e34 lasit huurtuu ja jäätyy, jäähynestettä hukkuu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    e34 lasit huurtuu ja jäätyy, jäähynestettä hukkuu.

    Autona e34 525iA -93. Ongelmana on siis, että auton lasit tuppaa huurtumaan ja jäätymään aika helposti. Autossa on manuaali-ilmastointi ja oon vähän aikaa sitten vaihtanut puhaltimen moottoriin hiilet ja raitisilmasuodattimen.

    Nyt kovemmilla pakkasilla ei apukuskin puolella pysy ikkunat yhtään sulana ja kuskin puolikin huurtuu melko pahasti. Tuulilasiin jää justiinsa kuskin näkökentälle vittumaisesti huuruläntti jota ei meinaa saada millään pois.

    Kertokaapa nyt siis arvon bemarivelhot missä se vika nyt oikein on.

    Toisena vikana on sitten jäähdytinnesteen häviäminen. Kansi tuskin on kiero kun öljy on ihan öljyä ja pakokaasu ei haise jäähynesteelle. Voiko tuota jäähdytinjärjestelmää paineistaa jotenkin, että vuotokohta lyötyisi?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • jaiwe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 328
    • virrat

    #2
    Lämppärinkenno siellä taitaa vuotaa.
    Searchilla varmasti löytyy lisää.
    750 Oxfordgrun

    __

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      Lämppärinkenno

      Kennovialta vaikuttaa, ja glykoliin liittyen pitää muistaa yksi asia :

      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • -Nasse-
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 130
        • Valkeakoski

        #4
        Originally posted by Playpig View Post
        Autona e34 525iA -93. Ongelmana on siis, että auton lasit tuppaa huurtumaan ja jäätymään aika helposti. Autossa on manuaali-ilmastointi ja oon vähän aikaa sitten vaihtanut puhaltimen moottoriin hiilet ja raitisilmasuodattimen.

        Nyt kovemmilla pakkasilla ei apukuskin puolella pysy ikkunat yhtään sulana ja kuskin puolikin huurtuu melko pahasti. Tuulilasiin jää justiinsa kuskin näkökentälle vittumaisesti huuruläntti jota ei meinaa saada millään pois.

        Kertokaapa nyt siis arvon bemarivelhot missä se vika nyt oikein on.

        Toisena vikana on sitten jäähdytinnesteen häviäminen. Kansi tuskin on kiero kun öljy on ihan öljyä ja pakokaasu ei haise jäähynesteelle. Voiko tuota jäähdytinjärjestelmää paineistaa jotenkin, että vuotokohta lyötyisi?
        Pistä sitä syylärin paikkaus ainetta jäähdytin nesteen sekaan.Mulla ainakin autto.

        Comment

        • ///Tompsa M5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 234
          • Vaasa

          #5
          ei mitään paikkaus aineita, hetken päästä onki joka paikka tukossa ja ihmetellään miksi keittää.
          E39 Touring "540IA"

          Comment

          • Izzman
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 97

            #6
            Mun edellisessä autossa (Volvo tosin) ihmettelin pitkään mihin jäähdytysneste häviää kun mitään vuotoa ei näkynyt ja länttejä ei jääny mihinkään jne. No sitten lopulta (yli vuoden ja kymmenien litrojen jälkeen) satuin katsomaan konehuoneeseen *oikeaan aikaan*.

            Tietyllä hetkellä kun neste oli riittävän lämmintä/systeemissä riittävä paine ja pinta riittävän korkealla paisuntasäiliössä, säiliön kyljestä lähti neulanohut suihku suoraan lohkon kylkeen, matkaa joku 10-15 cm (eikä muuten missään kaaressa vaan hirveellä paineella suoraan) josta se sitten haihtui/tippui hihnoihin ja joutui ympäriinsä ja taas lopulta haihtui. Yritin paikkailla sitä vaikka millä, sisältä ja ulkoa mutta mikään mun viritys ei kestäny painetta vaan joutui vaihtamaan säiliön uuteen.

            Oma epäilys alkusyystä oli, että säiliön seinämä oli murtunut/hapertunut jäätymisen takia kun joskus lapinmatkoilla tuli yritettyä käyntiin 40 asteen pakkasilla ja varmaan ollu nesteet sen verran jäässä.

            Pitkä sepustus, jonka pointti oli vain se, että kannattaa aina silloin tällöin hyökätä *eri tilanteissa* katsomaan konehuoneeseen josko vuotokohta sillon näkyis.
            BMW 135is Coupe manuaali

            Comment

            • tikkku
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 146
              • Pieksämäki

              #7
              itsellähän jäi automyymättä vuosi sitten.. oli pelti auki ja ostajaehdokas kahteli pellin alle, Kappas osas ruveta vespumppu vuotamaan sillä punaisella minuutilla nesteet kaverin silmillä ym. ois muuten kelvannu mutta ei ollu "hinuria" ja kiire oli kova.. ja kyseessähän oli foordi

              Comment

              Working...
              X