memebuy23buy

535 e34 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #16
    8,6 pääsin talvinopeuksia ajaen kuopio-tampere välin. Vakio koneella xtreme lastun kanssa. Kyllähän tuolle kelpaa se eväs
    Ja tuo oli ei lambda mallinen 535.

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #17
      parhaimmillaan 100km matkalla 80 keskinopeudella 7,9l todellista. E34 535 '90 ja hyvässä tikissä oli, jollain pilipalilastulla tosin.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • uti
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 195

        #18
        Onhan noi renkaat ja rengaspaineet suuri vaikuttaja noihin kulutuksiin. Varsinkin märällä kelillä läskirenkaat vie helposti litran pari enemmän.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7035
          • Uusikaupunki

          #19
          Originally posted by gubbe89 View Post
          Osaatko Cell, tai kuka vaan muukin, sanoa merkittävimpiä tekijöitä kulutukseen?
          Jos elektroniikka on kunnossa niin männänrenkaiden kuluminen (ohipuhallus), nokan ajoituksen muuttuminen (ketju venyy) ja kanavien karstoittuminen. Noita nyt esimerkiksi eikä tunnu juuri missään. Venavälyksiä kasvattamalla saa aukioloaikaa hieman pienennettyä mikä auttaa myös, mutta syö sitten venakoneistoa senkin edestä.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 314
            • Mouhijärvi

            #20
            Elektroniikan PITÄISI olla kunnossa, koska liki kaikki on vaihdettu, mutta ei siltikään käy kylmänä kunnolla. Kun kutospytyn tulpan ympäristöä jäähdyttää, niin alkaa lämpimälläkin koneella röpöttämään. Ohipuhallusta ei esiinny kovin merkittävästi. Pitää vielä ohipuhallusprosentit mitata seuraavan tulpanvaihdon yhteydessä, joka on melko lähellä jo. Tällöin siirryn takaisin NGK:n tulppiin, nyt siis Boschin nelikärkiset.

            Voisi ihan huvin vuoksi kokeilla jotain pilipalilastua tuonne, jos sillä olisi vaikutusta, edes siihen nykimiseen 2000-2500rpm kohdalla osakaasulla.

            Lambda vaihdettu NTK-merkkiseen marraskuussa, tämän jälkeen ajettu n. 10tkm. Rikkinäinen lambda aiheutti itselläni ihan käsittämättömiä käyntihäiriöitä, autolla tuskin pystyi ajamaan. Hätäkorjauksena johto irti, ja taas mentiin. Eikä vaikuttanut edes kulutukseen juuri yhtään tuo johdon irrottaminen.

            Nokkaketjun vaihto taitaisi olla lähellä, koska pientä rallatusta kierrosten laskiessa juurikin tuossa 2000rpm kohdalla kuuluu. Tästä rallatuksesta Eki90 kyselikin, ja kuuluu mielestäni nokkaketjusta. Ei ole ketju+muut kilkkeet mikään kallis remontti, jos itse tekee.

            Pitäisikö tässä jo järjestää M30-miitti että voitaisiin yhdessä selvittää ja ihmetellä vikoja.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7035
              • Uusikaupunki

              #21
              Nelikärkiset tulpat on myrkkyä tolle, sitä sytkää ei ole tehty semmosille eikä kannata käyttää. Myös sitä ylimääräistä jäähdyttelyä kannattaa välttää, pistemäinen kannen jäähdytys aiheuttaa hurjat jännitykset kanteen ja voi halkaista sen.

              Nokkaketjun vaihtamiseen tarvittavat osat ei tosiaan ole ihmeellisen hintaisia, mutta usein lisäaikaa saa jo pelkän kiristimen vaihdolla. Jousi kuoleentuu ja kiristimeen tulee kulumaa jolloin öljyä pääsee enemmän sen ohi. Sitten kun rupeaa vaihtamaan muutakin, kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös kampuran ja nokan ratas. Saattavat näyttää ihan hyviltä kunnes pääsee vertaamaan uuteen, itsellä oli kampuran rattaasta hävinnyt reilu milli vaikka hampaan profiili näytti aluksi ihan hyvältä. Ja muistakaahan sitten kiristimen ilmaaminen vaihdon yhteydessä
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 314
                • Mouhijärvi

                #22
                Kiristimen ilmaaminen? Olen hölmö ymmärtänyt, että se on pelkästään jousikuormalla. Entä miten tämä ilmaus tapahtuu? Mitään eroa en itse huomannut nelikärkisillä tai yksikärkisillä tulpilla. Mikä niistä tekee myrkkyä koneelle? Suurempi läpikulkeva virta ja näinollen suurempi rasitus puolalle ja pääteasteelle?

                Tänään kouluun päin ajellessani 80 rajoitusalueella n.25km matkan pääsin ajotietokoneen mukaan 8,6l/100km kulutuksella, mikä on mielestäni erittäin kohtuullinen jo, etenkin kun tie on hyvin mäkistä. Tietysti jossain Pohjanmaan lakeuksilla pääsee kuka tahvo vain alle 9 litran, kun siellä niitä mäkiä ei ole.

                Mutta kertokaahan minulle ja Eki90:lle nyt mistä tuo röpöttely voi johtua.

                Omassa tarkistettua/havaittua:

                Tulpat(kokeiltu vakio-NGK:illa ja Boscheilla, ei vaikutusta)
                Tulpanjohdot
                Jakajan kansi+pyörijä
                ECU
                Polttoainesuodatin, uusia letkuja konehuoneeseen
                Imuvuodot suljettu pois, käy muuten tosi nätisti
                Lambda
                Anturit, lukuunottamatta nakutusanturia ja ilmamäärämittarin imuilman lämpötunnistinta
                Jäähdytysveden lämpöanturi mitattu ja todettu toimivaksi
                Suuttimet vuotavat, mutta polttoaineen luulisi haihtuvan yön aikana jo pois

                Tulevaa:

                Ohivuotomittaus
                Uudet tulpat jälleen
                Nakutusanturin sekä imuilman lämpöanturin mittaus
                Jakopää
                Venttiilien säätö
                Uudet suuttimet
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • Säxä
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 40

                  #23
                  Originally posted by gubbe89 View Post

                  Suuttimet vuotavat, mutta polttoaineen luulisi haihtuvan yön aikana jo pois

                  joo vaiha suuttimet ni alkaa toimiin

                  Comment

                  • gubbe89
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 314
                    • Mouhijärvi

                    #24
                    Näin pitänee tehdä jossain vaiheessa. Jenkeistä saa paremmat suuttimet alle 200€/6:n sarja. Lisäilmaluisti ei taida vaan toimia/ohjautua oikein, koska kylmänä ei kierrokset nouse.
                    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                    ex. E34 525 TDS Touring -93
                    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                    ex. Yamaha YZF 1000R -02
                    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                    ex. E34 535i -88
                    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                    Comment

                    • Eki90
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 102
                      • Kuopio

                      #25
                      juu kävi yks tuttu asentaja kuuntelemassa rallatusta ja sano että lähtee venttiilistä tai venttileistä eli säätöön menee nuo. sitten mittailin puristukset kaikki pytyt ol 10,5-11,2 barin arvoissa eli kait ihan hyvät. pitää käyttää säädössä tuo kuhan venakopan tiiviste tuloo. ja eikö imu ja pako välykset oo samat 0.3 mm
                      Ex:t
                      E61 535d tuuring
                      E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                      E34 535i M-TECH
                      E34 M5 S38B36
                      E39 528i
                      E34 535i

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8282
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        Originally posted by Eki90 View Post
                        juu kävi yks tuttu asentaja kuuntelemassa rallatusta ja sano että lähtee venttiilistä tai venttileistä eli säätöön menee nuo. sitten mittailin puristukset kaikki pytyt ol 10,5-11,2 barin arvoissa eli kait ihan hyvät. pitää käyttää säädössä tuo kuhan venakopan tiiviste tuloo. ja eikö imu ja pako välykset oo samat 0.3 mm
                        vena välykset pitäis säätää muistaakseni n.20tkm välein ohjevälys on 0.30mm kaikille.. mutta jos on kuluneet nokka ja keinut nii 0.30mm välyksellä pitää aika rapinan -> välys 0.25mm
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #27
                          Originally posted by Cell View Post
                          ...Ja muistakaahan sitten kiristimen ilmaaminen vaihdon yhteydessä
                          Näin juuri, saattaa jäädä aika monelta huomioimatta tämä "pikkujuttu"... Ohjeet ilmaamiseen mm. FAQ:n korjauskirjoissa.

                          Imupuolella voi käyttää 0,25mm venttiilinvälystä, koska bensa jäähdyttää imupuolen venttiileitä.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Eki90
                            BTCF Member
                            • May 2008
                            • 102
                            • Kuopio

                            #28
                            kyselin kaverin mittaamia puristuspaineita 328 vm:95 ja sillä oli ollu yli kahentoista ja kun ne omassa 535:ssa oli 10,5-11,2 barin välillä ohan tuo tietysti paljon vanhempaa tekniikkaa mutta pitäskö olla paremmat?
                            Ex:t
                            E61 535d tuuring
                            E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                            E34 535i M-TECH
                            E34 M5 S38B36
                            E39 528i
                            E34 535i

                            Comment

                            • gubbe89
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2008
                              • 314
                              • Mouhijärvi

                              #29
                              Ainakin Alfamerin korjausoppaan mukaan puristuspaineiden pitäisi olla 10-11 bar. Ja eihän tuo kone muutenkaan ole mikään kiertokangentaittaja.
                              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                              ex. E34 525 TDS Touring -93
                              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                              ex. Yamaha YZF 1000R -02
                              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                              ex. E34 535i -88
                              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                              Comment

                              • pete-
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 388
                                • Helsinki

                                #30
                                Osaako joku kertoa tuon lisäilmaluistimen tai tyhjäkäynti moottorin
                                toiminnasta. tyhjäkäynti jumissa 1200-1500rpm. Virrat päällä
                                se raksuttaa, ikäänkuin olis jumissa mutta kyllä se luisti on tuntuu
                                löysältä. Missä vois olla vika?
                                F31 330d -13
                                ex:
                                F31 320d -13
                                E91 320d -08
                                E39 528i -96
                                E34 535i -90
                                E34 535i -89
                                E36 325i -91
                                E30 316i -89

                                Comment

                                Working...
                                X