Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iskunvaimentimet.. (E34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #16
    Originally posted by Juhis
    Kannattaa ehdottomasti uusia samalla ne takaiskarin yläpään kiinnikkeet / ylälaakerit. Kun nekin on kuluvia osia ja takaiskarien vaihto on muutenkin melko vittumainen projekti jota ei halua tehdä heti uudelleen. Tarvii purkaa takapenkki, hattuhylly jne.. ja yleensä takaiskunvaimentimen alakiinnike on juminut kiinni tukivarteen. Eli lekalla vaan paskaksi että saa vanhan iskarin irti..
    Huomaako etu- ja takaiskareiden ylätukilaakereista sitten irrotettuna jos niissä on klappia tms? Olen nyt laittamassa autooni H&R:n -35/10 mm jouset ja eteen kaikki leegot uusiksi sekä taakse tuplasilmukat (vai mikä se olikaan) uusiksi. Jossakin pitää säästää ja ajattelin, että jätän ostamatta yläpäät (laitan sitten joskus kun iskarit menee). Ylimääräisiä kolinoita ei kuulu, ainakaan takaa.

    Siis vielä kerran, huomaako noista vialliset helposti kun osat ovat irti?

    EDIT: niin ja vielä, että millä todennäköisyydellä ne voivat olla vaihtokunnossa jos ylimääräisiä ääniä ei kuulu?
    Last edited by alspe; 25-07-2006, 19:29.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Heiska
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 2024
      • Mikkeli

      #17
      kun täällä nyt e34 iskareista puhutaan , niin olisiko jollain kertoa e34 535i etuiskareiden mittoja, kun omassa toi FK korkeus säädettävä alusta kaipaisi uusia pumppuja. FK.n omat maksaa 150€/kpl, eli jos jostain löytäis edullisemmat. eli patruunan pituus ja paksuus kiinnostaisi. FK.n patruunassa pituus 390mm, paksuus 44mm, männän liikerata 150mm

      Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

      Comment

      • Patriot
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 274

        #18
        Mistä tai kuka myy E34 koriin rata-alustaa? Löytyy harvalta listalta ja toki syykin tiedetään.
        E39 540iA M62TUB44

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #19
          Taka iskarin alapään irroitus onnistuu oma kokemukseni perusteella helpoiten, kun vääntää iskarin holkin sisään kierteen, kiertää sinne pultin ja meistää tämän pultin kantaa vasten.

          Näin toimien lyöt sitä osaa, joka pitää saada liikkeelle etkä kumin varassa olevaa osaa.

          Orkkis iskarin holkin sisään tulee helposti M16 kierre.
          Olli.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            #20
            Joo, tulipa vaihdettua nuo takaiskarit. Ei tarvinnu mitään kikkakakkosia, ku laitto pätkän lankkua iskarin alapäähän ja moskalla tiukka isku niin pomppas pois. Ruosteessa ne holkit oli, mutta irti lähti kivuttomasti.
            Last edited by zener; 03-09-2008, 18:03.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • thuttu77
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 160

              #21
              Tietääkös kukaan muten paljonko e34 nivollisessa toukassa kuuluis olla navan keskeltä lokasuojan kaareen edessä ja takana kun tuntuu et toi oma romu keulii mut ei ainakaan valita toi nivo?

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                #22
                Originally posted by zener View Post
                Joo, tulipa vaihdettua nuo takaiskarit. Ei tarvinnu mitään kikkakakkosia, ku laitto pätkän lankkua iskarin alapäähän ja moskalla tiukka isku niin pomppas pois. Ruosteessa ne holkit oli, mutta irti lähti kivuttomasti.
                No itsellä oli kyllä aivan sairaan tiukassa. Se kumi vaimentaa iskua siellä välissä. Lopulta autto kikkakutonen ja porasi reiän koko alapään läpi ja pisti ruuvimeisselin läpi. Sitten muutama nasakka isku lekalla ja lattaraudalla iskarin alareunaan niin lähti. Tais olla alun perin nick Nut:n vinkki.
                E39 ja E91

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Harri G View Post
                  No itsellä oli kyllä aivan sairaan tiukassa. Se kumi vaimentaa iskua siellä välissä. Lopulta autto kikkakutonen ja porasi reiän koko alapään läpi ja pisti ruuvimeisselin läpi. Sitten muutama nasakka isku lekalla ja lattaraudalla iskarin alareunaan niin lähti. Tais olla alun perin nick Nut:n vinkki.
                  Joo, kaverin autoon yritettiin vaihtaa, ja tiukassa ovat. Täytyy kai tuolla kikalla kokeilla kun ruetaan noita vaihtamaan.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #24
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Taka iskarin alapään irroitus onnistuu oma kokemukseni perusteella helpoiten, kun vääntää iskarin holkin sisään kierteen, kiertää sinne pultin ja meistää tämän pultin kantaa vasten.

                    Näin toimien lyöt sitä osaa, joka pitää saada liikkeelle etkä kumin varassa olevaa osaa.

                    Orkkis iskarin holkin sisään tulee helposti M16 kierre.
                    Tällei mä otan taästä lähtien aina, kaikkein helpoin, tietysti pitää olla vehkeet käsillä.
                    Olli.

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      #25
                      Voi helevettiläinen että oli etuiskareitten vaihto työlästä. 4 tuntia per puoli sai tapella, että sai iskarin yläpään laakerin irti ja sen ison mutterin auki mikä pitää sitä iskaria siellä putkessa. Aivan järkyttävää väkivaltaa joutu käyttämään.
                      Mitä paskaa? Onko jollain muullaki ollu muka noin järkyttävän tiukassa. Yks autojobbari sano että korkeintaan tunti per puoli menee ja väitti että ei oo ikinä nähny että olis yläpää noin tiukassa.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • mutis
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2007
                        • 76
                        • Åbo Kickel

                        #26
                        Originally posted by Purtsi123 View Post
                        Mitä paskaa? Onko jollain muullaki ollu muka noin järkyttävän tiukassa.
                        Yläpään mutteri ei ollu tiukassa mutta se iso pyörylämutteri mikä pitä iskarin siellä putkesa ei lähteny ennenkun toholla lämmitti punahehkuseks.
                        E34 525

                        Comment

                        • JugeZi
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 67
                          • Ilomantsi

                          #27
                          omasta E34:sta rupesin vaihtamaan yläpään kumia (meinas jo iskari tulla kokonaan läpi), mutta perkeleen iskari oli niin pirun tiukassa alapäästä, että joutu reten pieksemällä irrottamaan ja nytten menee sitten molemmat iskarit vaihtoon. ei kehtaa vaihtaa vain yhreltä puolelta. pitäs vielä takakelkasta vaihtaa parit puslat ja laittaa takapönttö paikalleen kun entinen omistaja ei ole takapöntön hajottua kehannut laittaa uutta paikoilleen sitten jos menis vaikka näyttämään ensikuussa leimalla.
                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          - BMW E30 316i -89 Ex
                          - VW Golf 1.6 -89 "musta paholainen" Ex
                          - Citroen Xantia 1.8 SX -96 Ex
                          - BMW E34 520 M20B20 Ex
                          - BMW E30 316 1.8 -87

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎