Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 korkeussäädöllä varustettujen lähivalojen säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    E34 korkeussäädöllä varustettujen lähivalojen säätö

    Aika rajun oloinen title tuli, mutta tuli pientä tenkkapoota moottoroitujen lähivalojen perus korkeudensäädössä. Eli kuuluuko tuon moottorin akselin/"pultin" päässä olla samanlainen kanta kuin ei moottoroiduissa lyhdyissä josta tuota peruskorkeutta voi säätää?

    Tällä hetkellä tuikut hädintuskin valaisevat etupuskurin reunaa pidemmälle ja kabiinin puolelta säätämällä valaisuetäisyys senkun lyhenee entisestään. Jos ei olis moottoreita, niin pulttia ruuvaamalla ulospäinhän se valokeilan korkeus nousisi jolla sais aikaiseksi toivotun efektin. Mun rakkineessa taas ei ole minkäänlaista järkevää kantaa jäljellä siinä pultissa/akselissa mikä sieltä tasoa säätävältä moottorilta tulee. Lieneekö joku ruuvarilla joskus pyöreeks vääntäny?

    Olisko kenelläkään tietoa että säätyykö samalla tavalla kuin "kiinteät" valot? Ei viittis pihdeillä akselia alkaa suuremmin pyörittelemään mikäli se sitten rikkoo sen moottorin...
  • mutis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 76
    • Åbo Kickel

    #2
    Joo ristipää siinä akselin päässä ainakin mulla on jota pyörittelemällä säädetään.
    E34 525

    Comment

    • Maniver
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 1953
      • Helsinki

      #3


      Tuossa punaisella ympyröidyissa kohdissa löytyy ristipääruuvinkannat josta säädetään ajovalojen sekä kaukovalojen korkeus. Kummallekkin umpioille 2 kpl vastakkaisissa kulmissa.
      F20 125

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #4
        Kiitti vastauksista, eli mun rakkineesta kannat on vaan väännetty väärän kokoisella ruuvarilla basaks.

        Kattelin realoem-sivuiltakin että sitä pelkkää akselia ei voi ostaa vaan se on yhtä puuta moottorin kanssa. Ei muuta ku pihdit handuun ja akselia vääntelemään.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎