu paljoa), mutta sen jälkeen ei oo kuulunu enää niin kovia kolahduksia.:think

Tosin ei nuo iskarit mitkään uudet ole että on voinu lyödäkin pohjaan, mutta kun ei ole sen parin kerran jälkeen lyöny. Ja olen kyllä ajanu samoihin monttuihin kovempaakin sen jälkeen.

Mikäs näihin oireisiin sopis ratkasuks? M-sport alusta löytyy. Mistähän tohonkin saa iskarit jos tarvii hommata.

Ptw: onko tuo m-sportin alusta sama kun M5:sessa? Jos on niin en ole kyllä löytäny mistään osia siihen.
            Last edited by Purtsi123; 12-01-2009, 15:47.
            E61 525xda -08

Comment

• john_anthony
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 55
              • Kuopio

Itelläni tuo laakerivika kuului vaimeana ujelluksena. Ihanan kallis remppa jos joutuu korjaamolla teettämään
              E34 520i -90 Bronzitbeige metallic

Se on heikko mikä ei kestä! Mut miks se viimenen mutteri on aina jumissa?:think

Comment

• Lötkö
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 644
                • Keskisuomi

Rikkinäinen iskarin yläpää voi kans kolahdella.

Kannattaa tunkata auto ilmaan ja vaikka rautakangella heilutella koko tukivartta ja kuulastella mistä ääni tulee.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎