Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m5 alustan tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    e34 m5 alustan tasonsäätö

    Koitin hakuakin käyttää mutta en löytänyt sieltä mitään apua ongelmaani. Elikkäs, ajotietkone herjaa tuosta tasonsäädöstä. Ja apukuskin puolen takakulma on selvästi alempana kuin kuskin. Itselle tämä peränsäätö on suht uus juttu toistaiseksi, ja nyt olis hyvä saada jotain vinkkiä että mistä vikaa alkais etsimään. Sen verran jo tilannetta tutkailin että nesteet oli puhtaat ja sitä oli tarpeeksi. Pakkanen tätä ongelmaa tuskin aiheuttaa koska auto on ollut lämpimässä hallissa ja tilanne on silti sama.
    Last edited by jarzap; 28-01-2009, 21:29.
    "Paska analyysi!"

  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2556
    • Kirkkonummi

    #2
    Originally posted by jarzap View Post
    Koitin hakuakin käyttää mutta en löytänyt sieltä mitään apua ongelmaani. Elikkäs, ajotietkone herjaa tuosta tasonsäädöstä. Ja apukuskin puolen takakulma on selvästi alempana kuin kuskin. Itselle tämä peränsäätö on suht uus juttu toistaiseksi, ja nyt olis hyvä saada jotain vinkkiä että mistä vikaa alkais etsimään. Sen verran jo tilannetta tutkailin että nesteet oli puhtaat ja sitä oli tarpeeksi. Pakkanen tätä ongelmaa tuskin aiheuttaa koska auto on ollut lämpimässä hallissa ja tilanne on silti sama.
    Takana taitaa olla nestepallot. Kun järjestelmä huomaa jossain virheen / vuodon, se pumppaa pallot koviksi jolloin taka-akseli pompottaa herkästi ja sen huomaa ajossa. Omalla kohdalla toinen palloista oli viallinen, joka vaihtamalla järjestelmä alkoi toimimaan kunnolla - mitään OBC-herjaa aiheesta ei kyllä tullut ja auto oli vaakatasossa.

    Kehotan tekemään etsintöjä myös M5-forumilla:

    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #3
      Voisit koittaa ilmata sen tasonsäätöjärjestelmän, sekin saattaa auttaa. Bentleyn oppaassa on ohjeet. Itse ilmasin järjestelmän vähän eritavalla, kun vaihdoin paineakut. Takarenkaat ilmaan ja säätövipu irti. Auto käyntiin ja käytät iskarit pari kertaa aivan ylä-ala-asennossa, säätämällä siitä venttiilistä.

      Comment

      • jarzap
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 319
        • Sodankylä/Pyhäsalmi

        #4
        Joo, pitää tuota ilmausta kokeilla ja kattoo samalla että näkyykö vuotoja tms. Jos nyt yhtään oon kärryllä nuista räjäytyskuvista niin onko se tuossa kuvassa tuo 6:s osassa oleva vipu mihin tuo osa 1 kiinnittyy se, mitä kun kääntelee niin pitäs alkaa liikettä tapahtumaan? http://bmwfans.info/original/E34/Lim...3/ill-33_0352/
        "Paska analyysi!"

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #5
          Originally posted by jarzap View Post
          Jos nyt yhtään oon kärryllä nuista räjäytyskuvista niin onko se tuossa kuvassa tuo 6:s osassa oleva vipu mihin tuo osa 1 kiinnittyy se, mitä kun kääntelee niin pitäs alkaa liikettä tapahtumaan? http://bmwfans.info/original/E34/Lim...3/ill-33_0352/
          Joo, juuri se osa. Ja itseasiassa sanoin väärin ed. postauksessa, eli pyörät maahan ennenkuin siirtelet vipua. Siinä bentleyn ohjeessa piti laittaa vaan pyörät ilmat ja kääntää pari kertaa rattia puolelta toisella. En oikein ymmärrä miten se ilma sieltä iskarin päältä tuolla tavalla sitten tulee.

          Comment

          • jarzap
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 319
            • Sodankylä/Pyhäsalmi

            #6
            Jees, mitenkäs ku mietin sitä että mistä ne ilmat pääsee pois, niin ilmeisesti pitää säiliön korkki aukasta kun tekee tätä ilmausta...?
            "Paska analyysi!"

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1996
              • Tampere

              #7
              Itellä oli ainakin auki korkki. Siellä säätöventtiilissä on myös ilmausruuvi, mut on tosi pahassa paikassa. Varmaan putkisto pitää ottaa alas ensin.

              Comment

              • jarzap
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 319
                • Sodankylä/Pyhäsalmi

                #8
                Missähän mahtaa olla tämän systeemin anturit jotka tekevät tuon hälyytyksen tuosta peräntasosta??
                "Paska analyysi!"

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  Siellä takavakaajan kohilla ylhäälllä, hanttarin puolella.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎