Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kolahdus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikke.h
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 244
    • Lahti

    E34 kolahdus.

    Eli auto on -93 530 manuaali. Ongelmana on se, että vaihtaessa kytkintä nostaessa, eli silloin kun kytkin ottaa kiinni kuuluu selvä kolahdus, elikkä jossain takana? on selvä välys. Voimansiirrossa ei tunnu mitään välyksia esim. jos kaasun runttaa pohjaan ja höllää. Kardaanin kannatinlaakeri ja rättinivel on vaihdettu, ristikko oli hyvässä kunnossa ja myös takakelkan puslat on kesällä vaihdettu. Olisko mitään ehdotuksia mistä kolahdus vois tulla? Takaiskarin yläpäät? Vetari?
  • superfast
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 567
    • Kurikka

    #2
    ilmeisestikin osa numero 6 väljä
    E60 525 Msport
    E36 318ti compact

    Comment

    • nikke.h
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 244
      • Lahti

      #3
      Originally posted by superfast View Post
      No nuo takatukivarren niveltangot onkin ainoat mitä en ole tutkinut, täytyy pistää vaihtoon. Onko muita ehdotuksia?

      Comment

      • Incarnated
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 450
        • Seinäjoki

        #4
        Tuo on tietty yksi mahdollisuus, mutta itselläni tuo osa aiheutti sen kolahtelun vain kuopissa ja kanttareissa, ei sitä tasaisella huomannut edes vaihtaessa.

        Aikanaan Asconassa oli tuollainen vaihtaessa kuuluva kolahdus ja siinä oli syynä perän hampaiden kuluneisuus.

        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

        Comment

        • Lötkö
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 644
          • Keskisuomi

          #5
          Originally posted by Incarnated View Post
          Tuo on tietty yksi mahdollisuus, mutta itselläni tuo osa aiheutti sen kolahtelun vain kuopissa ja kanttareissa, ei sitä tasaisella huomannut edes vaihtaessa.

          Aikanaan Asconassa oli tuollainen vaihtaessa kuuluva kolahdus ja siinä oli syynä perän hampaiden kuluneisuus.
          kolmenelkun perässä tuskin on tuollaista vikaa.

          Comment

          • Matti_83
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 491
            • Korpilahti

            #6
            Isot puslat tai tuo edellä mainittu tuplanivel tanko.
            BMW E38 730 manuaali
            ex E30 318i -91 cabrio

            Comment

            • nikke.h
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 244
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Matti_83 View Post
              Isot puslat tai tuo edellä mainittu tuplanivel tanko.
              Nuo isot puslat on vaihdettu, eli eiköhän se tuu noista niveltangoista. Ei kyllä kolise missään montuissa.Täytyy vaihtaa ne ei oo kalliit kl:ssä 28e kpl motonetissä euron kalliimmat

              Comment

              • sladii
                Newbiemmer
                • Jul 2008
                • 17

                #8
                perä irti korista? :think

                Comment

                • nikke.h
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 244
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by sladii View Post
                  perä irti korista? :think
                  Tuskin, eiköhän se ole enemmän kolmekutosen ongelma, josta on kyllä kokemusta ex 325:sen kanssa.

                  Comment

                  • nikke.h
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 244
                    • Lahti

                    #10
                    Tuli äsken vaihdettua noi niveltangot, olivat nuo vanhat tangot aivan sököt molemmilta puolilta. Nyt ei kolise enää ja ajettavuus muutenkin parani reilusti ei souda enää niin paljon.
                    Last edited by nikke.h; 11-03-2009, 16:57.

                    Comment

                    • nikke.h
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 244
                      • Lahti

                      #11
                      Kyllä ne taitaa olla ne apurungon puslatkin tiensä päässä, vaik onkin kesällä muka vaihdettu. Liikkuu varmaan sentin toi apurunko kun raudalla vääntää, eikai sen niin paljon pitäs päästä elämään ehjillä puslilla?

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Entäs takakannake?
                        Olli.

                        Comment

                        • marko.m
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2007
                          • 333
                          • Keminmaa

                          #13
                          Originally posted by nikke.h View Post
                          Kyllä ne taitaa olla ne apurungon puslatkin tiensä päässä, vaik onkin kesällä muka vaihdettu. Liikkuu varmaan sentin toi apurunko kun raudalla vääntää, eikai sen niin paljon pitäs päästä elämään ehjillä puslilla?
                          Minuakin kiinnostais tietää että kuuluuko takakelkan liikkua ylös alas. Mulla nousee takakelkka varmaan 2-3cm ennen kuin ottaa koriin kiinni. Uudet puslat olis valmiina kun sais tekaistua ulosvetäjän.
                          316i e46 -04.
                          Ex. 525i e34 -91

                          Comment

                          • julli75
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 302
                            • lpr

                            #14
                            kannattaa tarkistaa että onko kannakkeen pultit päässy löystymään siitä perä mötikän päältä...

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by marko.m View Post
                              Minuakin kiinnostais tietää että kuuluuko takakelkan liikkua ylös alas. Mulla nousee takakelkka varmaan 2-3cm ennen kuin ottaa koriin kiinni. Uudet puslat olis valmiina kun sais tekaistua ulosvetäjän.
                              Varmaankin joku mennyt pistämään paikalleen reilulla rasvalla. Noita ei pidä paikallaan kuin kitka
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎