Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iskunvaimentimet.. (E34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    Iskunvaimentimet.. (E34)

    Takana kolisee aika ikävästi möykkysellä tiellä ja iskarit tuntuu aika löysiltä paineltaessa.. Eli varmaan pitäs uusia.

    Autossa on madallusjouset -> edessä -40mm ja takana -20mm.. Iskareista ei ole tietoa onko vaihdettu jousten vaihdon yhteydessä, eli pitäiskö ostaa lyhyemmät iskarit vai hä? :oops:

    Sitte saa suositella hintalaatusuhteeltaan hyviä olevia iskareita, ja paikkoja josta niitä saa..
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------
  • Dynamics
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1108
    • Kiiminki City

    #2
    osta suoraan esim. fk:n alustasarja, vaikkapa semmonen 40mm..

    hinta muistaakseni n.3-400e ja tulee kerralla semmonen kohtuu paketti..
    Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
    Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
    Ex: e34 525Tic, e34 520

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1124
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Dynamics
      osta suoraan esim. fk:n alustasarja, vaikkapa semmonen 40mm..

      hinta muistaakseni n.3-400e ja tulee kerralla semmonen kohtuu paketti..
      Niin vähän???? :shock: No totta helvetissä tommonen jos siinä on iskarit ja jouset mukana??
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      • Dynamics
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1108
        • Kiiminki City

        #4
        juu noi fk:n paketit on mielestäni hinta/laatusuhteeltaan aika ok kamaa..

        itsellä oli edellisessä 75/45mm fk ja makso jotain 4-500egee..ei valittamista..

        ainakin jm tech:iltä voit kysellä noita.
        Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
        Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
        Ex: e34 525Tic, e34 520

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1124
          • Kajaani

          #5
          Ok, pitää katsella.. Kiitos avusta..
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Mitkäs olisivat hyvät perusiskarit e34:seen? Mistä niitä saisi ja millä hinnalla?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #7


              tuoltakin löyty jotakin
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by Spetke
                http://www.kitupiikki.net/

                tuoltakin löyty jotakin
                No en kyl löytäny, ku alustasarjoi.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • jorke
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 206
                  • Kouvola

                  #9
                  Itse tilasin e34:een FK:n 75/40mm madallusjouset autovaruste.net:stä.

                  Myyvät samaan hintaan sieltä kun FK:n luettelossa on kamat. Ja oli suoraan varastossa.

                  Itselläni piti takapää montuissa semmosta pehmeetä pompotusta. Samalla kun kävin testaas uusia jousia ilman takapenkkiä ja hattuhyllyä niin huomasin että iskarit liikkuu siellä yläpäissä todella paljon ja toisesta yläpäästä kuulu se ääni ison liikkeen takia. Alkaa olla ne yläpäät huonossa kunnossa ja löysät. Laitoin 3 isoa rikkaa kiristämään sinne virallisen rikan alle. Tuli erittäin hyvä tuollainen väliaikainen korjaus .
                  BMW e61 545 -05 Touring

                  Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                  Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                  Ex. BMW e34 520 -88

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #10
                    Kannattaa ehdottomasti uusia samalla ne takaiskarin yläpään kiinnikkeet / ylälaakerit. Kun nekin on kuluvia osia ja takaiskarien vaihto on muutenkin melko vittumainen projekti jota ei halua tehdä heti uudelleen. Tarvii purkaa takapenkki, hattuhylly jne.. ja yleensä takaiskunvaimentimen alakiinnike on juminut kiinni tukivarteen. Eli lekalla vaan paskaksi että saa vanhan iskarin irti..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Juhis
                      Kannattaa ehdottomasti uusia samalla ne takaiskarin yläpään kiinnikkeet / ylälaakerit. Kun nekin on kuluvia osia ja takaiskarien vaihto on muutenkin melko vittumainen projekti jota ei halua tehdä heti uudelleen. Tarvii purkaa takapenkki, hattuhylly jne.. ja yleensä takaiskunvaimentimen alakiinnike on juminut kiinni tukivarteen. Eli lekalla vaan paskaksi että saa vanhan iskarin irti..
                      Jep, ehdottomasti on uusittava ne yläkiinnikekumit+korin väliin tulevat paperitiivisteet samalla. Alapää lähtee hyvin irti kun poraa keskiökuopan siihen ruuvinkantaan ja vetää sopivan kokoisella 2-sakaraisella ulosvetäjällä alakiinnikkeet irti jos haluaa säästää iskarit. Kuskinpuolelle joutuu kasaamaan jatkoja räikkään aika monta koska siinä on pakoputki tiellä.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • jorke
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 206
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Leka
                        Alapää lähtee hyvin irti kun poraa keskiökuopan siihen ruuvinkantaan ja vetää sopivan kokoisella 2-sakaraisella ulosvetäjällä alakiinnikkeet irti jos haluaa säästää iskarit.
                        Itse otin samalla tavalla poraamalla ulosvetäjälle kuopan pultin kantaan, ulosvetäjällä veto päälle ja sit naputtelee vasaralla sit tukivarren kohtaa missä iskari on kiinne. Oli meinaan todella tiukassa ja ruosteessa. Kannattaa laittaa vaseliinia sinne niin ei jämähdä uudestaan kiinne
                        BMW e61 545 -05 Touring

                        Ex. BMW e39 540 -97 Touring
                        Ex. BMW e34 530 V8 -93 Touring
                        Ex. BMW e34 520 -88

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3402
                          • Tre

                          #13
                          Originally posted by Jusaus
                          Takana kolisee aika ikävästi möykkysellä tiellä ja iskarit tuntuu aika löysiltä paineltaessa.. Eli varmaan pitäs uusia.

                          Autossa on madallusjouset -> edessä -40mm ja takana -20mm.. Iskareista ei ole tietoa onko vaihdettu jousten vaihdon yhteydessä, eli pitäiskö ostaa lyhyemmät iskarit vai hä? :oops:

                          Sitte saa suositella hintalaatusuhteeltaan hyviä olevia iskareita, ja paikkoja josta niitä saa..
                          Eikös se mennyt pääasiassa niin, että jouset vaimentaa painettaessa ja iskarit ylös tullessa? Itsellä on kannassa hieman pehmeä painella, mutta enismmäisenä lähtee vaihtoon vakiokorkuiset jouset...
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            #14
                            Originally posted by jorke
                            Itse otin samalla tavalla poraamalla ulosvetäjälle kuopan pultin kantaan, ulosvetäjällä veto päälle ja sit naputtelee vasaralla sit tukivarren kohtaa missä iskari on kiinne. Oli meinaan todella tiukassa ja ruosteessa. Kannattaa laittaa vaseliinia sinne niin ei jämähdä uudestaan kiinne
                            Eihän ne oo ollu edes vielä kiinni jos naputtelemalla ja vetäjällä lähti Itsellä ei mitään jakoa vaikka vetäjä oli suurin mitä talosta löytyi -> kumi välissä antoi vaan periksi eikä auttanut lämmitys paasaus jne. Päätin sitten porata ruuvarin varren paksuinen reikä puslasta läpi ja 'lukita' ulkokuori meisselin varrella sisäputkeen ja sitten kunnon laaki moskavasaralla ja sillä irtosivat. Iskarithan tuossa on entiset mutta näin siis jollei muuten lähde.
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • M o S
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 159

                              #15
                              juuh toi on aika hassua nykyään että saa koko alustasarjan halvemmalla kuin menisi ostamaan pelkät iskarit... itse huomasin sen kun piti uusia etu-iskarit ja sitten vain katsoin että 390€ on koko -40mm alustasarja joten ei muutakuin koko uusi sarja alle!

                              Esim kitupiikki.net myy FK sarjaa E34 520 - 535 hintaan 399,00€ ja siinä on kaikki... eli tuohon hintaan saat sen kotiovelle toimitettuna/ lähimpään postiin. Itse otin tuon kautta ja on se tuola alla jo 6kk ollut ja kaikki on niinkuin pitäää!
                              BMW - The ultimate driving machine
                              ___________________________________________
                              - E30 325i Cabriolet
                              ex - E23 732iA
                              ex - E30 320i Cabriolet
                              ex - E28 535i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎