e34 520 vm88 -535 vm89 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cherry_turbo
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 7
    • vihti

    e34 520 vm88 -535 vm89 tekniikka

    eli tekniikan vaihto mitä kaikkea pitää vaihtaa? kone3,5 litranen ja mitä muuta?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Aika paljon eri laitteita nuo ovat.

    Katsastukseen tarvitaan myös 535 alusta ja jarrut.

    Comment

    • cherry_turbo
      Newbiemmer
      • Feb 2009
      • 7
      • vihti

      #3
      on kokonaisena tuo 535 vm 89 mut pitääkö ottaa koko alusta?

      Comment

      • sutii
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 88
        • Imatra

        #4
        kato mitkä osat siel kolmepuokin alustassa on isompia/vahvempia! Kait sen sillee luulis näkevän...

        Comment

        • Vecara
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 342
          • Rovaniemi

          #5
          * Kone
          * Jäähdytin
          * Vaihdelaatikko
          * Apulaitteet
          * Johtosarja
          * Jarrut eteen ja taakse, ABS-järjestelmä
          * Iskunvaimentimet + jouset ympäri, helpoin vaihtaa tolpat täydellisinä
          * Kardaani
          * Perä ja koska kiinnitys on erilainen - koko taka-akselisto.

          Siinäpä sitä, viikonlopun osia vaihdellessa saa menemään mukavasti. Kaikki osat ovat lähes bolt-on, joten jos autot ovat täydellisinä vierekkäin, ei mikään mahdoton urakka.

          Muutosprosentit? En jaksa laskea - paljon kuitenkin.
          Last edited by Vecara; 09-02-2009, 17:33.
          ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

          Comment

          • JusZsE
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 134
            • Järvenpää

            #6
            tässä nyt aattelin kysyä.. 520 ja 525 molemmat m20 tekniikoilla erot. Onko tuohon bmw fans:siin luottaminen? Ainoat erot olisi taka-akselisto+tolpat, abs ja sitten tietysti voimansiirto. Ja minun käsityksen mukaan 2.5l käy 2.0l voimansiirtoon? Jos joku jaksaisi vähän selventää?
            Sähkö on sinistä ja sattuu!

            Comment

            • sutii
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 88
              • Imatra

              #7
              Originally posted by JusZsE View Post
              tässä nyt aattelin kysyä.. 520 ja 525 molemmat m20 tekniikoilla erot. Onko tuohon bmw fans:siin luottaminen? Ainoat erot olisi taka-akselisto+tolpat, abs ja sitten tietysti voimansiirto. Ja minun käsityksen mukaan 2.5l käy 2.0l voimansiirtoon? Jos joku jaksaisi vähän selventää?
              Takaiskarit taitaa olla kaikis e34 korisissa samat,Siitä kakslitrasest jo taitaa absit löytyä,m20 lohkoihin käy laatikot mitkä m20 lohkost peräisin!

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                32% tuli toissa viikolla moisesta muutoksesta.

                EDIT ja ABS muutoksen takia menee sitten auton johtosarja vaihtoon(kiva pikku tunnin homma) tai ainakin askarteluksi.
                Last edited by Rocla; 12-02-2009, 19:49.
                Olli.

                Comment

                • JusZsE
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 134
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  32% tuli toissa viikolla moisesta muutoksesta.

                  EDIT ja ABS muutoksen takia menee sitten auton johtosarja vaihtoon(kiva pikku tunnin homma) tai ainakin askarteluksi.
                  Mitäs kaikkia sähköjä joutuu vetää abs:n takia? antureilta abs boxille, boxilta pumpulle, boxilta mittaristoon? ja tietysti virrat.

                  Niin ja käykö 525 perä 520 kardaaniin?
                  Last edited by JusZsE; 13-02-2009, 00:06.
                  Sähkö on sinistä ja sattuu!

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by JusZsE View Post
                    Mitäs kaikkia sähköjä joutuu vetää abs:n takia? antureilta abs boxille, boxilta pumpulle, boxilta mittaristoon? ja tietysti virrat.

                    Niin ja käykö 525 perä 520 kardaaniin?
                    Itse vaihdoin kaikki sähköt, ainoa mikä jäi vanhaa on auton alla menevä pätkä.

                    Muutenkin jos käytät 520i johtosarjaa, niin et saa 535i mittaristoa toimimaan yms, yms.

                    Perä ei käy kardaaniin, eikä ole hyväksyttävissä katsastuksessa, eli se on kaikki tai ei mitään voimansiirrossa, ei voi yhdistellä.

                    EDIT:luin väärin, 535i perä ei käy 520i kardaaniin eikä toisinpäin, m20 koneisten autojen voimensiirrot käyvät ristiin keskenään.
                    Olli.

                    Comment

                    • JusZsE
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 134
                      • Järvenpää

                      #11
                      vielä jatkan kun en ole oikeen saanut selvyyttä 520 ja 525 alustan osien eroista.. eli joku asiasta tosiaan tietävä jos jaksaisi valaista mua.. ainoat mitä itse olen saanut selvitettyä edessä eri jarrut ja tolppien yläpäät, taka-akselisto + tolpat (ainakin yläpää) ja abs. Voiman siirtona käytän 520 kun se käy varmasti. Niin ja käykö e34 518 abs:ät tuohon muutokseen?
                      Last edited by JusZsE; 20-02-2009, 01:08.
                      Sähkö on sinistä ja sattuu!

                      Comment

                      • JusZsE
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 134
                        • Järvenpää

                        #12
                        No tuossa tuli parituntia selailtua www.realoem.com:ia ja verailin 520 ja 535, eli melkein kaiken eron läpi. Eli jos ei ajatella tekniikkaa voimansiirtoineen, eroa on vain taka-akselisto+tukivarret, etuiskarit ja jouset. Jos ei 520 omista abs jarruja ne täytyy laittaa ja lisäksi kun ei ole abs joutuu etu tolpat, etujarrut ja levyt vaihtamaan. Tuli tuossa nyt mieleen että käyköhän tuohon taka-akselistoon typ 188 perä kinni? Tarkoitus olisi muutoskatastaa auto vastaamaan 535, jotta saadaan tehorajaksi 211hp niin olisi paremmat mahdollisuudet päästä m20- tai m50b25 turbolla muutoksesta läpi.
                        Sähkö on sinistä ja sattuu!

                        Comment

                        Working...
                        X