Announcement

Collapse
No announcement yet.

745 tekniikka e34'seen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530TIC
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 41
    • Espoo

    745 tekniikka e34'seen ?

    Olisi tarkoituksena ensi talvena tehdä omaan kärryyn tekniikan vaihto. Eli nykyään autoa liikuttaa m30b30 moottori, mutta olen haaveillut tuosta m102 tai m106 tekniikasta. eli te jotka tiedätte asiasta enemmän kuin minä, niin voisitteko valaista että mitä tämä vaatii ?
    - sopiiko m30b30 apulaitteet tuohon koneeseen ?
    - mistä tuommoisen koneen löytää ?
    - mikä olisi järkevämpi (toimivuuden/kestävyyden kannalta) ratkaisu, M102 vai M106 kone ?

    Olisin erittäin kiinostunut kyseisestä projektista. Eli jos joku joka on toteuttanut, tai ollut mukana toteuttamassa tai muuten vaan tietää näistä hommista pystyisi kertomaan projekin faktoista, niin olisin erittäin kiitollinen.
    Terveisin: Marcus
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

    #2
    Nimimerkki Fuulalla oli tuollainen: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=47863
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

    Comment

    • Lep1
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 396
      • Keminmaa

      #3
      lähteekö m30 kone myyntii sitte ku uus tilal ?
      e46 330xia 00
      e3 3.0Sa 77
      e30 325i 89 cabrio
      e30 320i 88
      e32 735iL 88
      e30 318is 90
      e28 520i 86
      e30 320i 89

      Comment

      • 530TIC
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 41
        • Espoo

        #4
        juu lähtee myyntiin. eli jos joku on kiinnostunut ostamaan, nii eiku hakeen vaan

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2509
          • Länsirannikko

          #5
          Jos haluat rehellisen mielipiteen: ei kannata. Ensinnäkin tuollainen irtokone on tänäpäivänä todella harvinainen ja löytyessään sen rahallinen arvo on huomattavasti käyttöarvoa suurempi.

          Taloudellisesti järkevin vaihtoehto M30 turboon on käyttää tuota nykyistä 3-litraista. Mitä enemmän ajettu, sen parempi. Käytät sen lohkon tarkistettavana ja samalla voit porauttaa sen riittävään ylikokoon. M106 on ihan oikeasti 80-luvun moottori. Turha riistää sellaista superharvinaisen klassikon keulilta, tai maksaa ylihintaa yhdestäkään aihiosta, kun käyttökelpoista osaa ei kuitenkaan jää käsiin yhtään enempää mitä tuosta M30B30-koneesta. Ei myöskään tarvitse konttorilla selitellä, miksi välttämättä haluat muutoskatsastaa autosi jostain rautakauden ja teollisen vallankumouksen välistä olevalla moottorilla.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            #6
            Et oo miettiny ton nykysen moottorin ahtamista? Saisit pienellä panostuksella paljon paremmin toimivan kokoonpanon kun ton 745 motin. Se vakio pakosarja on ihan kauhee ja enpä menis sitä kkk-ahdintakaan kehumaan.
            -R.W oli nopeempi- edit...

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • 530TIC
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 41
              • Espoo

              #7
              Tarkoitus on vaihta pakosarja ja ahdin ja luultavasti megasquirt heti kun kone on keulilla. Eikä paljon tulis samanlaisia kadullavastaan. yhtä paljon jos ei ennemänkin rahaa menee jo tuon m30b30 koneen ahtamiseen. männät, poraus, ahdin,cooleri,moottorinohjaus,pakosarja, ja muut tillpehöörit. eli en sitten tiedä mikä järkevää ja mikä ei ...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎