Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 AT-->MT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sutii
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 88
    • Imatra

    e34 AT-->MT

    Eli mielessä pyörii M50B25seen kovalaatikko tuon automaatin tilalle.
    Haulla oon juttua jo selannu, eli m50 koneeseen käy m20 laatikko
    vauhtipyörineen ja startteineen?ko?
    kallistuskulma tais olla eri mut sekin asiaa hoituu kepin modifioimisella..

    Ja olikos tuossa m50 moottorissa alunperin käytetty getracin 260 laatikkoo?
    Tietäs vähä kattoo noit perävälityksiä laatikkoo hankkiessa..

    Kiitos jos joku homman tehnyt tai asiasta tietävä vois kommentoida!
  • marko.m
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 333
    • Keminmaa

    #2
    Moi

    Tuosta voi vertailla laatikoiden välityksiä, nämä löytynyt foorumilta ja netistä:

    Zf5Hp18
    1. 3.66
    2. 2.00
    3. 1.41
    4. 1.00
    5. 0.74
    R. 4.08

    Getrag 260/5
    1. 3.84
    2. 2.20
    3. 1.39
    4. 1.00
    5. 0.81
    R. 2.09

    ZF manuaali (S5D 310Z ->07/92)
    1. 4.20
    2. 2.49
    3. 1.66
    4. 1.24
    5. 1.00
    R. 3.89

    Mulla on vastaava projekti menossa. Laukesi automaatti enkä jaksa alkaa ihmettelemään mikä on vikana. Ilmeisesti pakat kulunu mutta olkoot. Mulla 10/90 e34 m50b25, siinä jo ainakin on Zf ollut myös manuaalina, joten hommasin Zf:n.

    Zf5hp18 automaatissa on ainakin välitykset erit kuin Zf manuaalissa. joten kone kiertää vähän enemmän, mutta eipä sekään täällä Suomessa haittaa kun ei saa 160 ajaa. Getragilla välitykset näyttäis pysyvän ihan optimissa.

    Jos laitta Zf:n niin silloin löytyy ainakin kardaaneja suoraan sopivia. Getragin kanssa ei kuulemma käy ZF:n kardaani. Jos Getrag niin silloin pitää vissiin olla myös m20 koneen vauhtis ja kytkin. Starttikin pitää ehkä olla m20 koneesta. Minun pitää ainakin manuaalin kardaanin perään vaihtaa se vakionopeusnivel automaatin kardaanista, koska sen nivelen perän laippaan tulevat pultit ovat eri paksuisia, mutta sehän nyt ei ole kuin vaihtaa.

    Tietenki on helpompi laittaa Zf mutta on aika kalliita Suomessa. Ite hommasin oman Zf:n ruotsista.
    316i e46 -04.
    Ex. 525i e34 -91

    Comment

    • sutii
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 88
      • Imatra

      #3
      Itellä ei oo mikää zf laatikko alunperinkään vaan tuo -->http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=24&fg=05

      Ameriikan versio
      Ja tuommone menis vissii suoraa-->http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...04&hg=23&fg=05

      Noissa se voi olla metsästäminen jo..

      Comment

      • marko.m
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 333
        • Keminmaa

        #4
        Originally posted by sutii View Post
        I
        Ja tuommone menis vissii suoraa-->http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...04&hg=23&fg=05

        Noissa se voi olla metsästäminen jo..
        Kyllä nuita ZF manuaaleja on suomessaki hajottamoilla aika hyvin. Nuista kahdesta alempi on Zf ja ylempi Getrag. Katso www.varaosahaku.fi
        316i e46 -04.
        Ex. 525i e34 -91

        Comment

        • sutii
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 88
          • Imatra

          #5
          Originally posted by marko.m View Post
          Kyllä nuita ZF manuaaleja on suomessaki hajottamoilla aika hyvin. Nuista kahdesta alempi on Zf ja ylempi Getrag. Katso www.varaosahaku.fi
          Kyllä tuon varaosa haun jo selasin aiemmin läpi..Aika hurjan hintasia vaan tuolla,Tääl foorumil puolet halvempia..

          Comment

          • marko.m
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 333
            • Keminmaa

            #6
            Itse en löytäny Zf:iä kuin muutaman foorumilta. Neki oli 300-400e.
            Jos haluat ruotsin puolelta katsoa niin www.bildelsbasen.se
            316i e46 -04.
            Ex. 525i e34 -91

            Comment

            • Styroxi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 384
              • Vaasa

              #7
              eli tämäkö?
              M50B25 EI VANOS ZF 105340 1097
              :Menisi suoraan tuon automaatin tilalle? :think

              Comment

              • marko.m
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 333
                • Keminmaa

                #8
                Originally posted by Styroxi View Post
                eli tämäkö?
                M50B25 EI VANOS ZF 105340 1097
                :Menisi suoraan tuon automaatin tilalle? :think
                Jos tarkoitit tätä niin sopii kaikkiin e34 M50 koneisiin (9/90-9/95).
                http://fi.bildelsbasen.se/?index=stock&link=item&company_id=810&searchmode=1 &listmode=3&vc[]=111106100&vc1=111&vc2=106&pc[]=125103106&pc1=125&sortfield=vehiclemodelyear&sort order=1&page=1&id=4128518&PHPSESSID=4ba8e0908e36fb 3a67e1cbc04594e327
                316i e46 -04.
                Ex. 525i e34 -91

                Comment

                • Styroxi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 384
                  • Vaasa

                  #9
                  Juurikin tuota.. Meinaan vaan että on vaihteet hukassa omassa.. niin "parkissa" kuin "Ajossa" vai onko mahdollista et olisi tuo suodatin, niin tukossa et ei nosta paineita. Kun vaihdoin öljyt Laatikkoon niin toimi normaalisti mutta nyt sitten taas sama homma..

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    OT: Paljonko tulee prosentteja otteeseen?

                    Comment

                    • marko.m
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 333
                      • Keminmaa

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      OT: Paljonko tulee prosentteja otteeseen?
                      Ei yhtään. Eihän rekisteriotteessa ole edes mainintaa vaihteistosta.
                      316i e46 -04.
                      Ex. 525i e34 -91

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by marko.m View Post
                        Ei yhtään. Eihän rekisteriotteessa ole edes mainintaa vaihteistosta.
                        Ei siinä mainita lokasuojaakaan ja senkin vaihdosta tulee 1%.

                        Comment

                        • marko.m
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 333
                          • Keminmaa

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Ei siinä mainita lokasuojaakaan ja senkin vaihdosta tulee 1%.
                          Tuon oman auton katsastin laatikon vaihdon jälkeen niin ei ne kyllä katsastuksessa maininnut mitään. On siinä rekisteriotteessa tietenkin mallimerkinnässä iA, mutta onhan se selvä ettei ne tuommosia huomaa aina tarkistaa. Pystyykö sen muutoskatsastamaan siten että mallimerkinnästä poistuu tuo A, jolloin tulis myös prosentteja?
                          316i e46 -04.
                          Ex. 525i e34 -91

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            #14
                            Originally posted by marko.m View Post
                            Tuon oman auton katsastin laatikon vaihdon jälkeen niin ei ne kyllä katsastuksessa maininnut mitään. On siinä rekisteriotteessa tietenkin mallimerkinnässä iA, mutta onhan se selvä ettei ne tuommosia huomaa aina tarkistaa. Pystyykö sen muutoskatsastamaan siten että mallimerkinnästä poistuu tuo A, jolloin tulis myös prosentteja?
                            Ei kai se auton malli muutu, vaikka vaihteiston muuttaisi? Eihän 318:stakaan tule muutoskatsastamalla 325:sta, jos koneen vaihtaa.
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • Styroxi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 384
                              • Vaasa

                              #15
                              Tutkiseltuani täs hieman.. Huomasin että kyllähän tuohon E34 (M50) Menee myös 325is:n manuaali / autom Laatikot.. ja niitähän löytyy 150€/300€.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎