Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 520 e34 12v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DooB
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 3
    • Finland

    BMW 520 e34 12v

    Eli minä tein merkki vaihdon nissanista bemariin ja olen aivan pihalla bemarin tekniikasta, sen verran tiedän että varaosia löytyy perkeleesti ainakin täältä seudulta, mutta aiheeseen.

    Eli, millä tosta sais helpoiten tehoa irti?

    Hengityspuoli kuntoon (Pakosarja, putkisto, suodatin) ?
    Kansi koneistukseen?

    Ehdotelkaa, hinta katto on siinä että turboon ei ole varaa koska pitäis vahvistaa alakertaa jne.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Tilavuuden kasvatuksella, kaikella muulla on vain show-arvoa. Alakertoja ja koneita kyllä löytyy.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=20242 tuosta on hyvä lähtee jos meisseli (kyllä vaikka se) pysyy hyvin käsissä!
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        #4
        Tämän vastauksen varmaan tiesitkin, mutta...

        Siinä tulee vähän ongelmaa kun pitäis saada lisää tehoja halvalla ja helposti. Tiedäthän varmasti, että 129hp kahden litran koneesta ei kovin helposti vaparina leivota tehoa sen vertaa että kulku muuttuisi tuntuvasti alkuperäiseen. Varsinkaan kun kyseessä on lotjake, kuten E34. Jos pistää pakosarjat, putkiston ja kannen kuntoon rahaa on palanut jo sen verran että alla vois olla vaikka 525i M50-koneella tai 535i. Toinen vaihtoehto on vaihtaa tekniikkaa, toki oma hommansa varmasti siinäkin.

        Enhän mistään mitään tiedä, mutuilen vain.

        T: Jaakko Parantainen
        E39 ja E91

        Comment

        • DooB
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 3
          • Finland

          #5
          Kiitos vastauksista, käykö 525 pakosarja tuohon, onko niissä erinäisyyksiä?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by DooB View Post
            Kiitos vastauksista, käykö 525 pakosarja tuohon, onko niissä erinäisyyksiä?
            http://www.realoem.com/bmw/select.do tai


            Pakosarjat: http://bmwfans.info/original/E34/Lim...1/ill-11_1043/ Varaosanumeroa klikkaamalla selviää että samat myös esim. 525 12 v. eli niillä ei saa lisää tehoa...

            Comment

            • casino
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 663
              • Keski-Suomi

              #7
              Originally posted by DooB View Post
              Eli minä tein merkki vaihdon nissanista bemariin ja olen aivan pihalla bemarin tekniikasta, sen verran tiedän että varaosia löytyy perkeleesti ainakin täältä seudulta, mutta aiheeseen.

              Eli, millä tosta sais helpoiten tehoa irti?

              Hengityspuoli kuntoon (Pakosarja, putkisto, suodatin) ?
              Kansi koneistukseen?

              Ehdotelkaa, hinta katto on siinä että turboon ei ole varaa koska pitäis vahvistaa alakertaa jne.

              Eiköhän järkevintä olisi joko ajaa nykyisellä autolla ja jos ei meinaa ehtiä niin lähtee matkaan 5 minuuttia aikaisemmin:think

              -tai jos ei sittenkään ehdi niin unohda virittäminen ja vaihda autoa vaikka e34 535i tai sitten M5 ja sitten kyllä kerkeää
              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

              e39 -530d touring 11/1999
              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Ja taas kerran ihan älyvapaita juttuja, kerta toisensa jälkeen...
                Mistä näitä vatipää "tehon kasvatusta pikkubudjetilla" henkilöitä tänne oikein sikiää???
                Olisit vaan pysynyt nissani miehenä...
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Halvemmaksi tulee kun ostat m50b25,tai edes sen m20b25 koneen. Toki multa löytyy 3,5l tekniikka,sillä rupee jo ehtimään.

                  Tuo kannen laitto maksaa helvetisti jos tekee viimesen päälle..siis koko kannen muokkaus,venttiilit,jouset,nokka ymym,hintaa tulee roimasti. Sitten kun sitä putkistoakaan et saa sillä 100€,puhumattakaan kunnon pakosarjasta. Sitten kun vielä heittää sen POWERFILTTERIN sinne niin syötät koneelles hiekkaa ynnämuuta paskaa sen kautta joka tekee tuhojaan. Ja nuilla muutoksilla et kummiskaan aivan mahdottomia koneesta irti ota. Eli jos ei turbon ostoon edes ole varaa,voit unohtaa tuonkin.

                  edit: ainiin, käyt tarvikeliikkeestä kysyy 2tuuman halkaisijalla olevia pakoputkenpaukkulaakereita niin saat hepoja tuosta 12tappisesta hyvin ulos,puhutaan jopa kymmenistä heposista. Sitten vielä samaisesta tarvikeliikkeestä se kampikammionkattovalo niin näet tehdä remonttia.
                  Last edited by zeneg; 22-01-2009, 21:06.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎