Alkaa tuo tärinä tympäsemään ja pahenemaan. Elikkä alkaa jumalaton tärinä 60km/h jälkeen, tähän asti ongelmaan on auttanut vanteiden puhistus jäästä. Nyt ei sekään auta ja tärinä on pahentunu. Kardaani? Tärinällä tarkoitan sellaista kunnon tärinää, penkit tärisee, oma ääniki tärisee
e34 tärisee ja urakalla
Collapse
X
-
veikkaisin et on toi kardaanin tukilaakeri menny paskaks tai se kuminen rättinivel. http://www.realoem.com/bmw/showparts...21&hg=26&fg=05
toinen vaihtoehto on tietysti noi vetarit mut en oikein usko et niis olis vikaa mutta on myös mahdollista.
yksi pikku vika vaikuttaa moneen asiaan....
-
samaa epäilin itsekkin, mutta eikö silloin tärinä pitäs mennä kierrosten mukaan. esim 80 vauheissa vitoselta neloselle ni tärinä pysyy samana? Lueskelin tuossa että takakelkan puslat saattaa olla finaalissa, mutta eikö niiden pidä vaimentaa tärinöitä tjsp
Comment
-
Entäpäs alustan osat edessä? Tietty tuo tärinä ei ihan hetkessä synny, mutta voi hyvinkin tuntua voimakkaasti. Olet varmaankin katsonut E34:n tärinätopiikit läpi foorumilta. Jos kardaani täristää, voinee sen tuntea jo kädellä kardaanitunnelista.E39 ja E91
Comment
-
Kyllä olen, mielestäni tärinä tulee takaa. Toisaalta jos nuo puslat on menneet ihan lopullisesti ja oikea takavanne on hieman kiero, tosin ei ole tähän asti vaivannut. Kardaanin vois tarkistaa jos olis monttu.Originally posted by Harri G View PostEntäpäs alustan osat edessä? Tietty tuo tärinä ei ihan hetkessä synny, mutta voi hyvinkin tuntua voimakkaasti. Olet varmaankin katsonut E34:n tärinätopiikit läpi foorumilta. Jos kardaani täristää, voinee sen tuntea jo kädellä kardaanitunnelista.
E: Mutta jos se ois kardaani ni eikö sen pitäs mennä kierrosten mukaan. Eli jos vaikka vitoselta nakkaa nelosen, niin eikö tärinän pitäs muuttua tiheämmäksi.
E:2 elikkä onko se kardaanin kuminivel vaiko kardaanin tukilaakeri?Last edited by Keppana; 31-01-2009, 18:27.
Comment
-
Comment
-
Siis kardaani pyörii samaa nopeutta riippumatta siitä onko vaihde nelonen tai vitonen.
Sitten jos vika on kardaanissa niin voi olla joko kardaanin kuminivel tai tukilaakeri.
Ei parempaa vastausta
Comment
-
kyllä se useinmiten on ollu tuo kuminivel mikä on menny rikki,kuvassa osa nro.2
http://www.realoem.com/bmw/showparts...61&hg=26&fg=10
voithan kokeilla kun työntelet autoa edes takas vaikka kakkos vaihde päällä ni pitäis kolinoita jostain kuulua...:think
Comment
Comment