Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:seen paremmat etujarrut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    E34:seen paremmat etujarrut

    Searchilla en oikein löytänyt puusilmänä joten...

    Autona on e34 525 24v vm.91.

    Nyt olisi hakusessa paremmat jarrut eteen koska meinaa noi tarvike levyt kieroutua ja ruostua melko nopeesti. Autolla ei varsinaisesti ajeta rataa,mutta sielläkin saatan piipahtaa kerran kesässä...

    Mitä foorumi väki suosittelee eteen? Takapäähän ei nyt kosketa.
    Onko haittaa jos edessä on vähän paremmat jarrut kun edessä?
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Jos isompaa halajat niin E34 M5 tai 540 jarrut lienevät varsin hyvä ja halpa sijoituskohde.. Samalla ne päivittää taaksekin niin säilyy balanssi suunnitellussa
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • jussi_r
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1655
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Haggis View Post

      Nyt olisi hakusessa paremmat jarrut eteen koska meinaa noi tarvike levyt kieroutua ja ruostua melko nopeesti. Autolla ei varsinaisesti ajeta rataa,mutta sielläkin saatan piipahtaa kerran kesässä...

      Mitä foorumi väki suosittelee eteen? Takapäähän ei nyt kosketa.
      Onko haittaa jos edessä on vähän paremmat jarrut kun edessä?
      Unohda liukusatulat. Etsi käsiisi monimäntäiset satulat, ja sitten levyt niiden mukaan. BMW:n omasta mallistostakin löytyy oivia komponentteja, ja tietenkin sitten löytyy yleismallisia suoraan jarrufirmoilta.

      Levyiksi voisit laittaa jotain muuta kuin tarvikeshittiä. Esim. ATE Powerdiscit.
      M3 Cabrio Individual
      530d GT xDrive
      GL420 CDI
      ZX-12R

      Comment

      • Haggis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1571
        • Wackyland

        #4
        Originally posted by jussi_r View Post
        Levyiksi voisit laittaa jotain muuta kuin tarvikeshittiä. Esim. ATE Powerdiscit.
        Tämä onkin varsinainen pääaihe.
        Auto kyl pysähtyy varsin hyvin tarvikkeillakin,mutta meinaa siis kieroutua helpolla.
        Käyttis:Kia Optima TF

        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Ainakin National Performance- levyt toimii jopa vakiopaloilla yllättävänkin hyvin. Tullut nyt ellaisilla ajettua jonkin verran.
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Satulat kuntoon jos levyt menee kieroksi! Varmasti jumittaa, levyjen syytä se todella harvoin on. Tai sitten on esim. napa kiero. Pinnoitetuilla levyillä pääsee ruosteesta eroon, eli esim. zimmermanit ja vissiin nuo atetkin on pinnoitettuja, kitkapinta ruostuu aina.

            Miettisin pari kertaa ennenkuin löisin katukäyttiksen jarrusatuloihin nelinumeroisen summan vain sillä perusteella että levyt tuppaa kieroutua...

            E34 M5 on isommat levyt, 540 vain paksummat ja molemmissa on samankokoiset männät. Vakiolevyjen koko riittää kyllä pariinkin täysjarrutukseen kahdestasadasta, joten palat vaihtoon ensin jos ne tuntuvat sulavan alle, mutta tuskin sitäkään katukäytössä helposti tapahtuu, radalla voikin tapahtua. Jarrujen pelkkä suurentaminen nostaa vain huoltokuluja ja jousittamatonta massaa, kun kuitenkaan mistään lämpöongelmasta ei ole kyse tässä tapauksessa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Pinnoitetuilla levyillä pääsee ruosteesta eroon, eli esim. zimmermanit ja vissiin nuo atetkin on pinnoitettuja, kitkapinta ruostuu aina.
              Ei ole Zimmerit pinnoitettuja, eli uudet pitää maalata ruosteenestomaalilla tms. ennen asennusta, muuten on ruosteenkukkaa ensimmäisen kostean päivän jälkeen.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • jussi_r
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1655
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                eli esim. zimmermanit
                Zimmermannit on oikein hyvät levyt, jos tarvitsee katu-uskottavuuden vuoksi reikälevyt. Muuta käyttöä en noille rei'ille oikein keksi, sillä ainakin kovassa rata-ajossa niistä Zimmermannien rei'istä lähtee omien kokemuksieni mukaan lähinnä halkeamia liikkeelle. Näin ollen sijoittaisin Zimmermannien sijaan rahani paljon ennemmin niihin ATE:hin.

                Jarrujen kestoon radalla vaikuttaa lähinnä se millaista nestettä sinne systeemiin laittaa, ja kuinka hyvin ne jarrut saa ilmaa. Palat tietenkin kuluu merkistä riippuen eri tahtia, ja esim. jollain Hawkin paloilla alkaa käydä niin että levyt kuluu, mutta palat ei.
                M3 Cabrio Individual
                530d GT xDrive
                GL420 CDI
                ZX-12R

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Kyllä mun zimmermanit ainakin on pinnoitettuja eikä niitä reikäisinä tarvitse, eikä kannatakkaan ostaa. Ilmankin saa siis

                  btw. tuo pinnoite, coat z mainosnimeltään, tuli vasta 2008.
                  Last edited by Cell; 14-01-2009, 16:12.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1571
                    • Wackyland

                    #10
                    Zimmermanit tuli nyt ostettua,pelkkää saksaa laatikon kyljessä lukee...
                    Mitä pitäisi lukee että ois pinnoitetut??
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎