eli tekniikan vaihto mitä kaikkea pitää vaihtaa? kone3,5 litranen ja mitä muuta?
e34 520 vm88 -535 vm89 tekniikka
Collapse
X
-
* Kone
* Jäähdytin
* Vaihdelaatikko
* Apulaitteet
* Johtosarja
* Jarrut eteen ja taakse, ABS-järjestelmä
* Iskunvaimentimet + jouset ympäri, helpoin vaihtaa tolpat täydellisinä
* Kardaani
* Perä ja koska kiinnitys on erilainen - koko taka-akselisto.
Siinäpä sitä, viikonlopun osia vaihdellessa saa menemään mukavasti. Kaikki osat ovat lähes bolt-on, joten jos autot ovat täydellisinä vierekkäin, ei mikään mahdoton urakka.
Muutosprosentit? En jaksa laskea - paljon kuitenkin.Last edited by Vecara; 09-02-2009, 17:33.** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Comment
-
-
tässä nyt aattelin kysyä.. 520 ja 525 molemmat m20 tekniikoilla erot. Onko tuohon bmw fans:siin luottaminen? Ainoat erot olisi taka-akselisto+tolpat, abs ja sitten tietysti voimansiirto. Ja minun käsityksen mukaan 2.5l käy 2.0l voimansiirtoon? Jos joku jaksaisi vähän selventää?Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View Posttässä nyt aattelin kysyä.. 520 ja 525 molemmat m20 tekniikoilla erot. Onko tuohon bmw fans:siin luottaminen? Ainoat erot olisi taka-akselisto+tolpat, abs ja sitten tietysti voimansiirto. Ja minun käsityksen mukaan 2.5l käy 2.0l voimansiirtoon? Jos joku jaksaisi vähän selventää?
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View Post32% tuli toissa viikolla moisesta muutoksesta.
EDIT ja ABS muutoksen takia menee sitten auton johtosarja vaihtoon(kiva pikku tunnin homma) tai ainakin askarteluksi.
Niin ja käykö 525 perä 520 kardaaniin?Last edited by JusZsE; 13-02-2009, 00:06.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
Originally posted by JusZsE View PostMitäs kaikkia sähköjä joutuu vetää abs:n takia? antureilta abs boxille, boxilta pumpulle, boxilta mittaristoon? ja tietysti virrat.
Niin ja käykö 525 perä 520 kardaaniin?
Muutenkin jos käytät 520i johtosarjaa, niin et saa 535i mittaristoa toimimaan yms, yms.
Perä ei käy kardaaniin, eikä ole hyväksyttävissä katsastuksessa, eli se on kaikki tai ei mitään voimansiirrossa, ei voi yhdistellä.
EDIT:luin väärin, 535i perä ei käy 520i kardaaniin eikä toisinpäin, m20 koneisten autojen voimensiirrot käyvät ristiin keskenään.Olli.
Comment
-
-
vielä jatkan kun en ole oikeen saanut selvyyttä 520 ja 525 alustan osien eroista.. eli joku asiasta tosiaan tietävä jos jaksaisi valaista mua.. ainoat mitä itse olen saanut selvitettyä edessä eri jarrut ja tolppien yläpäät, taka-akselisto + tolpat (ainakin yläpää) ja abs. Voiman siirtona käytän 520 kun se käy varmasti. Niin ja käykö e34 518 abs:ät tuohon muutokseen?Last edited by JusZsE; 20-02-2009, 01:08.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
-
No tuossa tuli parituntia selailtua www.realoem.com:ia ja verailin 520 ja 535, eli melkein kaiken eron läpi. Eli jos ei ajatella tekniikkaa voimansiirtoineen, eroa on vain taka-akselisto+tukivarret, etuiskarit ja jouset. Jos ei 520 omista abs jarruja ne täytyy laittaa ja lisäksi kun ei ole abs joutuu etu tolpat, etujarrut ja levyt vaihtamaan. Tuli tuossa nyt mieleen että käyköhän tuohon taka-akselistoon typ 188 perä kinni? Tarkoitus olisi muutoskatastaa auto vastaamaan 535, jotta saadaan tehorajaksi 211hp niin olisi paremmat mahdollisuudet päästä m20- tai m50b25 turbolla muutoksesta läpi.Sähkö on sinistä ja sattuu!
Comment
-
Comment